Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن ابراهیمی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز برخی کانال های تلگرامی و شبکه های اجتماعی خبری نادرست در خصوص آلودگی نفتی در چابهار و کنارک منتشر کرده اند که صحت ندارد.
وی افزود: پدیده قابل مشاهده در محدوده دریای عمان لکه نفتی نبوده بلکه پدیده 'شکوفایی جلبک سبز' یا بلوم پلانکتونی رخ داده است که مردم محلی به این پدیده 'مریضی دریا' می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با بررسی سوابق وقوع پدیده پلانکتونی در سنوات قبل به نظر می‌ رسد این پدیده اغلب هر ساله بعد از مونسون در فصول پاییز و زمستان (در فصل سرد) و به خاطر سرمای هوا در کنارک و چابهار رخ می دهد که بعضا در فصل بهار و تابستان نیز مشاهده شده است.
وی ادامه داد: این موضوع قبلا توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست دریایی بندر چابهار مورد بررسی دقیق قرار گرفته و این پدیده را بی خطر دانستند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: انتشار هرگونه خبر غیر تأیید شده مبنی بر آلودگی دریا، عواقب حقوقی سنگینی خواهد داشت و می تواند اقتصاد منطقه را با چالش مواجه کند.
وی از رسانه ها خواست از انتشار هرگونه اخبار نادرست و تأیید نشده خودداری کنند در غیر این صورت این مجموعه برخورد قانونی با افراد متخلف را برای خود محفوظ می دارد.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان به صورت روزانه از اسکله های تحت مدیریت بازدید کرده و در صورت وقوع هرگونه آلودگی احتمالی، تیم مقابله با آلودگی این بندر با تجهیزات مدرن و کارآمد و با توان عملیاتی بالا این قابلیت را دارد که در کمترین زمان ممکن، با آلودگی مربوطه مقابله کند.
وی تصریح کرد: همیشه با استفاده از تجهیزات جمع آوری لکه های نفتی موجود در بندر، مواد نفتی ریخته شده به دریا جمع آوری و از محیط زیست دریایی محافظت می شود.
وی از مردم به ویژه صیادان خواست در صورت وقوع هرگونه حادثه یا مشاهده آلودگی از طریق شماره تلفن 1550 (مرکز هماهنگی جستجو و نجات بندر چابهار) به این اداره کل اطلاع رسانی کنند.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • وقوع تندبادهای لحظه‌ای و گردوخاک در اصفهان/ هوا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • نقش توسعه مسیر ترانزیتی ریمدان در رقابت گوادر-چابهار چیست؟
  • احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در استان بوشهر/ سواحل متلاطم است
  • برای کاهش تخلفات شهری باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است
  • گارانتی متین؛ مرکز تخصصی تعمیر اسپیکر در کشور
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت