Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی فراجناحی و متعلق به همه گروه‌های سیاسی است گفت: هاشمی برای این نظام به زندان رفت و شکنجه شد. ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ استانها تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، آیت‌اللّه هاشم هاشم‌زاده هریسی شب گذشته در مراسم گرامیداشت آیت‌اللّه هاشمی رفسنجانی که در مهدیه ورامین برگزار شد با بیان اینکه دفاع از نظام و انقلاب و ارزش‌ها همگی در وجود هاشمی رفسنجانی جمع شده بود اظهار داشت: ما باید هم از شخصیت روحانی و اسلامی و انقلابی آقای هاشمی رفسنجانی تجلیل کنیم و هم از افکار و اندیشه‌های او، و این در حالی است که مرحوم هاشمی نیازی به تجلیل ما ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دلیل ما برای تجلیل از هاشمی این است که خودمان، روحانیت و نظام به این تجلیل نیاز داریم چرا که شخصیت هاشمی رفسنجانی یک شخصیت دینی، اخلاقی و اسلامی است و هر صحبتی که در مورد هاشمی می‌کنیم به این دلیل است که در زمینه اخلاق و اسلام صحبت می‌شود و این صحبت‌ها ربطی به سیاست ندارد اما متاسفأنه اندیشه‌ای در کشور وجود دارد که می‌گوید هر کس با ما نیست یعنی آدم درستی نیست، اندیشه‌ای که هاشمی اصلاً به آن اعتقادی نداشت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی فراجناحی و متعلق به همه گروه‌های سیاسی است افزود: هاشمی برای این نظام به زندان رفت و شکنجه شد، این نظام ماحصل اقدامات آیت‌اللّه هاشمی رفسنجانی است و بنابراین ما نباید ایشان، تاریخ و نظام خود را خراب کنیم.

هاشم‌زاده هریسی تصریح کرد: ما همواره به اندیشه هاشمی نیاز داریم، این درست نیست که شخصی سفره‌ای را پهن کند و مهمانان را دعوت کند بعد همین مهمانان صاحب سفره را بیرون کنند هاشمی نفر دوم این نظام بود، انقلاب را هاشمی رفسنجانی آغاز کرد و تا پایان عمر خود نیز همواره بر مواضع اسلامی و انقلابی خود باقی بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیّت احترام گذاشتن به افکار و عقاید دیگران گفت: عده‌ای می‌خواهند ستون فقرات انقلاب را خُرد کنند، این در حالی است که بدن بدون ستون فقرات هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد، اگر هاشمی رفسنجانی نبود جلسه تعیین رهبری در چند ساعت تعیین تکلیف نمی‌شُد، سخنان سنجیده هاشمی رفسنجانی همگان را متحد کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به حواشی صورت گرفته در مورد رد صلاحیت ایشان خاطرنشان کرد: هاشمی باز هم از حق خود گذشتند و پای نظام و انقلاب ایستادند، وی ثروت بزرگی چون قانون اساسی، سازندگی و نظام را از خود بر جای گذاشتند و رفتند و اینها میراث هاشمی است.

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی خدابخشی- طی روزهای اخیر موضوع حجاب وعفاف به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی یکبار دیگر با اجرای «طرح نور» از سوی فراجا و با نزدیک شدن به نهایی شدن لایحه حجاب در مجلس شورای اسلامی محور توجه قشر گسترده ای از مردم جامعه قرار گرفته است.

طرحی که به دلیل نبود برنامه ریزی مدون و انجام وظیفه از سوی دستگاه ها، سازمان ها و نهادها در حوزه عفاف و حجاب پس از حدود 20 ماه کش و قوس فراوان در بین ارکان مختلف تصمیم گیر فرهنگی کلان جامعه یکبار دیگر با تغییر نام از سوی نیروی انتظامی به مرحله اجرا گذاشته شده تا این نیرو به تنهایی در این میدان خطیر بار سنگین بر زمین مانده دیگر نهادها را به دوش بکشید، شاید که در قبل آن اوضاع آشفته نوع پوشش در جامعه سامانی یابد.

طی ماه های گذشته موضوع حجاب و نمایش نسخه جدیدی از آن که سنخیتی با جامعه اسلامی ایرانی ندارد ابعادی فراتر از حوزه فرهنگ به خود گرفته تا شیطنت رسانه ای آن را به نماد و رویکردی سیاسی امنیتی برای رویا رویی با نظام اسلامی مبدل سازد. یقینا شرایط ایجاد شده در مقوله حجاب در این روزهای جامعه زائیده یک رویداد و یا مولفه ای تک بعدی نیست بلکه باید آن را معلولی از مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دانست که با چاشنی فتنه انگیزی به صورت گسترده جامعه را به سه بخش  درگیر، همسو و ضد تبدیل کرده است. 

بر این اساس و باتوجه به قرار دادن پازل های شکل گیری این رویداد فرهنگی و اجتماعی که ردپای برنامه ریزانی غربی در آن به راحتی مشهود است باید کشف حجاب را جز در مواردی معدود که ناشی از کم دانشی و عدم برخورداری از تحلیل درست است، آن را شعاری بصری بر علیه نظام حاکمه دانست. برهمین اساس رویا رویی با آن نیاز به دست فرمانی جدید دارد، دست فرمانی که بتواند این حرام شرعی و حرام سیاسی که به چالش مهم ماه های گذشته کشور مبدل شده است را مدیریت و سلامت بصری را به جامعه ارائه کند.

حال سوال اینجاست آیا با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه باید چشم بر مقوله عفاف و حجاب بست؟ آیا می توان به بهانه حفظ وحدت و انسجام اجتماعی، انسجام دینی را نا دیده گرفت؟ پاسخ به این سوال را می توان در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی یافت به گونه ای که ایشان حجاب را مولفه سوم مورد نیاز جامعه امروز بعد از موضوعات اقتصادی و منطقه ای دانسته اند. بر این اساس حجاب را باید نقطه مرکزی حکمرانی فرهنگی و نمادی از فرهنگ دیرینه مردم ایران زمین در نظام و ساختاری دینی در طول تاریخ دانست که بن مایه آن شکل دهنده ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران است. به عبارت بهتر چشم پوششی بر این واقعیت یعنی رسیدن به نقطه پایان حکمرانی فرهنگی در ایران.

یعنی همان چیز که دشمن طی سال ها برای آن برنامه ریزی کرده و رویای شیرین آن را برای خود تصویر کرده است. رویایی که می توان آن را با اطلاع رسانی صحیح و استفاده نو آورانه از ابزارهای رسانه ای و با افزایش سطح آگاهی مردم از این فرایند به سراب تبدیل کرد. 

عبور از این میدان پر مخاطره نیاز به نقشه عملیاتی دارد. متاسفانه در فرایند روایت میدان آنچنان که باید و شاید نتوانسته ایم میدان داری کنیم و عملا میدان در این بخش به شهروند خبرنگاران ضد امنیتی واگذار شده که سازنده خوراک خبری برای رسانه های معاند هستند. کسانی که به صورت عمده نقش موثری در مخالف سازی مردم با مقاله حجاب دارند اما کمتر دیده می شوند. حال باید در این میدان فرهنگی به بحث رسانه توجه ویژه ای شود تا حجاب به عنوان یک حکم شرعی در جامعه باز تعریف و مردم  بر لزوم رعایت حدود آن آگاهی یابند. تحقق این مهم میسر نخواهد بود جز افزایش سواد رسانه ای مردم و استفاده درست دستگاه های تبلیغاتی از رسانه. این یعنی استفاده از ابزار فرهنگی برای یک رویداد یا تهاجمی فرهنگی.

یقینا موضوع حجاب در کشور ما کلاف سر در گم و غیر قابل حل نیست و هم زمان با یافتن سر رشته آن می توان امید به باز کردن گره آن داشت. گره ای که می شود آن را با دست باز کرد و نه با دندان. یقینا میدان مبارزه فرهنگی نیازمند نقشه عملیات فرهنگی است و در آن ترازوی رویکردهای ایجابی می بایست بر رویکردهای سلبی سنگینی کند چیزی که امروز برعکس شده و همین عامل باعث شکل گیری تقابلی جدید با حجاب خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام آبی‌ها؛ استقلال خلیج فارس؟ همه چیز باید قانونی باشد!
  • حق پخش فقط متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟