Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان با بیان اینکه یکهزار نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تا پایان سال جاری بازنشسته پیش از موعد می شوند، افزود:تاکنون 263 حکم بازنشستگی این افراد صادر شده است.

به گزارش ایرنا،قدرت الله مرادیان عصر سه شنبه در مراسم اعطای احکام بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان،روستاییان و عشایر شهرستان دورود در محل فرمانداری این شهر افزود: در گذشته افراد با 65 سال سن و 15 سال پرداخت حق بیمه بازنشسته می شدند که در قانون جدید افراد با 10 سال سابقه بیمه و سن 70 سال به بالا می توانند از این قانون استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این قانون در سال 93 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پس از تائید شورای نگهبان در یک فرایند قانونی ، دولت تدبیر و امید آن را به اجرا درآورده است.
وی خاطرنشان کرد:در شهرستان دورود تاکنون احکام بازنشستگی 42 نفر از کشاورزان،روستائیان و عشایر شهرستان صادر شده که این رقم تا پایان سال جاری به بیش از 200 نفر افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در استان لرستان 188 خانوار مشمول این طرح وجود دارد که از این تعداد 62 هزار خانوار جذب بیمه شده اند افزود:همچنین در شهرستان دورود 20هزار خانوار مشمول طرح وجود دارد که از این تعداد هشت هزار خانوار جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفته اند.
مرادیان تصریح کرد:طبق قوانین مصوب در این طرح حق بیمه 15 درصد است که پنج درصد متقاضی و 10 درصد نیز توسط دولت پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه این احکام برای نخستین بار در استان در شهرستان دورود صادر شده اند افزود:شهرستان دورود از نظر پذیرش بیمه شده جدید در سطح استان لرستان مقام نخست را دارا می باشد.
گفتنی است در این مراسم احکام بازنشستگی پیش از موعد 6 نفر از کشاورزان،روستائیان و عشایر شهرستان دورود با حضور فرماندار این شهر اعطا شد.
/6060/7268
خبرنگار:میلاد باقری**انتشار دهنده:محمد علیدوستی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد