Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-23@09:19:06 GMT

راههای درمانی و دارویی جوش صورت در طب سنتی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۷۱۸۴۴

راههای درمانی و دارویی جوش صورت در طب سنتی

یک متخصص طب سنتی راههای درمانی و دارویی جوش‌ها را تشریح کرد.

اکرم السادات اطیابی درباره درمان دارویی جوش‌ها اظهار داشت: داروهای منضج و مسهل به رفع جوش‌ها کمک می‌کند.

به‌گفته وی منضج‌ها داروهایی هستند که مواد زائد بدن را آماده برای دفع می‌کنند و مسهل‌ها داروهایی هستند که کمک به خروج مواد زائد آماده دفع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی بیان داشت: نکته قابل بیان این است که در اکثر موارد استفاده همزمان از منضج و مسهل و یا داروهایی که هر دو خاصیت را دارند, به درمان کمک می‌کنند.

اطیابی افزود: افراد دچار جوش صورت بهتر است تا دو هفته به‌جای هر غذایی فقط ماءالشعیر طبی و نخودآب مصرف کنند زیرا ماءالشعیر طبی دارای خاصیت رطوبت رسانی خوب و پاک کننده مناسب خون از مواد زائد است، همچنین نخودآب طبی غذایی مناسب برای رفع ضعف ناشی از مصرف ماءالشعیر طبی است که خون صالح در بدن تولید می‌کند و تقویت کننده طبیعت بدن است.

وی اضافه کرد: پس از گذشت دو هفته از خوردن ماءالشعیر و نخودآب، چنانچه بروز جوش‌ها متوقف شده باشد، دستور دارویی تجویز می‌شود, مثلاً گِلِ ارمنی (۱۰۰گرم) و بذر کتان (۲۰ گرم) را با هم آسیاب کنند و از الک آردی عبور دهند، سپس آن را با آب خمیر کنند و روی صورت ضماد [به‌صورت غلیظ‌] یا طِلا [به‌صورت رقیق‌] کنند. پس از یک ساعت زیر دوش آب‌گرم قرار بگیرند تا ماسک، خود به خود از پوست جدا شود. این عمل را بایستی یک بار شب قبل از خواب و یک بار صبح تکرار کنند تا دیگر اثری از جوش روی پوست باقی نماند.

اکرم‌السادات اطیابی درباره تدابیر دارویی رفع جوش و مشکلات پوستی اظهار داشت: در درمان تمام بیماری‌ها از جمله مشکلات پوستی ابتدا باید با داروها و غذاها مواد زائد در خون را پاکسازی کنیم که از منضج‌ها و مسهل‌ها استفاده می‌کنند.

به‌گفته وی منضج داروها یا غذاهایی هستند که مواد زائد را در خون اصطلاحاً می‌پزند و مسهل‌ها مواد زائد به‌اصطلاح پخته‌شده را از بدن دفع می‌کنند.

معرفی یک منضج و مسهل ساده برای قبل از هر غذا

این متخصص طب سنتی افزود: گیاه شاه‌تره، کاسنی، بنفشه سه‌رنگ و شیرین‌بیان از مجموع به‌نسبت مساوی و آسیاب‌شده هر روز ۲ قاشق غذاخوری در ۳ لیوان آب جوشانده تا ۱ و نیم لیوان باقی بماند. صاف شده و نیم ساعت قبل از هر غذا نصف لیوان میل شود.

معرفی یک منضج و مسهل ساده برای ناشتا

اطیابی اضافه کرد: عرق شاه‌تره،کاسنی و بید در مجموع یک لیوان + یک قاشق غذاخوری خاکشی + یک قاشق غذاخوری سکنجبین هر روز صبح ناشتا خورده شود و حداقل یک ساعت بعد از آن صبحانه صرف شود.

وی عنوان کرد: چنانچه در زمان مصرف داروها احساس سردی مزاج ایجاد شد (بی‌حالی, خواب‌آلودگی و …) لازم است چند روز تا رفع علائم مصرف دارو قطع شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: با مصرف داروها در ابتدای درمان جوش‌ها ممکن است که جوش‌ها افزایش پیدا کند که به‌مرور از بین می‌رود. افزایش جوش‌ها در ابتدای درمان امری طبیعی است.

راه‌حل رفع خارش جوش‌ها

اطیابی خاطرنشان کرد: ممکن است که جوش‌ها در حین درمان خارش‌دار شود که برای رفع این خارش می‌توان از عرق کاسنی، بید یا شاه‌تره استفاده کرد.

رژیم غذایی درمان جوش و آکنه

-مصرف ماءالشعیر طبی صبح ناشتا به مدت ۲ هفته به این ترتیب که یک لیوان جو درسته و پوست کنده را با ۱۵ لیوان آب روی شعله ملایم بجوشانند تا زمانی که جوها کاملاً بشکفند و مرتب کف روی آب را جدا کنند. در آخر آب آن را صاف کنند و یک لیوان آن را با کمی شکر یا عسل و با شکم خالی مصرف کنند و تا دو سه ساعت بعد از آن چیزی مصرف نکنند.

-مصرف نخود آب به مدت ۲ هفته به این ترتیب که یک لیوان نخود را ۲۴ ساعت خیس کرده و در طی این مدت چند بار آب آن را عوض کنند سپس نخود خیس کرده را با آب همراه با یک پیاز متوسط و دارچین بگذارند کاملا بپزد البته می‌توان گوشت نیر به این غذا اضافه شود.

– نخودآب غذای بسیار مقوی است که بدن را از اخلاط غلیظ پاکسازی می‌کند همچنین نخود از نظر ارزش غذایی با جنسینگ برابری می‌کند همچنین برای کسانی که قصد باردار شدن دارند غذای بسیار مفید است که همه اعضا بدن را تقویت می‌کند.

-در این مدت افراد بهتر است که از مصرف غذاهای چرب, سرخ کرده پرهیز کنند همچنین غذاهایی مانند زرشک پلو, هویج پلو, خورشت آلو اسفناج, خورشت ریواس,بورانی اسفناج, چلو سماق مصرف کنند البته باید بدانند که این غذاها را باید برنجش را آبکش کنند و همراه با غذا آب مصرف نکنند و با غذای خود نیز سالاد یا ماست نخورند, غذای خود را به خوبی بجوند حداقل ۳۰ بار.

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار پنج هزار میلیارد دلاری در انتظار حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا شمس اردکانی در مراسم آغازین سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با اشاره به ایجاد این کنسرسیوم در آینده نزدیک، افزود: در حال حاضر در حوزه تولید علم در رتبه چهارم قرار داریم و بازار پنج هزار میلیارد دلاری حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی را پیش رو داریم که دریغ است از آن استفاده نشود.

وی گفت:همچنین سازمان غذا و دارو حمایت‌های خوبی را در این مسیر انجام داده است، اما توقع ما این است که این حمایت‌ها باز هم بیش از گذشته باشد.

شمس ادامه داد: یکی از بحث‌های توسعه، هم افزایی است و ما برای اینکه بتوانیم کشور قدرتمندی در منطقه و دنیا باشیم نیازمند این هستیم که کار‌های بزرگی انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • تأثیر رایحه درمانی از نگاه طب سنتی
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟
  • استفاده از الکل و فریز کردن، روش‌های قابل قبول برای معدوم‌سازی زالوهای درمانی
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد
  • پیگیری ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی
  • پیگیری ایجاد کنسرسیوم گیاهان دارویی و فرآورده‌ های طب سنتی
  • بازار پنج هزار میلیارد دلاری در انتظار حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی
  • کاهش زمان تولد نخستین فرزند به سه سال پس از ازدواج