Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:29:00 GMT

48 زوج کنگانی، آغاز زندگی مشترک را جشن گرفتند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۷۳۳۶۳

48 زوج کنگانی، آغاز زندگی مشترک را جشن گرفتند

به گزارش ایرنا، امام جمعه کنگان و رئیس ستاد ازدواج این شهرستان در این آیین گفت: برگزاری ازدواج آسان یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: برگزاری جشن ازدواج آسان، عمل به آیه قرآن و سیره شریف نبوی است.
وی تاخیر در ازدواج را یکی از آفت های مهم در جامعه دانست و بیان کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها بدلیل تاخیر در سن ازدواج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه کنگان اظهار داشت: انتظار جدی از مسئولان و متولیان این است که در کنار ایجاد زمینه لازم برای ازدواج جوانان برای اشتغال پایدار آنها نیز چاره اندیشی کنند.
محمودی، با تشکر از همکاری نهادهای امدادی و دستگاه های دولتی، موسسه های خیریه، مراکز نیکوکاری و خیران به همت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در تامین جهیزیه 48 زوج شهرستان کنگان اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نشان داده که نه تنها دنبال سود نیست بلکه دنبال خدمت رسانی و محرومیت زدایی در کشور است.
سرپرست معاونت محرومیت ‌زدایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دهنده مردم و نظام دینی است و همواره برای ملت کنار دولت بوده است.
محمود رجبی، به خدمات قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه در حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: با همت فرزندان مردم در سپاه ظرف 35 روز هشت هزار و 500 کانکس 16 متر مربعی تحویل مردم این منطقه شد.
وی به موضوع ازدواج و تلاش قرارگاه خاتم الانبیا برای ساماندهی امر ازدواج جوانان اشاره و بیان کرد: در سال جاری 12 هزار جهیزیه در کشور به زوج های کم درآمد و مددجو تحویل شد.
فرماندار کنگان گفت: برگزاری جشن ازدواج 48 زوج کنگانی از مصادیق بارز امر به معروف است.
فتح الله نوروزی با اشاره به حضور زوج های شیعه و سنی در این مراسم اظهار داشت: جشن ازدواج 48 زوج شیعه و سنی شهرستان کنگان مصداق بارزی از وحدت و همدلی در این منطقه است.
وی با تبیین آثار و برکات ازدواج به رویکرد دولت اشاره کرد و گفت: کمک به ازدواج جوانان و ایجاد زمینه های لازم برای تحقق این مهم سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه امور جوانان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: کمیته امداد کارهای بزرگی در حوزه فرهنگی بویژه ترویج سنت حسنه ازدواج انجام داده است.
احمد لطفی افزود: بحث های آموزشی و فرهنگی، کمک به جوانان و ایجاد اشتغال سه رویکرد مهم این نهاد حمایتی است.
وی یادآورشد: :از ابتدای سال جاری تا کنون 1500 ازدواج جوانان زیر پوشش کمیته امداد در استان بوشهر انجام گرفته که 25 میلیارد ریال از محل کمیته امداد، منابع دولتی و کمک های خیرین برای تامین جهیزیه این زوج های مددجو هزینه شده است.
نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامیگفت: ازدواج جوانان و تشکیل بنیان خانواده نقشی کم نظیر در آرامش روحی و روانی فردی و اجتماعی دارد.
سکینه الماسی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز مصمم است با تصویب قوانین مناسب زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کند.
در این مراسم باشکوه که خانواده های زوج ها نیز حضور داشتند 16 قلم کالای اساسی تامین شده توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سپاه در اختیار آنها قرار گرفت.
این جشن به همت ستاد ازدواج آسان شهرستان کنگان با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی خاتم الانبیاء (ص) سپاه، دفتر امام جمعه، فرمانداری، کمیته امداد، بهزیستی، موسسه خیریه المهدی (عج) و مرکز نیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) برگزار شد.
شهرستان کنگان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در جنوب استان بوشهر واقع است.
7208/6043**
خبرنگار: ابوذر حسین پور** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هوشنگ توکلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سخنانی عنوان کرد: معتقدم که تصمیم گیری و دیدگاه نسبت به جوانی جمعیت و ازدیاد آن باید از جامعه به بالا تزریق شود.

وی ادامه داد: وقتی خواسته‌ای در جامعه تعریف می‌شود و جا می‌افتد، به سمت مدیران اجرایی هم می‌رود و همین نشان می‌دهد که چنین علاقه‌ای الان در جامعه وجود دارد. وی در ادامه اظهار داشت: زمانی که چنین دیدگاهی به مدیران جامعه تزریق شود قطعا جزو اولویت هایشان قرار میگیرد و توجه می‌کنند که چه چیز‌هایی نیاز این جوانان است و تعادل بین نیاز‌ها، خواسته‌ها، توقعات و قدرت اجرایی خود را برقرار می‌کنند، هر تصمیمی در اینجا گرفته شود می‌تواند به نفع جامعه باشد.

توکلی با اشاره به شعار جوانگرایی جامعه گفت: همین شعار نشان می‌دهد که ما جوانان را می‌خواهیم تشویق به ازدواج و سپس فرزندآوری کنیم، این را هم باید در نظر بگیریم که در طول سالیان گذشته کشورما دچار تحریم‌های زیادی بوده و همه روی جامعه اثر منفی گذاشته است حال باید سرمایه گذاری‌هایی داشته باشیم که بتواند این ضعف‌ها را جبران کند و جزو اولویت‌های جامعه قرار بگیرد، قطعا قوه مجریه ما در این زمینه نیت خوبی دارد و باید بررسی کند که براساس آن چه سیاست‌هایی را در نظر بگیرد.

توکلی با اشاره به اینکه آشوب‌هایی که در سراسر دنیا دیده می‌شود نیرو‌های جوان جامعه را نسبت به آینده نگران می‌کند، گفت: الان هم که دانش بشری رشد کرده، کهنسالان بیشتر عمر می‌کنند و شرایط به طوری شده کشوری مثل انگلیس یک قتل عام علیه سالمندانش در بیمارستان راه انداخته به دلیل اینکه توان دادن خرج سالمندان را ندارد، حال در این شرایط و در جامعه خودمان باید وضعیت با بسنجیم تا نیروی کار و انسانی جوانمان از دست نرود و برای آینده هم برنامه ریزی درست داشته باشیم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه