Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از راه های هموار کردن شرایط مطلوب برای اقتصاد، ایجاد فرصت های شغلی مناسب است تا از طریق آن علاوه بر بکارگیری جوانان بتوان با استفاده از ظرفیت آنها تولید را جامه عمل پوشاند.

در همین راستا یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری توجه به بحث اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که به تمرکز توان داخلی نگاه ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد مقاومتی با تکیه بر استعدادهای این مرز و بوم و نیز ورود مردم به عرصه اقتصاد راه همواری را برای ادامه مسیر اقتصاد در  کشور فراهم می نماید.

در همین راستا استان ایلام بعنوان یکی از استان های موفق درتحقق  طرح های اقتصاد مقاومتی بعنوان یک استان الگو در کشور مطرح است.

وجود منابع خدادادی در استان و اشتیاق مردم به این سمت روز به روز در حال گسترش است علی الخصوص جوانان، که با ورود مناسب خود به این عرصه دیگر نیازی به کار کردن در دستگاه های دولتی را در خود نمی بینند.

"فانوس بیگی"؛  یکی از بانوان موفق ایوانی است که با همت والای خود توانسته است اقتصاد مقاومتی را معنا کند در این راستا خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر اظهار کرد: یر مبنای دستور مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را باید در سطح جامعه  گسترش دهیم و وزمینه خودکفا یی را در کشور فراهم کنیم تا از وابستگی به کشورهای خارجی در امان باشیم.

 این بانوی موفق گفت :برای کار اقتصادی باید فکر خلاق و برنامه ریزی داشته باشیم و اگر در این زمینه کسی پشتکار داشته باشد قطعا موفق خواهد بودوبه نتیجه خواهد رسید.

 بیگی افزود :در سال 1394تصمیم به پرورش مرغ و خروس خانگی در منزل نمودم که در این راستا به بسیج سازندگی ناحیه ایوان مراجعه کردم و با ارائه طرح خود موفق به دریافت 100 میلیون ریال تسهیلات شدم.

وی تصریح کرد : ابتدا با تعداد اندکی شروع به پرورش نمودم که با کمک اعضای خانواده ام  و حمایت آنان توانستم این تعداد را روز به زور افزایش دهم .

وی بیان داشت:بحمدااله در طول سال  نزدیک چهارهزار مرغ و خروس خانگی را توانستم پرورش دهم و درآمدی نزدیک به 10میلیون تومان را سالیانه کسب کنم ،که از این طریق چرخ زندگی خود را بچرخانم.

این کارآفرین ادامه داد :طی سالهای گذشته اهالی روستا تولید کننده بودند و تولیدات خود را اعم از تخم مرغ و...به شهرها می بردند و مایحتاج روزمره خود را از طریق این محصولات تامین می کردند اما متاسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که روستاییان محصولاتی که خود می توانند تولید کنند را از شهر تهیه می کنند و عملا به یک مصرف کننده تبدیل شده اند.

وی به کیفیت این مرغ ها اشاره کرد و  بیان کرد: با توجه به اینکه مرغها بصورت کاملا طبیعی و با استفاده از دانه سالم و تایید شده و بدور از هرگونه مواد کمکی و شیمیایی پرورش داده می شوند از لحاظ کیفیت و سالم بودن بسیار سالمتر از مرغ های مصنوعی می باشند ، که پس از بلوغ روانه بازار فروش می شوند که مورد استقبال هم می باشند.

وی به مشکلات پرورش  اشاره کردو گفت:عمده مشکلات پرورش مرغ بومی زمان زیاد مدت رشد این پرندگان است، در حالی که مرغداری‌های صنعتی بعد از 45 روز مرغ‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند، اما زمان پرورش مرغ بومی حداقل پنج ماه است.

وی در پایان به جوانان جویای کار توصیه کرد با توجه به اینکه در جامعه با محدودیت شغل اداری روبرو هستیم می توانند با ارائه طرح و ایده نسبت به ایجاد شغل برای خود مثمر ثمر باشند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش بازیگران زن عراقی بی‌حجاب در تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 ناریمان الصالحی و هاله العادل بازیگران زن عراقی سریال آمرلی که این روزها در عراق و شبکه نمایش خانگیت در حال پخش است، ویدیویی از گردش خود در خیابان در تهران و به طور عمده در خیابان 30 تیر تهران بدون حجاب و با تیشرت آستین کوتاه و شلوار جین منتشر کردند. این ویدیو که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • «آب انبار گیو» شاهکاری خشتی از زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در یزد
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • گردش بازیگران زن عراقی بی‌حجاب در تهران
  • آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با بانک ربوی ممکن نیست / پیشنهاد 81 سال پیش فداییان اسلام: بهترین شخص برای وزارت اقتصاد یک بقال با ایمان است
  • افزایش شغل‌های فناورانه اقتصاد محور در اندونزی
  • دورخیز هرمزگانی‌ها برای ‌پرورش ۴۰ درصد موز‌ ایران
  • پیشگامان الگوی موفق مردمی سازی اقتصاد در کشور را گسترش دهد
  • قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان
  • بانوی پاراتکواندو ایران مسافر پاریس شد
  • چهار کتاب از «نصرالله» در راه است