Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@08:33:32 GMT

بارگذاری اموال مسروقه بر روی سایت پلیس

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۳۵۳۳

بارگذاری اموال مسروقه بر روی سایت پلیس

فرمانده پلیس آگاهی ناجا گفت: مالباختگان می‌توانند با ورود به سامانه که به سایت پلیس افزوده شده است نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

 باشگاه خبرنگاران جوان: سردار محمدرضا مقیمی فرمانده پلیس آگاهی ناجا در حاشیه افتتاح سامانه شناسایی اموال مسروقه در فضای مجازی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امسال سالی بود که شناسایی و کشف جرم سرقت را در اولویت داشتیم و قرارگاه مقابله با سرقت را در اولویت کاری قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه فرماندهی قرارگاه مقابله با سرقت به عهده فرماندهی ناجا است، بیان کرد: دبیری آن هم به عهده رییس پلیس آگاهی است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف قرارگاه، ایجاد امنیت در خصوص مالباختگانی است که مال آن‌ها کشف شده بیان کرد: در سال‌های گذشته این مال به سختی می‌توانست به صاحب آن برگردد و گاهی اوقات خود سارق هم نمی‌دانست مال را از کجا سرقت کرده و مال سال‌های زیادی در انبار‌های آگاهی ضبط می‌شد.

سردار مقیمی با بیان اینکه ما طرحی گذاشتیم و برای مال‌های سرقت شده تعیین تکلیف کردیم، بیان کرد: باقی مال‌ها را هم با فشاری که وارد کردیم توانستیم مورد شناسایی قرار دهیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در حالت عادی نرم‌افزاری از ۶ ماه پیش آماده شده و مراحل تکمیلی آن را انجام دادیم و، چون فرمانده ناجا دستور داد تا زمانی که یقین نکردید این سامانه کامل نشده است مراحل تکمیل را ادامه دهید به همین منظور افتتاح آن را به این زمان موکول کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات اموال سرقتی تهران بارگذاری شده گفت: تمام آنچه که در تهران از اموال مسروقه کشف شده بارگذاری شده و آن‌هایی که ما تشخیص دادیم و سارق هم اعتراف کرده بود که از کجا سرقت کرده به مالک برگردانده شده است.

سردار مقیمی با بیان اینکه اموالی که صاحب آن مشخص نیست در سامانه ثبت می‌شود، گفت: اموال کشف شده سرقتی در تهران به طور کامل ثبت شده و ۷ استان در آخر هفته افزوده می‌شوند و در آخر بهمن هم همه استان‌ها بارگذاری خواهند شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه همه ادارات آگاهی موظف هستند اموال کشفی را ثبت کنند، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که مال کسی را به اشتباه به شخص دیگری ندهیم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Fm2

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار گودرزی گفت: فروردین‌ماه امسال، زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت گفت؛ در مترو قصد داشتم بلیط بخرم که مرد میانسالی نزد من آمد و با چرب زبانی کارتم را برای کمک کردن در پرداخت گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شدم که وی یک کارت بانکی دیگر در اختیارم گذاشته است. 

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی سرقت کرده است. 

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. 

سردار گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم سرقت از کارت بانکی مال باخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم، برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرای تهران و پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه کنند

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد