Web Analytics Made Easy - Statcounter



با گذشت یک هفته از ارائه گزارش محمدعلی نجفی درباره عملکرد شهرداری سابق، کم‌کم واکنش‌ها به در حال جدی شدن هستند، یکی از واکنش‌ها خواست افکار عمومی برای پیگیری قضایی ادعاهایی است که تیم شهردار فعلی علیه شهرداری سابق مطرح کرده‌اند.

بیشتر از یک هفته از ارائه گزارشی که مردم نزدیک به چهار ماه در انتظار آن بودند می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکشنبه هفته گذشته محمد علی نجفی شهردار فعلی تهران به شورای شهر رفت و گزارش عملکرد ۱۲ ساله شهردار قبلی و مجموعه تحت مدیریتش را ارائه کرد، گزارشی که در آن به تخلفات گسترده‌ای اشاره شده بود که با هیچ معیار و ملاکی قابل گذشت به نظر نمی‌رسد. البته نهادهای قضایی هم نسبت به مسائل مطرح شده در این گزارش واکنش نشان دادند تا جایی که چند روز پیش دادستان تهران از نجفی خواست که گزارش جمع آوری شده را در اختیار این نهاد قرار دهد. علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران که نهاد متبوعش وظیفه نظارت بر شهرداری تهران را به عهده دارد درباره پیگیری قضایی مسائل مطرح شده به اعتمادآنلاین می‌گوید: «تا جایی که من در جریان هستم شورا برنامه‌ای برای اینکه مسائل گذشته را به صورت قضایی پیگیری کند یا شکایتی مطرح کند، ندارد و شهرداری در این زمینه مسئول است.»

او ادامه می‌دهد: «یکی از اصلی‌ترین اهداف شورای شهر برای دادن مأموریت به شهرداری تهران برای ارائه گزارش این بود که اعضا در جریان وضعیت شهر و آنچه که تحویل گرفته‌اند قرار بگیرند و بتوانند بر همین مبنا برای آینده شهر تصمیم بگیرند و اگر نتیجه به دست آمده از این گزارش ضرورت پیگیری قضایی را نشان بدهد شهرداری در این زمینه تصمیم گیر خواهد بود.»

حجت‌الله میرزایی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین این اطمینان را می‌دهد که شهرداری از منابع این نهاد دفاع خواهد کرد. او می‌گوید: «هم‌زمان با ارائه گزارش عملکرد شهرداری سابق در شورای شهر، این گزارش به دادستان هم داده شد تا درباره ابعاد مربوط به امور مالی آن تصمیم‌گیری شود.»

او میزان کوتاهی انجام شده در دوران مدیریت قبلی شهرداری تهران را بیشتر از تخلفات می‌داند و می‌گوید: «آنچه بیشتر از هر چیز ناراحت کننده است از دست رفتن فرصت‌هایی است که می‌توانست به درستی از آنها استفاده شود اما به هر حال موضوعاتی هم وجود دارد که از نظر پیگیری قضایی می‌تواند اهمیت داشته باشد.»

او به ارائه پروانه ساخت برج‌هایی اشاره می‌کند که برای ساخته شدنشان عوارض زیادی گرفته شده است. میرزایی می‌گوید: «طبق برآوردهایی که داشته‌ایم درآمدهای زیادی از این راه حاصل شده است. موارد دیگری هم وجود دارد مانند استخدام‌های بی‌ضابطه که بار مالی زیادی برای مدیریت فعلی شهرداری به وجود آورده و از طرفی با اصل شایسته‌سالاری هم همخوانی چندانی ندارد. در کنار همه اینها بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های زیادی انجام شده بدون اینکه اسناد این هزینه کردها وجود داشته باشد.»

او گزارش اخیر شهرداری را منصفانه می‌داند و می‌گوید: «در این گزارش به تمام جوانب عملکرد شهرداری سابق پرداخته شده است. در کنار مسائل مبهم و رقم‌های کلانی که در برخی امور هزینه شده به اقدامات مثبت شهرداری هم اشاره شده و بنای ما بر این نبوده که کل فعالیت شهرداری سابق زیر سؤال برود. بخش‌های زیادی از این گزارش را کسانی آماده کرده‌اند که در دوران قبلی مدیریت شهری هم حضور داشته‌اند و هیچ جانب‌داری از تیم جدید نداشته‌اند. ضمن اینکه برای تمام آنچه در این گزارش آمده اسناد و مدارک کافی وجود دارد.»

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود نسبت به رفع مشکلات نقاط حادثه خیز بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

 به گزارش گروه استان تا خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات در دی ماه سال قبل جهت ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، خاطر نشان ساخت: در اوایل سال جاری ۳۵ نقطه حادثه خیز و پر تصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است وکاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

او افزود: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که در سال جاری ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی و یا تعمیر شده اند.

 

*لزوم ایجاد پد بالگرد

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود است البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری گردد.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی سال گذشته عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آن‌ها خبر داد و ادامه داد: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن رامعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال نمایند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

 

*ضرورت ایجاد شانه خاکی استاندارد

وی ادامه داد: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودر‌ها در جاده‌های استان می‌باشد، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام نماید.

قویدل خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولین دستگاه‌های متولی مقرر گردید؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب