Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در بودجه سال 97 شهرداري تهران تاکيد ويژه‌اي به موضوع حمل و نقل عمومي شده و در کنار آن به مواردي از جمله اختصاص اعتبار به مراکز معاينه فني و استفاده از سامانه‌هاي هوشمند نظارتي براي کنترل تردد خودرو‌ها تاکيد شده است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، شهردار تهران چندي پيش بودجه سال 97 شهرداري تهران را به اعضاي حاضر در پارلمان شهر تهران تقديم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بودجه پيشنهادي شهرداري رقم 17 هزار و 500 ميليارد تومان پيشنهاد شده و بايد ديد آيا اين رقم در شوراي شهر تهران به تصويب مي‌رسد يا خير.
يکي از مهم‌ترين سر فصل‌ها در لايحه پيشنهادي شهرداري تهران، بحث حمل و نقل عمومي است. در بودجه سال 97 شهرداري تهران به گونه‌اي برنامه ريزي شده که در اين سال، اقدامات عملياتي براي توسعه حمل و نقل عمومي در دستور کار قرار گيرد.
در اين بخش از بودجه، به مواردي که پيش از اين به آن توجه نشده بود پرداخته شده است. به گونه‌اي که مقرر شده در بودجه سال 97، اعتبار ويژه‌اي براي توسعه و نگهداري از مراکز معاينه فني اختصاص پيدا کند.
همچنين قرار است بخشي از بودجه بخش حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران به تهيه سامانه‌هاي هوشمند براي رصد خودرو‌هاي شهر تهران اختصاص پيدا کند.
مهم‌ترين سرفصل‌هاي تعيين شده در بخش حمل و نقل در سال 97 به اين شرح است:
توجه ويژه به موضوع آلودگي هوا و پيش بيني رديف اعتباري جديدي بابت بهسازي و نگهداري مراکز معاينه فني در جهت افزايش کارآيي و ارتقاي استاندارد‌ها
بهره گيري از سامانه‌هاي هوشمند نظارتي درتردد خودرو‌هاي واجد مجوز تردد (برچسب معاينه فني) و اجراي طرح LEZ
منظور کردن رديف اعتباري جهت توسعه و نوسازي ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا و صدا
انجام مطالعات و تهيه طرح‌هاي زيست محيطي در امرکنترل کيفيت هوا
پيش بيني رديف اعتباري تحت عنوان توسعه و تأمين ناوگان خطوط مترو در جهت توسعه و افزايش کارآمدي حمل و نقل عمومي ريلي
توجه به خريد قطعات يدکي و اورهال و نگهداري و بهسازي خطوط مترو
يکي از اصلي‌ترين برنامه‌هاي شهرداري در سال 97، توسعه و اتمام خطوط باقي مانده مترو تهران است.
بر مبناي برنامه پنج ساله دوم شهرداري، تعداد ايستگاه‌هاي مترو در پايان سال 97 بايد به 220 ايستگاه برسد.
در حال حاضر 109 ايستگاه مترو تهران در دست بهره برداري است.
همچنين تعداد واگن‌هاي مترو تهران که اکنون هزار و 393 واگن است بايد به به تعداد قابل توجهي افزايش پيدا کند. در شرايطي که برنامه ريزي‌ها در اين بخش، رسيدن سرفاصله قطار‌ها به 2.5 دقيقه است، بايد تعداد واگن‌هاي حاضر به 4 هزار و 193 واگن افزايش پيدا کند.
محسن پورسيد آقايي، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در اين باره به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان مي‌گويد: توسعه حمل و نقل عمومي با محوريت مترو از جمله برنامه‌هاي اصلي ما در سال 97 خواهد بود البته برنامه‌هاي ما اين طور نيست که ساير حوزه‌ها ناديده گرفته شوند.
وي مي‌افزايد: به دنبال اين هستيم که کاستي‌هاي سال‌هاي قبل شهرداري تهران را در بخش حمل و نقل عمومي جبران کنيم و اميدوار هستيم در اين بخش، اعتبارات مورد نياز تامين شود.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در خصوص وضعيت حال حاضر مترو تهران مي‌گويد: به دنبال اين هستيم که با برنامه ريزي همه جانبه نسبت به اتمام خطوط 6 و 7 مترو تهران اقدام کنيم و اميدوار هستيم که در اين بخش، شوراي شهر تهران نيز معاونت حمل و نقل و ترافيک را ياري کند.
پورسيد آقايي با اشاره به لزوم برنامه ريزي به توسعه مراکز معاينه فني مي‌گويد: در شرايطي که تاکيد ويژه‌اي به لزوم تهيه معاينه فني براي خودرو‌ها مي‌شود، بايد تعداد مراکز نيز به اندازه کافي موجود باشد. نياز است به طوري برنامه ريزي شود که مراکز به اندازه کافي افزايش يافته و مراکز موجود نيز مورد بازنگري قرار گيرند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان

دریافت 30 MB کد خبر 6090437

دیگر خبرها

  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان