Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اظهارات علاء الدین بروجردی و درج برخی مطالب در رسانه‌ها در خصوص قرارداد گازی شرکت ملی گاز ایران با شرکت ترکمن‌گاز و واردات گاز از ترکمنستان، سخنگو و ریئس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با ارسال جوابیه‌ای، به این مساله پاسخ داد.

در پی اظهارات علاء الدین بروجردی و درج برخی مطالب در رسانه‌ها در خصوص قرارداد گازی شرکت ملی گاز ایران با شرکت ترکمن‌گاز و واردات گاز از ترکمنستان، سخنگو و ریئس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با ارسال جوابیه‌ای، به این مساله پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انرژی امروز، شرکت ملی گاز ایران در پاسخ به ابهامات قرارداد گازی با ترکمنستان و صحبت های علاء الدین بروجردی در نطق میان دستورش در مجلس شورای اسلامی در جوابیه ای در پاسخ به ابهامات قرارداد گازی با ترکمنستان آمده است،« قرارداد گازی شرکت ملی گاز ایران و شرکت ترکمن‌گاز یک قرارداد بین‌المللی و تابع ضوابط مشخص و معینی است که در همان قرارداد به صورت مفصل و کامل درج شده و مورد توافق طرفین قرارداد بوده و کلیه مناسبات تجاری، شکایات، مذاکرات و ... بر همان اساس عمل می‌شود و هیچ قرارداد و یا موضوع دیگری بر آن اثرگذار نخواهد بود.»

متن کامل پیام به این شرح است:

مدیر مسئول محترم روزنامه جام جم

موضوع : جوابیه قرارداد ترکمنستان

 

سلام علیکم،

 

احتراماً با عنایت به درج مطلبی تحت عنوان و تیتر « روز تذکر مجلس به وزیر نفت » با شناسه خبر ۳۱۴۸۰۴۹۵۴۲۳۶۹۴۹۷۳۹۴ مورخ ۲۸/۱۰/۹۶ آن روزنامه محترم، موارد ذیل را جهت استحضار و آگاهی مردم شریف ایران ایفاد می‌دارد.

لذا خواهشمند است مطابق قانون مطبوعات با همان فونت و سایز و در همان صفحه درج و در اولین فرصت به اطلاع عموم خوانندگان محترم برسد.

به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند پس از سخنرانی جناب آقای دکتر بروجردی، رییس محترم کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد نگرانی‌های ایشان از قرارداد گازی ترکمنستان و حواشی و مطالبی که پیرو آن در روزنامه‌ها، جراید، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، شرکت ملی گاز ایران ضمن احترام به نظرات ایشان و کلیه افرادی که موضوع فوق را مورد نقد قرار دادند، موارد زیر را صراحتاً در مورد مناسبات قرارداد با شرکت ترکمن‌ گاز اعلام می‌نماید:

۱- قرارداد گازی شرکت ملی گاز ایران و شرکت ترکمن گاز یک قرارداد بین‌المللی و تابع ضوابط مشخص و معینی است که در همان قرارداد به صورت مفصل و کامل درج شده و مورد توافق طرفین قرارداد بوده و کلیه مناسبات تجاری، شکایات، مذاکرات و ... بر همان اساس عمل می‌شود و هیچ قرارداد و یا موضوع دیگری بر آن اثرگذار نخواهد بود.

۲- این قرارداد هیچ ارتباطی با قرارداد فروش گاز به شرکت بوتاش ترکیه ندارد و ربط دادن موارد و بندهای مختلف آن با قرارداد ترکیه که متأسفانه دائماً از سوی برخی رسانه‌های داخلی به آن پرداخته می‌شود، نداشته و بنابراین ایجاد شبهه در اذهان عمومی خواهد بود.

۳- در مورد موضوع داوری فروش گاز به شرکت بوتاش قبلاً مفصلاً اطلاع رسانی شده است.

۴- شرکت ترکمن گاز بر اساس قرارداد حق دارد به صورت مذاکره و یا ارجاع به داوری در مورد موارد اختلافی تصمیم بگیرد و این حق برای شرکت ملی گاز ایران نیز کاملاً وجود دارد و تاکنون نیز بر اساس همین دو اصل عمل شده است.

۵- شرکت ملی گاز ایران ضمن رعایت حسن همجواری به صورت دائمی از سالیان گذشته تاکنون به این قرارداد به عنوان یک قرارداد تجاری فی ما بین دو شرکت نگریسته که می توانست بخشی از نیازهای ما را « بر اساس توافقات دو جانبه و هزینه هایی که برای ایجاد تأسیسات لازم شده است» رفع نماید که متأسفانه در مواردی با قطع گاز مشکلاتی در روند ارتباطات دو سویه بوجود آورده است. علی ایحال این شرکت با برنامه ریزی و ایجاد خطوط انتقال گاز به شمال کشور، نیازهای داخلی را رفع نموده و بر اساس عزت و مصلحت در مذاکرات شرکت می کند و هم اکنون با قدرت و بدون نیاز با طرفهای مقابل مذاکره و یا در داوری از حقوق خود دفاع خواهد نمود .

۶- در خاتمه این شرکت ضمن درخواست از کلیه صاحب نظران، نویسندگان، روزنامه ها و جراید و خبرگزاریها در خصوص عدم پرداختن به جزئیات قراردادی به علت اینکه ممکن است هر کدام از آنها در داوری علیه شرکت ملی گاز ایران مورد استفاده قرار گیرد، به مردم اطمینان می دهد براساس قرارداد، با تمام توان از حقوق حقه کشور با استفاده از تمامی امکانات در داوری دفاع نموده و اجازه تعرض به حقوق ملت را نخواهد داد.

و من ا... التوفیق

مجید بوجارزاده

رییس روابط عمومی

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید

امید بی‌نظیر قائم مقام مدیرعامل شرکت خودروسازی اسنا در حاشیه تحویل ۲۲ دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری تهران گفت: شرکت اسنا از معدود تولید کنندگان اتوبوس‌های شهری است که نسبت به اجرای تعهدات خود در موعد مقرر جدیت دارد. وی در همین رابطه یادآور شد، تحویل 22 دستگاه اتوبوس به دلیل مجوزهای حمل و نقلی بوده و روند تحویل در هفته‌ها و ماههای آتی ادامه دارد.

بی‌نظیر در خصوص برنامه شرکت برای انعقاد قرار داد با دیگر شهرها گفت: با تعداد شهرداری‌های شهرهای بزرگ برای تامین و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وارد مذاکره و امضا تفاهمنامه و حتی عقد قرارداد شده‌ایم و همواره توانسته‌ایم بموقع به تعهدات خود عمل کنیم.
تبریز و اصفهان و تهران از جمله‌ کلانشهرهایی که با قرارداد بسته و طبق قرارداد اتوبوس تحویل داده شده است. با کلانشهرهای دیگر هم تفاهمنامه و‌مذاکرات داشته  که امیدواریم تبدیل به قراردادهای اجرایی شود.

وی گفت: شرکت اسنا آمادگی دارد اتوبوس‌های تک کابین 12 متری، اتوبوس دو کابین BRT و تک کابین برقی مورد نیاز شهرداری‌ها را تامین کند و به سرعت نیاز فوری شهرداری‌ها را برطرف کند.

به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت اسنا، اتوبوس‌های 12 متری از سال گذشته بعد از تبریز تحویل کلانشهر تهران شده و این روند در خصوص شهرداری‌های اصفهان و تهران ادامه خواهد داشت. اتوبوس‌های BRT اسنا از سالیان گذشته همواره به مردم شهرهای تبریز، اصفهان و تهران خدمات ارائه می‌دهند و شهروندان این کلانشهرها علیرغم گذشته سالیان طولانی بکارگیری و فعالیت رضایت دارند.

بی‌نظیر در خصوص قرارداد این شرکت با شهرداری اصفهان گفت: قرارداد نسل جدید اتوبوسهای دوکابین BRT تولیدی اسنا نیز با شهرداری اصفهان امضا شده و تا پایان اردیبهشت بخشی از این قرارداد به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود.

شرکت اسنا مدرن‌ترین و با امکانات‌ترین انواع اتوبوس ۱۲ و ۱۸ متری را تولید می‌کند. محصولات این شرکت از امکاناتی نظیر سیستم تهویه هوا، امکانات ویژه افراد کم‌توان و سالمند و فناوری‌های پیشرفته ایمنی از مسافران برخوردار بوده و با اتکا به توان مهندسان و کارگران ایرانی طراحی و تولید شده‌اند. 
تمامی صندلی‌های این اتوبوس‌ها پورت اختصاصی شارژ USB دارند و مسافران تا رسیدن به مقصد می‌توانند تلفن خود را نیز شارژ کنند. همچنین در اتوبوس‌ها از سیستم شبیه‌ساز سه بعدی همه جانبه برای حفظ ایمنی در مسیرهای پرتردد استفاده شده است. زیبایی ظاهری اتوبوسهای اسنا و رنگ‌های متنوع باعث زیبایی دکوراسیون شهری و مورد توجه هموطنان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • ایران ۶۲ میلیون دلار به همراه دیرکرد غرامت از هند دریافت می کند
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟