Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@22:07:18 GMT

سایه سنگین گرانی بر سر قطعه‌سازان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۱۴۲۷

سایه سنگین گرانی بر سر قطعه‌سازان

به گزارش جهان نيوز، آرش محبی‌نژاد افزود: نوسانات شدید قیمت ارز موجب افزایش قیمت مواد اولیه بخش تولید در کشور شده است.
   وی همچنین اظهارداشت: هم‌اکنون صنعت قطعه‌سازی متاثر از افت و خیزهای شدید نرخ ارز روزهای بدی را از سوی تأمین کنندگان مواد اولیه و خودروسازان سپری می‌کند.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو ایران گفت: خودروسازان در شرایط فعلی حاضر به افزایش قیمت‌ها نبوده چرا که قیمت فروش محصولات این شرکت‌ها بنا به تصمیم شورای رقابت، ثابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه ضمن اشاره به مقاومت شدید صنعت خودروسازی در خصوص افزایش نرخ قطعات افزود: قطعه‌سازان در شرایط حاضر با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند بنابراین می‌طلبد دولتمردان به این حوزه از صنعت کشور توجه جدی داشته باشند.

محبی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این جمله که به رغم تمامی این مشکلات خبرهای خوشی هم در راه است، اظهارداشت: تولید خودروی جدید پژو ۳۰۱ با ۶۰ درصد داخلی سازی، پژو ۲۰۰۸ با ۵۰ درصد داخلی سازی، صادرات قطعات خودرو و غیره از جمله این موارد است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شرکت ایران‌خودرو تولید پژو ۲۰۰۸ را بطور مشترک با فرانسه (پژو) آغاز کرده است، گفت: تولید انبوه پژو ۳۰۱ نیز از سال آینده در کشور آغاز می‌شود.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو ایران افزود: بحث رضایتمندی قطعه سازان حداقل از سوی طرف‌های خارجی به ویژه فرانسوی‌ها بسیار مهم است چرا که بحث صادرات قطعات خودرو از ایران را در دستور کار دارند.

وی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگی که شرکت‌های خودروساز فرانسوی بالاخص گروه خودروسازی پژو سیتروئن در کشورهای مانند الجزایر و … در دست گرفته بنا دارند عمده قطعات مورد نیاز خود را از ایران تامین کنند و این حرکت می‌تواند نوید خوشی به صادرات قطعه سازی در کشور باشد.

محبی‌نژاد در ادامه «آغاز تولید با عمق ساخت داخل ۴۰ درصد»، «شروع تولید با عمق صادرات محصول به میزان ۳۰ درصد ارزش کل تولید داخل اعم از خودرو یا قطعه»، «انتقال دانش فنی و فناوری» و «سرمایه‌گذاری طرف خارجی در ایران» را چهار پیش شرط وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت همکاری با خودروسازان خارجی در کشور برشمرد و یادآورشد: طبق این چهار پیش شرط شرکت‌های خارجی یا شرکت‌های جوینت ونچر جدید بین ایرانی‌ها و خارجی‌ها موظفند ۳۰ درصد ارزش تولید (خودرو و قطعات) خود را روی ریل صادرات قرار دهند.
 
منبع: فصل تجارت

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند