Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اتحاديه لوازم خانگي گفت: با توجه به افزايش قيمت ارز و مواد اوليه، قيمت لوازم خانگي 5 تا 10 درصد افزايش داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان، افزايش قيمت در بازار ارز نه تنها اين بازار را دچار تلاطم کرده است بلکه موجب ايجاد تنش در ساير بازارها نيز شده و بازارهاي ديگر نيز تحت تاثير اين افزايش قيمت قرار گرفته و با افزايش قيمت مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکي از بازارهايي که تحت تاثير اين تلاطم قرار گرفته، بازار لوازم خانگي است که بواسطه واردات مستقيم کالاهاي خارجي و همچنين وارداتي بودن برخي از قطعات کالاهاي توليدي داخلي بيش از ساير بازارها اين تاثير نمايان شده است.
محمد طحانپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاري ميزان درباره آخرين وضعيت بازار لوازم خانگي با توجه به افزايش نرخ ارز اظهار کرد: با توجه به افزايش قيمت ارز و مواد اوليه، قيمت لوازم خانگي 5 تا 10 درصد افزايش داشته است.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي در پاسخ به اين سئوال که آيا افزايش قيمت ارز بر روي لوازم خانگي داخلي نيز تاثيرگذار بوده يا خير افزود: لوازم خانگي داخلي و خارجي از نظر قيمت، موازي يکديگر حرکت مي کنند و فرقي ميان آنها نيست، داخلي ها به خريد مواد اوليه با دلار استناد مي کنند و خارجي ها هم که مستقيم خود کالا را با پرداخت دلار وارد مي کنند.
وي ادامه داد: در کالاهاي بزرگ قيمت‌ها به حدي بالا است که افزايش بيش از 5 تا 10 درصد، اختلاف بيش از 500 هزار تومان ايجاد مي‌کند که بازار کشش آن را ندارد.
طحانپور با اشاره به برخي ترفندهاي توليدکنندگان و واردکنندگان خاطرنشان کرد: برخي توليدکنندگان و واردکنندگان قبلا کالاهاي خود را با مدت زماني و با چند درصد تخفيف به فروش مي رساندند در حالي که در حال حاضر کالاها را نقد و بدون فرجه به فروش مي‌رسانند و به نوعي افزايش قيمت نامحسوس دارند.
رئيس اتحاديه لوازم خانگي در پاسخ به اين سئوال که آيا افزايش قيمت‌ها، تقاضا براي خريد را هم کاهش داده است، گفت: از نظر تقاضا تغييري در بازار ايجاد نشده و خريداران از ترس اينکه کالا را در آينده گرانتر نخرند، خريد خود را انجام مي‌دهند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است