Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه حساب‌های بانکی ۲۵ نهاد و مسئول شرکت‌هایی از سوریه، لبنان، فرانسه و چین را به اتهام دست داشتن در برنامه تسلیحات شیمیایی در سوریه تحریم کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، وزارت خارجه و اقتصاد فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، شرکت‌های تحریم شده بخشی از دو شبکه هستند که با مرکز تحقیقات و پژوهش‌های علمی به عنوان بزرگترین آزمایشگاه‌های سوریه که بر برنامه تسلیحات شیمیایی نظارت دارند، همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است، دو شبکه به بخش‌های واسطه‌ای وابسته به مرکز مذکور تبدیل شده‌اند و در راستای فراهم سازی منابع لازم برای صنعت تسلیحات شیمیایی به ویژه فراهم سازی تجهیزات لازم برای صنایع سلاح‌های سمی نظیر گاز سارین کار می‌کنند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت، فرانسه مصصم به مجازات مسؤولان این جنایت‌های وحشتناک است.

وزیر خارجه فرانسه هشدار داد: مجرمانی که مسؤولیت استفاده و ساخت این سلاح را برعهده دارند هرگز از مجازات جان سالم به در نخواهند برد.

لودریان تأکید کرد: نمی‌توانیم بگذاریم اوضاع اینگونه پیش برود. ما متأسفیم که رسیدن به یک اجماع بین‌المللی که سوریه را در شورای امنیت و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی محکوم کند، محال است.

برونو لومیر، وزیر اقتصاد فرانسه نیز گفت: باید منابع مالی چه در زمینه مبارزه با تروریسم و یا منع اشاعه تسلیحات کشتار جمعی فراهم شود.

این تحریم‌ها در حالی اعمال شده که پاریس میزبان کنفرانسی با مشارکت ۳۰ کشور و حضور رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا برای ممانعت از فرار مجازات عوامل و مسؤولان حملات شیمیایی در سوریه و پاسخ به استفاده روسیه از حق وتو علیه دو قطعنامه شورای امنیت در این باره است.

از بین شرکت‌هایی که تحریم شده‌اند می‌توان به واردکنندگان و توزیع‌کنندگان معادن و فلزات در بیروت، گروه سازمان‌های الکترونیکی در دمشق و سه شرکت در پاریس اشاره کرد.

تحریم‌ها هیچ مسؤولی از نظام سوریه را هدف قرار نداده‌اند بلکه این تحریم‌ها شامل تجار و بازرگانانی از سوریه، بیروت، فرانسه و چین است.

قرار است در پایان نشست پاریس نشستی پشت در‌های بسته با طرح تیلرسون و لودریان برگزار شود که در آن بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس و تعداد دیگری از وزرای خارجه اروپایی و عربی شرکت کنند.

در این نشست درباره حل سیاسی بحران سوریه و حمایت از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل صحبت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد