Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش اظهار داشت:این شهرستان با تولید سالانه حدود چهار هزار تن گوشت سفید رتبه نخست تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

چاکرزهی ادامه داد:هم اینک ۳۵ واحد مرغداری و یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان خاش فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ایجاد و راه اندازی سه واحد تولیدی جوجه یک روزه، مرغ تخم گذار و خوراک طیور چرخه تولید گوشت مرغ در این شهرستان کامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واحد تولیدی جوجه یک روزه خاش در بخش مرکزی این شهرستان از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است گفت: در این واحد سالانه افزون بر ۱۶ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و عملا نیاز مرغداری‌های شهرستان و دیگر شهر‌های سیستان و بلوچستان در مبحث خرید جوجه یک روزه تامین می‌شود.

بخشدار مرکزی خاش با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد از مرغدار‌های شهرستان در این بخش فعال اند افزود: هم اینک ۳۴ واحد مرغداری ۲۰ و ۳۰ هزار قطعه‌ای و ۲۲ جایگاه مرغ بومی در این بخش فعال است.

مجتبی شجاعی بیان کرد: ۲۰۰ جایگاه دام، ۲۱۵ هزار راس گوسفند و بز، چهار هزار و ۵۰۰ نفر شتر و چهار هزار راس گاو در بخش مرکزی خاش وجود دارد.

وی ادامه داد: بخش مرکزی خاش با تولید سالانه سه هزار تن گوشت قرمز از ۸۰ واحد گاوداری سنتی و سه واحد گاوداری صنعتی نقش مهمی در تامین پروتئین سیستان و بلوچستان دارد.

وی گفت: بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه سیستان و بلوچستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت‌های دولت اواخر اردیبهشت ماه سالجاری به عنوان بزرگترین طرح تعاونی روستایی در دوربن بخش مرکزی خاش کلنگ زنی شد که هم اینک از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخودار است.

بخشدار مرکزی خاش گفت: سهم آورده اعضای شرکت تعاونی در این طرح ۱۵ میلیارد ریال و ۴۵ میلیارد ریال دیگر نیز از سوی صندوق کارآفرینی امید به این پروژه پرداخت شده است.

شجاعی ادامه داد: حدود ۲۳۰ خانوار روستایی برای اجرای این طرح عظیم مشارکت دارند و همچنین تسهیلات آن با کارمزد صفر درصد بوده و ظرفیت تولید آن ۱۶ میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال است.

 خاش با داشتن شرایط آب و هوایی مناسب به عنوان قطب تولید گوشت سفید و قرمز در سیستان و بلوچستان مطرح است.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۳۵ واحد مرغداری  درخاش 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول که بدون بو و با طعم مطبوع است، با یک پنجم قیمت نمونه‌های خارجی به تولید تجاری رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • دستگیری قاتل فراری در مهرستان سیستان و بلوچستان
  • عملیات موفق دستگیری عوامل جیش‌الظلم در راسک + جزئیات
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد