Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هیات اعزامی اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری کشور دانمارک دیدار و گفت‌وگو کرد.احمد تویسرکانی در این دیدار گفت: امضاء تفاهم‌نامه در زمینه مالکیت معنوی بین دو کشور ایران و دانمارک و همکاری صورت گرفته و توسعه همکاری ها با دورنمای توسعه اقتصادی برای هر دو کشور می‌تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری های اقتصادی بین المللی و موارد مرتبط مصمم است و بدون شک این همکاری ها تحت یک برنامه منظم و دقیق به نتایج خوب و ملموسی برای ایران و دانمارک منتهی خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اهمیت توجه به حقوق مالکیت های معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی گفت: رعایت حقوق مالکیت معنوی منجر به توسعه پایدار اقتصادی خواهد شد و افزایش سطح آگاهی و اصلاح ساز وکارهای مربوط به مالکیت معنوی می تواند از حقوق تولید کنندگان و تجّار حمایت و زمینه توسعه همکاری اقتصادی بین دوکشور را گسترش دهد.

تویسرکانی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و صنعتی و وسعت و جمعیت کشور و قرار گرفتن ایران در موقعیت منطقه‌ای خاص گفت: متاسفانه ورود کالاهای تقلبی و قاچاق یکی از معضلات کشور است.

وی بیان داشت:  بسیاری از تولیدات کشور ایران از تولیدات سایر کشورها مرغوب تر و با کیفیت تر است، لیکن متاسفانه برخی کالای تقلبی تولید و یا به صورت قاچاق وارد کشور شده که به اشتغال و اقتصاد ملی لطمه زده که می توان با توسعه و التزام به حقوق مالکیت معنوی این مشکلات را کاهش داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: کشورها باید به سمتی بروند تا با مشارکت، همکاری و توسعه حقوق مالکیت معنوی معضل تولید کالای تقلبی حل شود؛ زیرا در غیر این صورت عوارض آن متوجه همگان خواهد شد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیندهای مرتبط با ثبت حقوق مالکیت معنوی در ایران و ارائه خدمات این حوزه به نحو غیر حضوری و در طراز کشورهای پیشرفته، اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا با همکاری سایر کشورها زمینه رشد و پویایی هر چه بیشتر این حوزه حرفه‌ای و تاثیرگذار بیش از پیش فراهم شود.

تویسرکانی همکاری با کشور دانمارک در زمینه مالکیت معنوی را نمونه خوب و موفق همکاری با کشورهای اروپایی دانست و افزود: این سبک از همکاری از طرف سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) مورد استقبال قرار گرفته و بر گسترش آن تاکید شده است.

وی ضمن تشکر از برگزاری کلاس های آموزشی برای قضات، پلیس و گمرک در زمینه حقوق مالکیت های صنعتی در خصوص تشکیل کارگاه های آموزشی گفت: این کارگاه ها در انتقال تجربه بسیار مفید هستند و می تواند به توسعه نگاه حرفه ای به مقوله مالکیت معنوی کمک زیادی کند.

وی اظهار کرد: کشور ایران دارای ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوان در حوزه اقتصادی است و توسعه مالکیت معنوی با نگاه حرفه‌ای و مدرن می تواند به توسعه اقتصادی و بالندگی کشور کمک کند.

در ابتدای این دیدار میشائیل پولسن رئیس بخش پروژه های بین المللی اداره اختراعات و علائم تجاری دانمارک گفت: با فراهم شدن زیرساخت ها و همکاری تمامی بخش ها از جمله قضات، گمرک و پلیس و وجود قوانین کارآمد در زمینه مالکیت معنوی در کشور ایران می‌توان به پویایی و پیشرفت بیشتر در این عرصه دست یافت و از حقوق ذی نفعان به نحو مؤثر دفاع کرد.

وی گفت: طی مذاکرات دوجانبه با مسئولین مرکز مالکیت معنوی در ایران قرار است تا سند همکاری بین ایران و دانمارک امضاء شود تا با همکاری نمایندگان قضات، گمرک، پلیس و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت گسترش همکاری‌های فی مابین به منظور از بین بردن زمینه تولید و ورود کالاهای قاچاق و بی کیفیت اقداماتی صورت پذیرد.

وی گفت: این سند به منظور اجرایی شدن باید به تایید مقامات دولت ایران و دانمارک برسد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:اتاق ایران برنامه های متنوعی برای افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با چین دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده عصر امروز در همایش ایران و چین همزمان با برگزاری ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو 2024)، اظهار داشت: اتاق ایران در بیشتر زمینه‌های فناوری معدنی و تجاری، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و محصولات دانش بنیان، فولاد و خدمات فنی و مهندسی، حوزه گردشگری و سایر موارد آماده همکاری بیشتر بین دو کشور است.

وی افزود: برنامه اتاق ایران برای توسعه تجاری بین دو کشور ایران و چین و تسهیل در صادرات با افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با راهکارهای متنوع است، ضمن اینکه حضور هیات‌های تجاری برای اجرای قراردادهای مشارکتی و رفع برخی موانع تعرفه‌ای و استاندارد کالاها و ضمانت‌های تجاری در دو کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی میزبان مقامات تجاری از کشور چین است، گفت: باید از توانمندی‌ها و توسعه اقتصادی بین ایران و چین بهره‌گیری کرد و در همین راستا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور استفاده کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: چین با حجم 30 میلیارد دلار نخستین شریک تجاری ایران است که این حجم تجارت را می‌توانیم به 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که ایران شریک چین در خاورمیانه بوده است، گفت: اتاق ایران با سابقه 120 سال نقش سیاست‌گذاری و راهبردی در تجارت و بازرگانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در زمینه‌های مشترک آماده توسعه همکاری ایران و چین هستیم؛ اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی توسعه و تقویت مناسبات تجاری با چین است تا دو کشور بتوانند از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران