Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی برخی خبرنگاران از ایجاد مشکل توسط آموزش و پرورش خراسان برای «مهشید اشتری» ملی‌پوش پینگ‌پنگ کشورمان خبر داده بودند، آموزش و پروش این استان اعلام کرد که این دانش‌آموز به واسطه عدم قبول در امتحانات نهایی،‌ موفق به اخذ تائیدیه تحصیلی نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، یکی از روزنامه‌نگاران ورزشی گفته بود که آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به مهشید اشتری، ملی‌پوش پینگ‌پنگ ایران گفت که دختر باید درس بخواند و ورزش نکند! حتی گواهی تحصیل ندادند تا ویزایش راحت‌تر صادر شود بلکه بی‌خیال ورزش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی انتشار این خبر، آموزش و پرورش خراسان رضوی در این خصوص توضیح داد که «به اطلاع می رساند، دانش آموزانی که در پایه سوم رشته های نظری دوره دوم متوسطه تحصیل می کنندمی بایست جهت اخذ مدرک تحصیلی دیپلم،در امتحانات نهایی( کشوری) شرکت کنند و چناچه داوطلب بنا به دلایل موجه نتواند در امتحانات خردادماه شرکت کند مطابق آئین نامه های مصوب شورای عالی آموزش و پرورش می‌تواند در شهریور ماه مجددا همان دروس را آزمون دهد.»

"مهشید اشتری" دانش آموز ملی پوش رشته تنیس روی میز که درسال تحصیلی ۹۶-۹۵ در پایه سوم رشته علوم تجربی دبیرستان آزرم ناحیه یک مشهد تحصیل می کرد به دلیل حضور در مسابقات بین المللی موفق به شرکت درامتحانات خردادماه نشد، آموزش و پرورش با لحاظ موجه بودن غیبت، دانش آموز را مجاز به شرکت درامتحانات نهایی شهریورماه دانست،اما وی علی رغم تلاش نتوانست در یک ماده درسی نمره قبولی را کسب نماید.

در خصوص اظهارات " دانش آموز اشتری" مبنی برعدم ارائه تائیدیه تحصیلی از سوی آموزش و پرورش جهت اخذ ویزا باید گفت: زمان درخواست این دانش آموز،با توجه عدم کسب نمره قبولی و فارغ التحصیل نشدن امکان صدور تاییدیه تحصیلی وجود نداشته است.

مطابق فرصت مقرر شده در آئین نامه سنجش و ارزشیابی دانش آموزانی که در امتحانات شهریور ماه نتوانند نمره و یا نمرات قبولی را کسب نمایند،می توانند یک بار دیگر در امتحانات دی ماه سال تحصیلی ۹۷-۹۶ شرکت نمایند،که دانش آموز" مهشید اشتری" نیز در این بازه زمانی شرکت نموده و توانسته موفق به کسب نمره قبولی و اخذ مدرک تحصیلی دیپلم گردد.

محرومیت از تحصیل دانش آموز"اشتری" ادعای غیر واقعی است، به دلیل وجود نظام سالی واحدی در دوره نظری و پیش دانشگاهی" دانش آموز اشتری" به دلیل فارغ التحصیلی در دی ماه مجاز به ادامه تحصیل در مدارس عادی- دولتی(موسوم به روزانه)نبوده اما می تواند هم اکنون در مراکز پیش دانشگاهی برزگسالان که یک فرصت آموزشی محسوب می گردد ثبت نام نماید و چناچه تمایل به تحصیل در این مدارس را ندارد می تواند مهرماه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مراکز پیش دانشگاهی عادی- دولتی به تحصیل خود ادامه دهد.
کمیسیون خاص مستقر در این اداره کل آمادگی دارد به محض دریافت درخواست از حداکثر اختیارات قانونی خود در جهت تسهیل امور تحصیلی این دانش آموز نخبه ورزشی استفاده نماید تا شرایط مناسبی فراهم گردد.

اظهارات رسانه ای مبنی بر ممانعت آموزش و پرورش در خصوص ورزش دختران دانش آموز نادرست می باشد،مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از مهمترین ساحت های تعلیم و تربیت، توجه و اهتمام به"تربیت بدنی" است، آموزش و پرورش در زمینه تحقق این ساحت،گام های زیادی از جمله ارتقاء درس" تربیت بدنی" با محوریت توسعه مسابقات و فعالیت های ورزش دانش آموزی برداشته است.

آموزش و پرورش نگاه جنسیتی به ورزش دانش آموزی ندارد،آموزش و مانع ورزش دختران نیست،آموزش و پرورش بستر و پایگاه قهرمانان ملی در رشته های ورزشی دختران و پسران است و دانش آموز مهشید اشتری سال گذشته" پس از کسب مقام اول انفرادی در مسابقات دانش آموزی توانست به مسابقات بین المللی راه یابد و در جشن ستارگان ورزش دانش آموزی استان نیز از ایشان تقدیر به عمل آمد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم ضمن یادآوری این مطلب که استخر دانش آموزی این شهرستان جز پروژه‌هایی محسوب می‌شود که طی سالیان گذشته بلا تکلیف باقی مانده بود، اظهار کرد: تکمیل آن حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز داشت که از طریق منابع ملی انجام گرفت و اعتبارات ۱۴ میلیاردی نیز لازم بود که ۸ میلیارد آن از طریق اعتبارات نماینده تأمین شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: نصب سایت گاز تا یک ماه و نیم آینده انجام می‌شود اما مهمترین مشکل نصب انشعاب آب است که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باید تأمین اعتبار شود.

وی یادآور شد: سال گذشته آب و فاضلاب رقم ۴ میلیارد تومانی برای نصب انشعاب آب استخر اعلام کرده بود که با رایزنی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید اما پس از تعطیلات نوروزی بر اساس تعرفه جدید این رقم به ۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که با رایزنی‌های انجام شده رقم نهایی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

واعظ با بیان اینکه از آب و فاضلاب درخواست تقسیط این رقم شده اما تنها با ۵۰ درصد آن موافقت شده است، گفت: تمام تجهیزات و امکانات این استخر آماده بوده و اگر آب و فاضلاب با تقسیط بهتری مساعدت کند می‌توان این استخر را سریع‌ترین زمان ممکن افتتاح کرد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان استفاده از اُزون به جای کلر را یکی از ویژگی‌های بارز این استخر دانست که از فرسودگی و آسیب به موتور خانه جلوگیری می‌کند و تصریح کرد: علاوه بر اختصاص ۲۴۰ متر مربع فضای موتور خانه و یک هزار و ۲۷۰ متر سالن اصلی استخر، ۳ هزار و ۱۲۰ متر مربع نیز برای محوطه آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه آموزش به عنوان یک اولویت بیشتر در میان مردم وجود دارد، گفت: برای اولین بار و پس از ۴ سال تعطیلی در پژوهش سرا این شهرستان در ۲۶ رشته مقام استانی و در ۲ رشته مقام کشوری از آن دانش آموزان این شهرستان شد.

واعظ متوسطه دوم را پیشانی مقاطع آموزشی دانست و خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی از دانش آموزان این شهرستان در کنکور سال گذشته در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و … قبول شدند و برای اولین بار نیز ۳۲ پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان داشتیم که این رقم تا کنون اتفاقی رخ نداده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به اینکه دغدغه فرهنگی نیز یکی از مسائل مورد توجه آموزش پرورش در این شهرستان بوده، افزود: برای اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز از میان ۲ هزار و ۲۰۰ ثبت نام کننده برگزار شد که از نظر تعداد دانش آموز حاضر در این مراسم معنوی جایگاه سوم کشور را از آن خود کردیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان با علاقه وصف ناپذیری در این مراسم حضور پیدا کردند و نیروهای متخصص موزه و دانشگاه علاوه بر طرح مسائلی همچون جهاد تبیین موضوعات مذهبی در قالب محتوایی جدید و متناسب با سن شرکت کنندگان به صورت مسابقه محور آموزش دادند.

واعظ با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در اسفند سال گذشته برای استفاده بهینه از دانش آموزان رأی اولی و مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: ۵۰ دانش آموز نهم تا دوازدهم به عنوان ناظر افتخاری پای صندوقهای اخذ رأی حاضر شدند و در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفتند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: حدود ۷۰ درصد مدارس در قوچان فرسوده هستند که نیاز به نوسازی دارند و این مسئله به تدریج در حال انجام است.

وی یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش را جمع آوری بخاری از سطح مدارس برشمرد و خاطر نشان کرد: نصب پکیج و شوفاژ در دستور کار همه مدارس قرار دارد اما اگر برای واحد آموزشی پیش بینی نشود به دلیل فرسودگی مدرسه است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان ادامه داد: امسال ۲ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم گرمایشی ۲ آموزشگاه ۲۲ بهمن و شهدای بانک ملی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار ۶۴۸ معلم رسمی و غیر رسمی وظیفه آموزش به ۳۶ هزار دانش آموز در این شهرستان را بر عهده دارند، اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده هر دانش آموزان به صورت میانگین بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان هزینه دارد در صورتیکه سال تحصیلی گذشته به ازای هر دانش آموز سرانه ۱۲ هزار تومانی واریز شده است.

کد خبر 6095255

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی