Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان برنامه و بودجه کشور با انتشار گزارش عملکرد بودجه سال  1396 اعلام کرد در 10 ماهه امسال 222.4 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی قانون بودجه 96 محقق شده است و پیش بینی می شود طی دو ماه پایانی سال نیز 87.4 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی محقق شود.

بر این اساس انتظار می رود در سال 1396 کل منابع عمومی محقق شده به 309.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 هزار میلیارد تومان برسد که معادل 89 درصد کل مبلغ مصوب در قانون بودجه سال 96 است.

جمع کل مصارف عمومی دولت نیز در 10 ماهه امسال 239 هزار میلیارد تومان بوده و پیش بینی شده در 2 ماهه پایان سال نیز 70.7 هزار میلیارد تومان بابت مصارف عمومی هزینه شود که در مجموع کل مصارف عمومی تخصیص یافته در سال 96 بالغ بر 309.7 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که معادل 89 درصد رقم مصوب قانون بودجه خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش پیش بینی شده است رشد اقتصادی کشور در سال 96 به 5 درصد و در سال آینده به 5.8 درصد برسد. رشد اقتصادی بدون نفت نیز از 5.4 درصد در سال جاری به 6 درصد در سال 97 افزایش خواهد یافت.

نرخ بیکاری نیز در سال جاری به 12.1 درصد و در سال آینده به 11.2 درصد خواهد رسید.

متن گزارش عملکرد بودجه سال  1396 را اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری