Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلگراد -ایرنا - بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان گفت: قوانین اتحادیه اروپا در امور پناهندگی مبنی بر اینکه درخواست های پناهندگی می بایستی توسط کشورهایی رسیدگی شود که پناهجو برای اولین بار در آن درخواست پناهندگی کرده است، موجب دو دستگی در اروپا می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های خبری صربستان؛ بوریسوف در همایش خبری با آندری بابیش نخست وزیر جمهوری چک در صوفیه، با اشاره مقررات دوبلین گفت: این چارچوب آنطور که خواهان آن هستیم عمل نمی کند، این مقررات نه تنها دو دستگی ایجاد می کند، بلکه به معنای واقعی موجب فروپاشیدگی تمامی اروپا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر بلغارستان با این حال ضمن ابراز اطمینان برای ایجاد مصالحه و توافق بین اعضای اتحادیه اروپا افزود: مردم تنها از طریق گذرگاه های رسمی بین کشورها باید عبور کنند.
وی معتقد است که باید مراکز امنیتی در کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند مانند ترکیه و لیبی برای مستقر کردن مهاجرین ایجاد شود.
جمهوری های چک، اسلواکی، مجارستان و لهستان با طرح اتحادیه اروپا برای سهمیه بندی مهاجرین بین کشورهای عضو اتحادیه مخالفت می ورزند. این کشورها که عضو اتحادیه اروپا می باشند، مهاجران ورودی از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را نمی پذیرند. وزیران کشور اتحادیه اروپا پیش تر در نشست بروکسل، طرحی را در مورد تقسیم 120 هزار آواره جنگی ارائه کردند که با وجود مخالفت برخی کشورهای شرق اروپا، تصویب شد.
بحران مهاجران و پناهجویان در اروپا یکی از معضلاتی است که بلغارستان در دوره ریاست خود بر اتحادیه اروپا تلاش دارد تا این مشکل را تا حدودی کم رنگ کند اگر چه میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این خصوص هماهنگی و اتفاق نظر وجود ندارد.
بلغارستان که از اول ژانویه(10دی) سال 2018 ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد احیای چشم انداز عضویت کشورهای بالکان غربی در این اتحادیه را از اولویت های خود می داند. بلغارستان در این مدت یعنی تا پایان ماه ژوئن امسال تصمیم دارد که کشورهای حوزه بالکان غربی را بیشتر به اتحادیه اروپا نزدیک کند و از طرف دیگر برای ایجاد سیاست دفاعی واحد که بتواند رشد اقتصادی اتحادیه را موجب شود، تلاش می کند.
اروپام**436**1486**انتشاردهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود