Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@07:37:26 GMT

5 روش تعيين روز دقيق تخمک گذاري

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۷۷۸۰۳

5 روش تعيين روز دقيق تخمک گذاري

خبرگزاري آريا -

تنها راه مطمئن براي تعيين وقت دقيق تخمک گذاري، امتحان نمودن روش هاي مختلف است
اگر شما به عنوان يک زن مي خواهيد زمان دقيق تخمک گذاري خود را تعيين کرده و بتوانيد به راحتي حامله شويد، اما هنوز هم در تعيين زمان مناسب آن اشتباه مي کنيد زياد نگران نباشيد، چون شما تنها نيستيد! امروزه، ميليون ها زوج هم مانند شما و همسرتان با سعي و تلاش مداوم همچنان هيچ نشانه اي از زمان دقيق تخمک گذاري خود در دست ندارند و ماه ها سعي و تلاش آن ها نتيجه اي جز سردرگمي، سرخوردگي و افسردگي براي آن ها در پي نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين ميان چيزي که بيشتر از همه سيستم دستگاه توليد مثلي خانمي را تحت تاثير خود قرار مي دهد و او ديگر نمي تواند مانند همسالان خود زمان دقيق تخمک گذاري در بدنش را تعيين کنند با ساير خانم ها متفاوت است. در واقع، طبق تحقيقات محققان و اطلاعات موجود به نظر مي رسد که تعيين زمان درست تخمک گذاري در بدن هر فردي بستگي به پيچيدگي بدن او دارد که پيچيدگي بدن افراد هم با يکديگر تفاوت بسيار زيادي دارد.
اکثر مردم به پيچيدگي هاي سيستم توليد مثلي زنان و عملکرد آن بي اعتنا مي باشند. در واقع، آن ها اصلا به اين موضوع توجه نمي کنند. بنابراين، وقتي که اين افراد با مشکلات مربوط به ناباروري مواجه مي شوند، بهترين کار براي آن ها اين است که با يک دکتر متخصص زنان و زايمان مشورت کرده و توصيه هاي او را سطر به سطر و به طور کامل اجرا کنند. کار بعدي که اين افراد بايد انجام دهند اين است که ياد بگيرند که چگونه دوره باروري خود را خودشان تعيين نمايند. با کمک اين دو روش خانم ها قادر خواهند بود تا شانس باردار شدن خود را افزايش دهند. به عنوان خانمي که قصد باردار شدن داريد، به خاطر داشته باشيد که تمام زنان در هر دوره از چرخه قاعدگي خود تنها دو الي سه روز قادر به باردار شدن هستند.
چرا روند باردار شدن در برخي از زنان دشوار است؟
متاسفانه، اين يک واقعيت است که امروزه تغيير در شيوه زندگي زوجين وجود استرس بالا در بدن، ازدواج در سنين بالا و استفاده از رژيم غذايي نامتناسب باعث شده است تا بسياري از زوج ها تجربه بدي از باردار نشدن خود داشته و از زندگي و داشتن فرزند در اوايل زندگي خود نااميد شوند. برخي دلايل بيولوژيکي در بدن زنان و مردان وجود دارد که ممکن است سبب ناباروري آن ها شده و اين افراد را از نعمت پدر و مادر شدن باز دارد.
مهم ترين مشکلات زنانگي که باعث ناباروري در زنان مي شود :
• داشتن دوره هاي نامنظم چرخه قاعدگي
• فقدان دوره هاي قاعدگي
• سندرم تخمدان پلي کيستيک (PCOS)
• عدم تعادل هورموني در بدن زنان
• PID (بيماري التهابي لگني در زنان)
• سن بالاتر از 30 سالگي در زنان
• وجود اختلالات تيروئيدي
• مسدود شدن لوله هاي فالوپ زنان
• داشتن سابقه سقط جنين در زنان
مهم ترين مشکلاتي که باعث ناباروري مردان مي شود :
• پايين بودن کميت و کيفيت اسپرم ها در مردان
• وجود اختلال در نعوظ (ED) مردان
• وجود سن بالاتر از 30 سالگي در مردان
• وجود استرس و يا تنش رواني طولاني مدت در بدن مردان
• ابتلا به بيماري هاي مقاربتي (STD ها)
• صدمه ديدن اندام هاي جنسي در مردان
چه زمان مناسب ترين دوره براي باروري زنان است؟
به ياد داشته باشيد يک زن سالم که هيچ نشاني از بيماري را در بدن خود ندارد، بايد در هر گروه سني قادر به تخمک گذاري باشد و بتواند به راحتي باردار شود. از آن جايي که چرخه قاعدگي طبيعي در زنان حدود 28 روز است، بنابراين تخمک گذاري در بدن اين زنان هم در روز چهاردهم از اين چرخه رخ مي دهد. تخمک بالغ در روز تخمک گذاري از تخمدان خانم ها رها شده و توسط لوله هاي فالوپ به طرف رحم زن هدايت مي شود. اگر اين زن طي دو الي چهار روز آينده بارور شد، تخمک بارور شده خود را در ديواره رحم جايگزين کرده و زندگي جديدي در بدن او شروع خواهد شد! بنابراين، اگر شما به عنوان يک زن سالم در حال تلاش براي باردار شدن هستيد، بهترين زمان براي آغاز اين کار دو الي چهار روز پس از زمان تخمک گذاري است. همچنين، به عنوان يک خانم يادتان باشد، از آن جايي که اسپرم سالم و زنده مي تواند در مجراي واژن و گردن رحم زنان هم تا 3 روز زنده بماند، بنابراين اگر تخمک گذاري در روز سوم پس از مقاربت هم رخ دهد، ممکن است فرد خوش شانس بوده و حامله گردد.
وقت دقيق تخمک گذاري در بدن يک زن چه زماني است؟
به عنوان خانمي که قصد باردار شدن داريد، به ياد داشته باشيد که تنها راه مطمئن براي تعيين وقت دقيق تخمک گذاري، امتحان نمودن روش هاي مختلف است. همچنين، اين نکته مهم را هم به خاطر بسپاريد که هيچ کدام از روش هاي تعيين روز تخمک گذاري در زنان بدون خطا نخواهد بود. از آن جايي که هر تخمک و اسپرمي در بدن افراد مختلف داراي ويژگي هاي متفاوتي هستند، بنابراين تحت هيچ شرايطي نمي توان بدون امتحان کردن روش هاي مختلف، زمان دقيق بارداري را در افراد متفاوت تعيين کرد. درواقع، مي توان ادعا کرد که تعيين وقت دقيق تخمک گذاري در بدن خانم ها به تلاش بيش از حد خود فرد بستگي دارد.

يکي از روش هاي تعيين زمان دقيق تخمک گذاري استفاده از کيت تخمگ گذاري است
روش اول تعيين زمان دقيق تخمک گذاري با اندازه گيري مداوم حرارت بدن:
به عنوان خانمي که قصد باردار شدن داريد به ياد داشته باشيد که بهترين و مطمئن ترين روش براي به دست آوردن دوره باروري خود يادداشت کردن دماي بدن در طول چرخه قاعدگي بدون داشتن استرس است. از آن جايي که در يک دوره قاعدگي درجه حرارت بدن زنان از کمترين مقدار آغاز شده و بعد از پايان يافتن آن به حداکثر خود خواهد رسيد، بنابراين با در نظر گرفتن اين دماها مي توان که زمان دقيق تخمک گذاري يا ovulates در بدن هر زني را به دست آورد. به همين دليل براي تعيين زمان دقيق تخمک گذاري در بدن زنان، ثبت کردن درجه حرارت بدن با دماسنج بازال، در هر روز از چرخه قاعدگي الزامي است. طبق آخرين نتايج به دست آمده از تحقيقات دانشمندان علوم باروري، موثرترين روش براي اين کار استفاده از درجه حرارت مقعد و يا واژن زنان است که بايد در طول دوره قاعدگي اندازه گيري شود. هنگامي که يک زن بر روي يک برگ کاغذ، درجه حرارت حداقل سه دوره از چرخه قاعدگي خود را يادداشت کند، او قادر خواهد بود تا به راحتي روزهاي تخمک گذاري در بدن خود را مشخص کند.براي مطالعه دقيقتر اين موضوع تعيين روز دقيق تخمک گذاري از درجه حرارت بدن را مطالعه کنيد.
روش دوم تعيين زمان دقيق تخمک گذاري، بررسي مداوم مخاط گردن رحم:
در همين ابتدا، به خاطر داشته باشيد که ماهيچه گردن رحمي هر زني شاخص بزرگي براي تعيين زمان تخمک گذاري در بدن او محسوب مي شود، چون ممکن است در زمان تخمک گذاري، گردن رحم زن، موکوس بيشتري را به منظور تسهيل عمل لقاح توليد کند. براي بررسي تغييرات ايجاد شده در مخاط گردن رحم، برداشتن بافت ناحيه تناسلي با يک پارچه تميز، در هر روز و در يک زمان مشخص و مشاهده و ثبت آن ضروري است. براي به دست آوردن نتايج دقيق تر، لازم است به عنوان خانمي که قصد باردار شدن داريد، يادتان باشد که در روزهاي غير از زمان تخمک گذاري، مقدار مخاط گردن رحمي در زنان کمتر بوده و کمي هم آبکي به نظر مي رسد، اما هرچه به زمان تخمک گذاري نزديک مي شويد، مخاط سفيدتر و لغزنده تر خواهد شد. همچنين، آلت تناسلي زنان نيز در اين دوره مرطوب تر مي شود. در نهايت، مي توان ادعا کرد که بررسي نمودن مداوم مخاط گردن رحم، مطمئن ترين نشانه براي تعيين زمان تخمک گذاري و باردار شدن زوجين به شمار مي رود.
روش سوم تعيين زمان دقيق تخمک گذاري،استفاده از تقويم براي ثبت زمان دقيق دوره قاعدگي در هر ماه:
بعد از اين ده دوره، هر زني مي تواند با پيدا کردن ميانگين طول دوره قاعدگي خود، زمان دقيق تخمک گذاري در بدنش را مشخص کند. به عنوان خانمي که قصد باردار شدن داريد، به ياد داشته باشيد که روز تخمک گذاري را مي توان با کم کردن عدد 18 از کوتاه ترين چرخه قاعدگي خود تعيين نمود. براي اين منظور، خانم ها بايد اعداد به دست آمده در مورد روز اول کوتاه ترين چرخه قاعدگي خود را بر روي تقويم علامت بزنند. علاوه بر اين، هر زني مي تواند براي پيدا کردن آخرين روز باروري نيز عدد 11 را از طولاني ترين دوره قاعدگي خود تفريق کرده و بر روي تقويم يادداشت کند. سپس، با تطبيق دادن پاسخ هاي به دست آمده از روزهاي اول مربوط به طولاني ترين چرخه قاعدگي خود که بر روي تقويم علامت زده شده و روزهاي اول مربوط به کوتاه ترين دوره قاعدگي، مي تواند زمان تخمک گذاري در بدن خود را به طور دقيق تر حساب کند. معمولا، بيشترين قدرت باروري زنان بين اين دو روز از چرخه قاعدگي اتفاق مي افتد.
روش چهارم تعيين زمان دقيق تخمک گذاري ، استفاده از کيت هاي تشخيص دهنده زمان تخمک گذاري:
اگر براي شما هم مانند بسياري از خانم هاي ديگر تعيين زمان دقيق تخمک گذاري در بدنتان با استفاده از روش هاي بالا امکان پذير نيست و يا اين که مي خواهيد نتايج مورد نياز خود را هر چه سريع تر به دست آوريد، مي توانيد از روش ovulationk که به تازگي معرفي شده است و در اکثر داروخانه ها هم موجود مي باشد، استفاده کنيد. در اين نوع کيت ها از ادرار زنان براي شناسايي سطح هورمون جسم زرد (LH) استفاده مي شود. لازم است بدانيد که در دوران تخمک گذاري حجم هورمون جسم زرد در بدن خانم ها افزايش مي يابد.
روش پنجم تعيين زمان دقيق تخمک گذاري ، استفاده از ماشين حساب هاي اينترنتي:
به عنوان خانمي که قصد باردار شدن داريد، به ياد داشته باشيد که با عجله به بازار رفتن و خريدن وسايل تشخيص زمان دقيق تخمک گذاري در بدنتان، هميشه هم کار درستي نيست! چون وب سايت هايي وجود دارند که به راحتي به شما اجازه مي دهند تا روز تخمک گذاري خود را با وارد کردن اطلاعات مربوط به بدن خود مانند سن، تاريخ آخرين دوره قاعدگي، طول متوسط چرخه قاعدگي خود پيش بيني کنيد. استفاده از اين نوع ماشين حساب ها، در تعيين زمان تخمک گذاري براي زناني که دوره هاي نامنظم قاعدگي را تجربه مي کنند، بسيار مفيد مي باشد. در نهايت، براي به دست آوردن نتايج دقيق تر در اين مقاله استفاده از روش اينترنتي را براي شما پيشنهاد مي کنيم. از آن جايي که در اين روش احتمال وجود خطا بسيار پايين است، شما هم به عنوان زني در حال تلاش براي باردار شدن هستيد، مي توانيد کمک بسيار زيادي به پيش بيني روز باروري در بدن شما بکند. همچنين، با استفاده از اين روش، هر خانمي مي تواند در صرف زمان، هزينه نمودن پول اضافي و تلاش زياد صرفه جويي کرده و از لحاظ جسمي و روحي نيز کمتر آسيب ببينيد. علاوه بر اين موارد ميزان موفقيت هر خانمي در استفاده از برنامه ريزي اينترنتي براي داشتن نوزاد بسيار بالا خواهد بود.
منبع: mamanam.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان: برای جلوگیری از جنگ باید مرز دقیق‌تری با آذربایجان ترسیم شود

نخست وزیر ارمنستان گفت ایروان برای جلوگیری از جنگ می‌بایست مرز دقیق‌تری با جمهوری آذربایجان در استان «تاووش» ترسیم کند.

به گزارش ایسنا، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با ساکنان استان مرزی تاووش گفت: سیاست ما جلوگیری از جنگ است، نه شروع آن. بنابراین، تصمیم گرفته‌ایم که با ترسیم مرز دقیق‌تری در این مناطق موافقت کنیم. ما این کار را نه تنها به نفع جمهوری ارمنستان، بلکه برای روستاهای منطقه انجام می‌دهیم تا امنیت آنها را تضمین کنیم.

پاشینیان چند روز پیش تصریح کرد که ارمنستان قصد دارد بخش‌های جاده‌ای جدیدی در مرز با جمهوری آذربایجان بسازد تا جایگزین جاده‌هایی شود که اکنون از خاک آذربایجان می‌گذرد، از جمله یک جاده در شمال شرقی استان تاووش در نزدیکی «وسکپار». ‌وی همچنین گفت که ایروان قبلا امکان مبادله بخش‌های مساوی از خاک خود با آذربایجان را برای حفظ کنترل کل جاده در نظر گرفته بود، اما این طرح‌ها را رها کرد تا ابهام بیشتری ایجاد نشود.

به گفته او، اکنون مقامات ارمنستان قصد دارند بخش نادیده گرفته شده در خاک ارمنستان را بازسازی کنند. نخست وزیر ارمنستان همچنین آغاز روند ترسیم مجدد حدود مرزهای دو کشور را در استان تاووش رد نکرد.  

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات ارمنستان اذعان می‌کنند که تعیین حدود مرزی با جمهوری آذربایجان ممکن است نیاز به در نظر گرفتن «موجودیت‌های سرزمینی خاص»، مانند منطقه ارمنی «آرتسواشن» در خاک آذربایجان و چندین منطقه محصور جمهوری آذربایجان در ارمنستان داشته باشد.

ایروان مدعی است که جمهوری آذربایجان کنترل ۳۱ روستا را در اختیار دارد که بخشی از «جمهوری ارمنستان» در شوروی سابق بودند. در عین حال، اپوزیسیون ارمنستان انتقال مناطق محصور جمهوری آذربایجان در این کشور به باکو را غیر قابل قبول می‌داند، زیرا جاده‌های ارتباطی ارمنستان به گرجستان و ایران از برخی از آنها عبور می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ عید نوروز و ساعت دقیق
  • پاشینیان: برای جلوگیری از جنگ باید مرز دقیق‌تری با آذربایجان ترسیم شود
  • تعریف دقیق نانو از زبان یک مخترع نخبه + فیلم
  • بالاخره تکلیف سریال جومونگ جدید روشن شد ؛ تاریخ و ساعت دقیق پخش
  • ساعت دقیق لحظه تحویل سال ۱۴۰۳
  • سلاحی جدید به اوکراین رسید؛ پتک فرانسوی بر سر روسیه
  • مبلغ دقیق وام ازدواج ۱۴۰۳ + جزئیات و تغییرات
  • نشت‌یابی فوق دقیق گاز به همت دانش بنیان‌ها
  • ساعت دقیق بازی اینترمیلان و ناپولی
  • ساعت دقیق بازی اتلتیکومادرید و بارسلونا