Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین های ویژه گرامیداشت این ایام با هدف ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان و آشنایی آن ها با دستاورد های انقلاب اسلامی در تمامی مدارس این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری جنگ انقلاب در قالب 33 برنامه در دهه نخست بهمن ماه و با حضور بیش از 13 هزار دانش آموز و خانواده های آنان از جمله ویژه برنامه های امسال بوده که با توجه به تقارن این ایام با ایام سوگواری فاطمیه قبل از دهه فجر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس، گلباران مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، هنری ، قرآن و عترت در بین دانش آموزان و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع دهه فجر و دستاورد های انقلاب از جمله برنامه های این ایام است.
وی گفت: برگزاری جشنواره غذای سالم، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران و اجرای مراسمات معنوی و مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه از دیگر برنامه های این دهه خواهد بود.
وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی با رویکرد تربیتی و ضمن خدمت ویژه فرهنگیان و نیز برگزاری جلسات گفتمان دینی در مدارس از دیگر برنامه های آموزش و پرورش این شهرستان در دهه مبارک فجر است.
اسلامی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش ایجاد شادابی و نشاط دربین دانش آموزان است ادامه داد: در دهه فجر امسال علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی، چندین طرح عمرانی در مدارس این شهرستان نیز مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار می گیرد.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوریکه یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری