Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:19:38 GMT

ژاپن یک تیم تحقیق را به خاطر تقلب مجازات می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۳۱۰۸

ژاپن یک تیم تحقیق را به خاطر تقلب مجازات می‌کند

تهران– ایرنا- ژاپن یک گروه از محققان دانشگاه کیوتو را که به سرپرستی 'شنیا یاماناکا' برنده جایزه نوبل در حال انجام تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی هستند، به خاطر استفاده از داده‌های جعلی در مقاله یکی از اعضای گروه مجازات می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز، یک روز پس از اعلام دانشگاه کیوتو مبنی بر استفاده یکی از اعضای گروه تحقیقاتی مذکور از اطلاعات جعلی در مقاله خود که سال گذشته در نشریه علمی امریکایی Cell Reports منتشر شد،‌ وزیر آموزش ژاپن موضوع مجازات این گروه تحقیقاتی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد که این سوء رفتار موجب از بین رفتن اعتماد مردم به فعالیت‌های تحقیقاتی می‌شود.
یاماناکا در سال 2012 به همراه یک محقق انگلیسی به نام جان گوردون به خاطر کشف سلول‌های بالغی که توانایی تبدیل شدن به سلول‌های بنیادی جنین را دارند و می‌توانند بافت‌های آسیب دیده مغز، قلب یا سایر اندام‌ها را ترمیم کنند، برنده جایزه نوبل شد. یاماناکا به خاطر استفاده یکی از اعضای تیمش از داده‌های جعلی اظهار پشیمانی و رسما عذرخواهی کرد.
در سال 2014 نیز یک محقق ژاپنی به نام هوروکو اوبوکاتا در مقاله‌ای که توسط نشریه Nature منتشر شد، روش‌های ساده‌ای را برای برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های بالغ جانوران به‌منظور تبدیل آن‌ها به سلول‌هایی شبیه سلول‌های بنیادی جنین ارائه کرد. اما این مقاله نیز به دلیل استفاده از داده‌های غیرواقعی بی‌اعتبار اعلام شد، زیرا سایر محققان نتوانستند با استفاده از روش‌های ارائه شده توسط این محقق فرآیند تبدیل سلول‌ها را انجام دهند.
علمی (6)**9259
مترجم: سپیده کاشانی* انتشار: محتشمی پور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرهنگستان علوم، دکتر جواد فیض عضو پیوسته فرهنگستان علوم و استاد ممتاز دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، چهار افتخار علمی بین‌المللی به شرح زیر کسب کرد:

کسب رتبه بین‌المللی ۱۸۵۹ در بین دانشمندان جهان و رتبه نهم ایران

دکتر جواد فیض رتبه نهم ایران و رتبه ۱۸۵۹ جهان را در بین استادان رشته مهندسی برق و الکترونیک کسب کرده است. براساس نامه تبریک مرجع بین‌المللی research.com خطاب به دکتر فیض، ایشان به عنوان یکی از چهره‌های تأثیرگذار در حوزه مهندسی برق و الکترونیک در سال ۲۰۲۴ معرفی شده‌ است.

انتخاب به عنوان Editor در IEEE

براساس اعلام رسمی انجمن مهندسین برق و الکترونیک IEEE، دکتر جواد فیض از سال ۲۰۲۴ به عنوان یکی از Editor های مجله Transactions on Energy Conversion انتخاب شده است.

قرار گرفتن در فهرست پر ارجاع‌ترین مقاله

براساس اعلام ناشر بین‌المللی وایلی (Wiley)، در فاصله زمانی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ مقاله دکتر جواد فیض پر ارجاع‌ترین مقاله (Top Cited Article) در مجله IET ELECTRIC POWER APPLICATIONS بوده است.

پرخواننده‌ترین مقالات در هفته‌های متمادی

براساس نمودار مقالات خوانده شده دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، که هر هفته توسط ResearchGate در Yahoo اعلام می‌شود، از سال ۲۰۲۱ تاکنون مقالات دکتر جواد فیض پرخواننده‌ترین مقالات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشکدگان فنی بوده است. حداکثر مقالات خوانده شده مربوط به هفته اول مارس ۲۰۲۱ است.

کد خبر 6097285

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است