Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس دادگستري شهرستان قرچک با اشاره به نقش مؤثر مراکز مشاوره خانواده در حل اختلاف زوجين از کاهش آمار طلاق در اين شهرستان طي 9 ماه گذشته سال جاري خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمين محمدجعفر مرتضائيان رئيس دادگستري شهرستان قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان اشاره به پيشگيري از 4 آسيب اولويتي از جمله طلاق، حاشيه نشيني، بي‌بند و باري و اعتياد، گفت: در بحث طلاق با همکاري مراکز مشاوره خانواده که زير نظر اداره بهزيستي هستند، پرونده‌هاي طلاق در مرحله اول به مراکز مشاوره خانواده ارجاع داده مي‌شود که اين موضوع در کاهش آمار طلاق موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس دادگستري شهرستان قرچک ادامه داد: در مقوله پيشگيري ما به تناسب معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه در شهرستان قرچک ستاد پيشگيري از وقوع جرم تشکيل داديم و چندين جلسه نيز با حضور ادارات ذيربط در حوزه پيشگيري مثل فرمانداري، شهرداري، نيروي انتظامي، بهزيستي و ... تشکيل شده است.
مرتضائيان تصريح کرد: مشاوره خانواده براي سازش زوجين و برقراري صلح بين زوج‌هايي که در آستانه جدايي هستند، تلاش مي‌کند که بر اساس آمار‌هاي موجود مشاوره موثر بوده است و با کاهش طلاق و پرونده‌هاي خانوادگي در اين باره مواجه بوده‌ايم.
وي بيان کرد: آمار‌هاي سازمان بهزيستي نشان مي‌دهد قريب به 30 درصد از پرونده‌هاي ارجاع شده به مراکز خانواده با موضوعات طلاق است.
رئيس دادگستري شهرستان قرچک گفت: ميزان پرونده‌هاي طلاق که به مراکز مشاوره ارجاع داده مي‌شود، نسبت به سال گذشته افزايش داشته است و مي‌توان گفت که آمار طلاق در سال 96 به دليل مشاوره‌هاي صورت گرفته، کاهش داشته باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی سمنان  در همایش تجلیل از مشاوران و مددکاران پلیس  گفت: ثبت ۶ هزار مراجعه به مشاوران مراکز مشاوره پلیس در استان نشانه اعتماد عمومی است.

سرهنگ علی بصیری افزود: یکی از درگاه‌های ارتباطی فراجا با مردم، مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها است.

وی با اشاره به ماهیت کاری مشاوران و مددکاران پلیس و ضرورت اصل اعتماد در این حوزه، خاطرنشان کرد: مراجعه بیش از ۶ هزار نفر به مشاوران پلیس نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

وی افزود: نظرهای تخصصی مشاوران پلیس در استان سمنان و در بسیاری از ساختارها و موقعیت‌ها و پرونده‌ها تعیین‌کننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت