Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@20:52:09 GMT

بسته خبری شهرستانها 3 بهمن؛

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۷۴۸۰۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ دفترنمایندگی و پایگاه حفاظت میراث فرهنگی بخش انارک از توابع شهرستان نایین آغاز به کار کرد.
محمود جمالی، فرماندار نایین در این آیین با اشاره به وجود بیش از 13 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران در بخش انارک گفت: پتانسیل های گردشگری طبیعی همچون ریگ جن و معادن تاریخی و بیش از 300 اثر تاریخی در این منطقه شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 -------------------------------------------------------------------------------

درآیینی از سه نفر از نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آران و بیدگل تجلیل شد.
در این آیین از عباس قاسمی ، عباس حاجیوند و وحید محمودی فر که هفته گذشته در جریان دفاع از تاغزارها و عرصه های ملی منابع طبیعی با سه نفر از قاچاقچیان چوب درگیر و به شدت از ناحیه سر و کمر دچار مصدومیت شده بودند تجلیل شد.
در این آیین سرهنگ شبانی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان شغل یگان حفاظت را از مشاغل بسیار مهم و با ارزش و مسئولیتی خطیر بیان کرد.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ 6 درصد از جنگل های دست کاشت کشور را دارد.

-----------------------------------------------------------------------------

بازسازی کامل دبیرستان دخترانه شریف شهر اصغر آباد خمینی شهر آغاز شد.
مسئول ستادنوسازی مدارس شهراصغرآباد با اشاره به اینکه این مدرسه کاملا تخریب و نوسازی آن آغاز شده گفت: مردم اصغرآباد تاکنون4 میلیارد ریال برای ساخت این مدرسه کمک کرده اند.
اسماعیل جاری افزود: این مدرسه با20 درصد پیشرفت فیزیکی با زیربنای حدود500 متر مربع و با هزینه بیش از10 میلیارد تا مرداد سال آینده ساخته می شود.

 ----------------------------------------------------------------------------------
اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و معماری در شهرضا افتتاح شد.
این نمایشگاه با50 غرفه درکارخانه نوین شهرضا درفضایی2 هزار و500 متر مربعی برپا شده و 20 واحد تولیدی منطقه جدیدترین دستاوردها و توانمندی های خود در زمینه های انواع کاشی وسرامیک ، دیوارپوش ، سقف کاذب ، لوله وشیرآلات ، درهای فلزی و تزئینات داخلی منزل به تماشا گذاشته اند.
این نمایشگاه یک هفته دایر است.

--------------------------------------------------------------------------------------
برپایی نمایشگاه کتاب در شهر نطنز
در این نمایشگاه بیش از 5 هزار جلد کتاب با موضوع های درسی ، کمک درسی ، ادبیات ، پزشکی ، تاریخی ، رمان ، کودک و نوجوان ، ورزشی و روانشناسی با تخفیف 50 درصد عرضه شده است.
این نمایشگاه تا 10 اسفند در خیابان امام خمینی این شهر دایر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت