Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@21:22:03 GMT

نوستالژی حمام‌های قدیمی +تصاویر

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۷۸۷۶۶

نوستالژی حمام‌های قدیمی +تصاویر

از جالبترین خاطراتی که وقتی بچه‌ها از حمام‌های قدیمی بیرون می‌آمدند رنگ رخساره‌ای بود که سرخی ماه‌گونه‌ای بر صورت جلوه می‌کرد واز دلایل آن استفاده از سفیدآب بود، روش‌های تمیزی که دیگر جایی در حمام‌ها ندارد، درحالی که حمام در قدیم مکانی درمانی نیز بود.

خبرگزاری تسنیم: از جالبترین خاطراتی که وقتی بچه‌ها از حمام‌های قدیمی بیرون می‌آمدند رنگ رخساره‌ای بود که سرخی ماه‌گونه‌ای بر صورت جلوه می‌کرد واز دلایل آن استفاده از سفیدآب بود، روش‌های تمیزی که دیگر جایی در حمام‌ها ندارد، درحالی که حمام در قدیم مکانی درمانی نیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  یکی از مؤلفه‌های سلامت، به‌خصوص در قدیم، حمام بود، البته امروزه نیز مردم حمام می‌روند، ولی در حمام‌های قدیمی، روش تمیز کردن متفاوت بود و هدف از حمام رفتن؛ صرفاً تمیزی نبود بلکه کاهش خستگی و حتی درمان برخی از امراض نیز در حمام‌های قدیمی صورت می‌پذیرفت.

مثلاً در حمام‌های قدیمی، کیسه کشیدن (با سفیدآب) امری واجب بود که امروزه به‌دلیل مباحثی بین مردم کم‌رنگ شده است، کما اینکه زیاده‌روی در کیسه کشیدن به‌خصوص برای کودکان خاطرات خوبی برای آن‌ها به‌یادگار نگذاشته است، اما با وجود این، حکمای قدیمی یکی از سودمندترین فواید حمام‌های قدیمی را کیسه کشیدن می‌دانستند تا پوست مرده کنده می‌شد و به بهتر شدن وضعیت جریان خون کمک می‌کرد.  
همچنین در حمام‌های قدیمی، اقدامات درمانی از جمله بادکش نیز صورت می‌پذیرفت که نمونه‌هایی از این ابزار‌ها به‌مانند بادکش برنجی حجامت، لگنچه، و یا محصولات رایج حمام‌های گذشته از جمله حنا، سدر، میوه و برگ سدر، گل سرشور (خاک مخصوص به‌جای صابون) و روشور‌های قدیمی را می‌توان در حمام ۴۱۲ ساله "حمام مهدی‌قلی‌بیک" مشاهده کرد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003FRQ

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • (ویدئو) حمام رایگان در خیابان برای مقابله با گرما
  • پاداش برای تیم هاکی بانوان در صورت کسب سکو قهرمانی آسیا
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • غرق در نوستالژی؛ بهترین بازی‌های PlayStation 2
  • خاص و نوستالژی؛ طرح لو رفته از کیت سوم بایرن مونیخ برای فصل 25-2024 / عکس
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی