Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر بازرسی الکترونیکی از کارگاهها را تشریح کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مهرداد قریب در این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه بازرسی الکترونیکی یکی از اولویت های سازمان تامین اجتماعی در سالجاری بوده است، گفت: در سالهای گذشته بازرسی از کارگاهها به صورت سنتی انجام می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تحقیق و پژوهش در خصوص بازرسی الکترونیکی از سال ٩٤ گفت: این طرح در اواخر سال ٩٥ به صورت پایلوت در شعبه ٢٥ تهران و برخی شعب استانها اجرا شد و در آذرماه سالجاری در تمامی شعب تامین اجتماعی بازرسی الکترونیکی عملیاتی شد.

قریب افزود: فاز اول و دوم بازرسی الکترونیکی از کارگاهها در تمامی شعب کشور اجرایی شد و فاز سوم این طرح در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: بازرس این سازمان در هنگام مراجعه به کارگاه، اطلاعات را ثبت و به صورت آنلاین به سیستم شعبه ارسال می کند .

قریب با اشاره به مزایای بازرسی الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: رفع اختلاف کارگر، کارفرما و سازمان تامین اجتماعی، کاهش هزینه ها و افزایش تعداد و کیفیت بازرسی ها از این جمله هستند.

وی، تعداد کارفرمایان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی رایک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس قوانین ٣٩، ٤٧ و ١٠١ تامین اجتماعی، این سازمان کارگاه را بر اساس روزهای کارکرد و دستمزد کارگران مورد بازرسی قرار می دهد.

قریب به سه شیوه بازرسی نیز اشاره کرد و افزود: گاهی بازرسی به درخواست بیمه شده مبنی بر پیگیری عدم ارسال حق بیمه از سوی کارفرمایان انجام می شود، گاهی کارفرما تقاضا بازرسی را به علل ورود کارگر جدید یا ایجاد کارگاه جدید یا صدور مفاصا حساب ارائه می دهد و سومین شیوه بازرسی،بازرسی سیستماتیک سازمان تامین اجتماعی از کارگاه ها است که معمولاً هر ٣ الی ٤ ماه توسط بازرسان این سازمان انجام می شود.

مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان خدمات غیرحضوری دیگری را نیز پیاده سازی کرده است، گفت: در حال حاضر٩٥ درصد لیست های حق بیمه از سوی کارفرمایان الکترونیکی ارسال و پرداخت می شود .

وی با اشاره به اینکه ٧٠ درصد ابلاغ های کارفرمایان نیز الکترونیکی انجام می شود، افزود: از ٣٠ درصد کارفرمایان باقی مانده نیز درخواست می شود برای بهره مندی از این خدمت به شعب مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

قریب با بیان اینکه پس از ابلاغ مطالبات، کارفرمایان ٣٠روز مهلت دارند به این آرا اعتراض کنند، گفت: پس از پایان مهلت قانونی و عدم اعتراض کارفرمایان، بدهی قطعی می شود و اعتراض پذیرفته نمی شود.

وی جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور را ٤٢ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این سازمان پرداخت مستمری، تعهدات کوتاه مدت و خدمات درمانی را به بیمه شدگان و بازنشستگان ارائه می دهد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص  صورت نگرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه