Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@03:40:58 GMT

حفظ محیط زیست باید مطالبه همگانی شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۷۲۳۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کاوه مدنی در ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با اشاره به جایگاه سمن ها و انجمن های مردم نهاد زیست محیطی و شبکه های اطلاع رسانی افزود: با مطالبه گری بیشتر مردم در زمینه محیط زیست، دولت هم با قدرت بیشتری وارد می شود .
وی تصریح کرد: مشکلات زیست محیطی در زمان طولانی خود را نشان می دهد، همین مسئله باعث بی توجهی به آنها می شود ، به همین خاطر مشکل آلودگی هوا فقط در فصول خاصی مورد توجه قرار می گیرد و در ماه های دیگر فراموش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدنی با اشاره به اینکه درباره آلودگی هوا بحث ها و راهکارهای زیادی مطرح شده است ، اظهار کرد: سوال اصلی درباره آلودگی هوا این است که چرا با وجود شناسایی ریشه ها و ارائه راهکارها این مشکل هنوز در کشور وجود دارد .
مدنی تصریح کرد: رفع مشکل آلودگی هوا در تهران ساده تر از خوزستان است زیرا با تامین منابع و استفاده از تکنولوژی قابل حل است اما در خوزستان با پدیده سختی مواجه هستیم که ناشی از همبستگی آب و انرژی و سلامت مردم است که هر روز گریبان ما را می گیرد.
وی درباره مشکل گرد و غبار خوزستان که در روزهای اخیر شدت گرفته است ، ادامه داد: سال ها روش اشتباهی را انتخاب کرده و آب را برای کشاورزی مصرف میکردیم که تبعات آن خشک شدن تالاب ها، فرسایش خاک، تخریب پوشش گیاهی و تولید محصولی به نام گرد و غبار است که می تواند منابع انرژی را فلج کند و سلامت، آب و غذا را تحت تاثیر قرار دهد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی