Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از پلاد ناصري: بحث هايي که پيرامون دکوراسيون داخلي منزل شکل مي گيرد، هميشه جالب هستند. برخي به دکوراسيون ساده و مينيماليستي علاقه دارند، و برخي ديگر دکوراسيون شلوغ و مفصل تر را ترجيح مي دهند، يا بعضي ديگر از افراد دکورهاي سنتي را در مقايسه با چيدمان مدرن منزل بيشتر مي پسندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تمام اين بحث ها و انتخاب هاي متنوع، نسبت به انتخاب رنگ مناسب براي دکوراسيون اتاق ها، موضوعاتي حاشيه اي به نظر مي رسند.
به عنوان مثال تاثيري که رنگ سفيد ديوارها مي تواند در شکل گيري دکوراسيون در کنار ديگر انواع رنگ ها داشته باشد، بسيار پراهميت است. عموما رنگ هاي خنثي به عنوان رنگ هايي شناخته مي شوند که عموميت بيشتري نسبت به ديگر رنگ ها در دکوراسيون داخلي اتاق ها دارند و رنگ سفيد از اين حيث در ميان ديگر رنگ ها کاربرد بيشتري دارد. به همين دليل پاسخ دادن به اين سوال که کدام رنگ هاي خنثي براي دکوراسيون مناسب تر هستند، مي تواند سوالي مهم و تامل برانگيز باشد که در ادامه با تمرکز بر رنگ سفيد به اين موضوع مي پردازيم.
جذابيت رنگ سفيد
براي بسياري از افراد، اتاقي که با رنگ هاي سفيد تزئين شده، همچون تنفس هواي تازه است و همان احساس آرامش را منتقل مي کند. به عنوان مثال اتاق خوابي که تمام اجزاي دکوراسيون در آن به رنگ سفيد هستند، مي تواند ذهن و چشم بيننده را بدون هيچ برانگيختگي اضافي، در نوعي آرامش غرق کند. البته چنين ترکيبي در دکوراسيون منزل ممکن است باعث ايجاد حس بي روح بودن، بي انرژي بودن، و سردي در فضا شود. به اين ترتيب حسي کاملا متضاد از يک محيط ثابت مي توان برداشت کرد.

روشنايي مدرن
سادگي و يکدست بودن سبک مدرن دکوراسيون مي تواند با جذابيت رنگ سفيد ترکيب شود و فضاي داخلي اتاق ها را دلبازتر و وسيع تر نشان دهد. اگرچه سبک هاي مدرن و نوگراي دکوراسيون لزوما نبايد به رنگ سفيد متکي باشند، اما ترکيب اين نوع دکوراسيون با رنگ سفيد، بسيار ايده آل خواهد بود. در حال حاضر بسياري از مدل هاي مينيماليستي و مدرن دکوراسيون داخلي، از رنگ سفيد به عنوان رنگ اصلي در ترکيب بندي دکوراتيو خود بهره مي برند.

ويژگي دکوراسيون گالري ها
ديوارهاي سفيد مي توانند ويژگي هايي را در دکوراسيون داخلي اتاق ها ايجاد کنند که معمولا به عنوان ويژگي دکوراسيون گالري ها شناخته مي شوند. اين نوع دکوراسيون معمولا به واسطه وجود رنگ سفيد در پس زمينه اشيا، آنها را در مرکزيت تمرکز بيشتري قرار مي دهد.
اين اتفاق دقيقا همان چيزي است که در گالري ها هم براي جلب توجه بينندگان نسبت به آثار هنري، مورد استفاده قرار مي گيرد. اگر مي خواهيد از چنين خصوصيت مهمي استفاده کنيد، بايستي سه عامل مهم را در دکوراسيون داخلي مورد توجه قرار دهيد: تامين نور مناسب، ترکيب بندي يکدست و هماهنگ عناصر دکوراتيو، و چند شيء جذاب با ظاهر هنري خاص.

ظاهر تميز و مرتب
معمولا به کارگيري رنگ سفيد به دليل علاقه اي که به تميزي و نظم بيشتر داريم، در اولويت قرار مي گيرد. به عنوان مثال در دکوراسيون آشپزخانه که مسئله تميزي اهميت بيشتري پيدا مي کند، رنگ سفيد معمولا مورد توجه بيشتري قرار مي گيرد. اما گاهي اوقات چنين موضوعي کاملا حالت عکس پيدا مي کند و ممکن است ترجيح دهيد که لکه هاي اجتناب ناپذيري که از کار کردن در آشپزخانه به وجود مي آيند، چندان در معرض ديد قرار نگيرند.
در اين صورت احتمالا ترجيح تان استفاده از رنگ هاي تيره به جاي رنگ هاي روشن و به ويژه سفيد است. بنابراين به کارگيري رنگ سفيد در دکوراسيون مي تواند با علاقه شما به تميزي و مرتب بودن محيط، رابطه مستقيم داشته باشد.

حاشيه هاي سفيد رنگ
اگر بخواهيد که رنگ هاي تيره و بارز را در ترکيب دکوراسيون کمي تعديل کنيد، قطعا رنگ سفيد انتخاب مناسبي براي اين منظور نخواهد بود. زيرا استفاده از رنگ سفيد در کنار رنگ هاي تيره و خاص، مي تواند کنتراست را در ظاهر دکوراسيون افزايش دهد و با تاکيد بر چنين رنگ هايي، آنها را بيشتر در مرکز توجه قرار دهد. به عبارت ديگر از رنگ سفيد مي توان براي نشان دادن جزئيات بيشتر در دکوراسيون بهره برد. با رنگ آميزي حاشيه ديوارها به رنگ سفيد مي توان تاکيد بيشتري روي رنگ هاي اصلي دکوراسيون ايجاد کرد.



فاصله گرفتن از رنگ هاي سرد
اگر اجزاي اصلي دکوراسيون در اتاق ها عمدتا با رنگ هاي سرد انتخاب شده اند، بهتر است براي تعديل کردن ترکيب رنگ دکوراسيون اندکي رنگ هاي گرم را نيز به مجموعه رنگ ها اضافه کنيد. براي اين منظور بهتر است کمي از رنگ سفيد فاصله بگيريد و براي رنگ آميزي ديوارها از رنگ هاي کرمي روشن استفاده کنيد.

ترکيبات گرم و روشن
معمولا در دکوراسيون هاي کلاسيک و سنتي، استفاده از رنگ سفيد خالص، چندان عموميت ندارد و به جاي سفيد يکدست و خالص از رنگ هاي روشن و گرم استفاده مي شود که در عين قرابت به رنگ سفيد، گرماي بيشتري در فضا ايجاد مي کنند. اين نوع رنگ ها پختگي مناسبي در فضا به وجود مي آورند و عليرغم اينکه ويژگي هاي رنگ سفيد را در خودشان دارند، مي توانند محيط را از يکنواختي و سردي بيش از حد خارج نمايند.

کنتراست نرم
با توجه به اينکه رنگ هايي مثل کرمي و خردلي بسيار روشن، نسبت به سفيد، گرماي بيشتري دارند، مي توانند به عنوان رنگي مستقل در کنار سفيد هم به کار گرفته شوند و مکمل خوبي برايش باشند. ترکيب رنگي حاصل، کنتراست نرمي در دکوراسيون ايجاد مي کند و حتي با وجود رنگ هاي تيره در محيط، جلوه خوبي به فضاي کلي اتاق مي بخشد. به اين ترتيب ميان المان هاي تيره و روشن اتاق نيز پلي مطمئن برقرار مي شود و از کنتراست هاي هيجاني ميان تيره و روشن هاي عميق، جلوگيري مي شود.

از آنجا که به استفاده از رنگ هاي روشن و گرم همچون رنگ کرمي اشاره کرديم، مي توان نتيجه گيري معکوسي هم از به کارگيري اين نوع رنگ ها در کنار رنگ سفيد ارائه نمود. اگر بخواهيد فضاي اتاق را کمي از کهنگي و پختگي بيش از حد خارج کنيد، مي توانيد با استفاده از رنگ سفيد خالص اندکي محيط را سردتر کنيد و تعادل را در دکوراسيون ايجاد نماييد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از حضور آتیلا حجازی در تمرین استقلال تهران

هواداران استقلال که امروز مجوز حضور در محل تمرین تیم محبوب خود را پیدا کرده بودند، بعد از ورود به کمپ مرحوم حجازی تمرینات تیم محبوب شان را از نزدیک تماشا کردند.

به گزارش همشهری آنلاین در این تمرین آتیلا حجازی فرزند مرحوم ناصر حجازی که به تازگی حکم سرپرستی باشگاه استقلال تهران را دریافت کرده است هم حضور داشت.

tags # آتیلا حجاری ، استقلال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از حضور آتیلا حجازی در تمرین استقلال تهران
  • پلتفرم‌هایی که از ممنوعیت تیک‌تاک سود می‌برند
  • هفت محبوب پرسپولیس در باشگاه صدتایی‌ها
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • گلر استقلال محبوب ماند
  • تیپ خانم مجری محبوب تلویزیون در کنسرت مصطفی راغب | تصویر
  • منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ این غذا محبوب ممنوع است! + ویدئو
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • شیرآلات سفید بهتر است یا شیرآلات طلایی؟
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس