Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: بخشی از پساب فاضلاب روستاهای حوزه سد کمال صالح وارد حوضه آبریز این سد می‌شود و لازم است که تصفیه‌خانه فاضلاب این روستاها مورد توجه قرار گیرد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف عرفانی‌نسب عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی اظهار داشت: بخشی از پساب فاضلاب روستاهای حوزه سد کمال صالح وارد حوضه آبریز این سد می‌شود که سبب نگرانی شده و لازم است که برای برطرف شدن این مشکل، تدابیری اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور حفاظت از آب شرب مورد استفاده شهر اراک، باید موضوع احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این  25 روستا مورد توجه جدی قرار گیرد.

تامین پساب مورد نیاز کاشت فضای سبز در سیبک نیازمند تاییدیه محیط زیست و بهداشت 

معاون خدمات شهری شهرداری اراک هم با اشاره به بحث توسعه فضای سبز گفت: توسعه فضای سبز در منطقه سیبک را در دست اقدام داریم که عملیات اجرایی آن شروع شده و برای ادامه منتظر تاییدیه پساب مورد نظر برای استفاده در این فضای سبز از سوی محیط زیست و بهداشت هستیم که هنوز هیچ یک تاییدیه نداده‌اند.

سعید بیاتیان تصریح کرد: اگر قرار است این تاییدیه داده شود باید مشخص باشد که تا نسبت به انتقال پساب اقدام کنیم زیرا 600 تا 700 هکتار فضای سبز فشار آب قابل توجهی را لازم دارد.

تصویب قانون تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز افزایش حفر چاه‌های غیرمجاز را به همراه داشت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی هم با اشاره به مشکل کمبود منابع آب در استان گفت: همه اعتقاد داریم که خشک‌سالی در استان داریم اما برای برون‌رفت از آن نیاز به کار همگانی داریم.

حجت‌الله درودگر بیان کرد: در بحث توقیف دستگاه‌های حفاری تا سال 88 تعداد 12 مورد توقیف داشتیم و این سال‌ها، سال‌هایی بودند که آب منطقه‌ای با کمک نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز تلاش می‌کرد.

وی ادامه داد: اما بعد از سال 89 نگاه کنید کار به کجا رسیده است و علت آن هم تصویب قانون تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز بود که تمام مردم راه افتادند و در بیابان‌ها نسبت به حفر چاه غیرمجاز اقدام کردند که در استان ما باز وضعیت بهتری وجود دارد زیرا در بسیاری از استان‌ها تعداد چاه‌هایی غیرمجاز دو تا سه برابر شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: ما این قانون را نتوانستیم اجرا کنیم، اواخر 89 این قانون تصویب شد، آنچه که الان انجام می‌شود چاه‌های فرم پنج است که پر می‌شوند اما مابقی همچنان به قوه خود باقی هستند.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: انشعاب‌های غیرمجاز یکی از دلایل مهم‌ آسیب به شبکه آبرسانی و افت فشار آب در مناطق مختلف شهری و روستایی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر این اساس شرکت آبفای استان، تمام توان و ظرفیت خود را برای برخورد با هرگونه بهره‌برداری غیرقانونی و غیرمجاز در تمامی بخش‌ها با هر نوع کاربری به کار گرفته است تا ضمن صیانت از حقوق سایر مشترکان، بتواند خدماتی مطلوب به مردم استان ارائه کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تاکید کرد: در همین راستا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری هشت رشته انشعاب غیر مجاز مربوط به خانه باغ‌های پشت فرودگاه ایلام و ۲ رشته در کارگاه بچینگ که از آب شرب به صورت غیر مجاز استفاده می‌کردند، اقدام شد.

محمدی یادآور شد: مشترکان در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب از طریق تماس با مرکز ارتباطات مردمی و رسیدگی به شکایت(۱۲۲) و افراد سایر شهرستان‌ها با تلفن گویای حراست آبفای ایلام ( ۲۲۳۰۱۴۱ ) و یا تماس با آبفای شهرستان خود، مانع تضییع حقوق همه مردم و تحقق عدالت اجتماعی در محدوده شهر و روستای خود شوند.

به گفته وی، استفاده از انشعاب آب غیر مجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب، سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد