Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@02:43:29 GMT

قوچان قطب دامپروری و تولیدات دامی خراسان رضوی است

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۳۷۶۸

قوچان قطب دامپروری و تولیدات دامی خراسان رضوی است

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: این شهرستان با دارا بودن هشت درصد جمعیت دامی سبک و سنگین خرسان رضوی، یکی از قطب های اصلی دامپروری و تولیدات دامی در منطقه محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا قدرتی در گفتگو با خبرنگار قوچان خبر با اشاره به ظرفیت های کم نظیر قوچان در حوزه دامپروری اظهار داشت: شهرستان قوچان بیش از چهار درصد جمعیت دام سبک و حدود چهار درصد جمعیت دام سنگین خراسان رضوی را به خود اختصاص داده و از این جهت یکی از قطب های دامپروری و تولیدات دامی منطقه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قوچان از نظر تولیدات دامی و زیر ساخت های حوزه دامپرورری، شهرستان پنجم استان است، ادامه داد: شهرستان قوچان دارای 402 هزار راس دام سبک و 12 هزار راس دام سنگین است که متاسفانه تا سال 93 شاهد کاهش جمعیت دامی شهرستان بودیم اما خوشبختانه طی سه سال اخیر جمعیت دامی قوچان تثبیت شده و رو به رشد است.

وی با اشاره به کشف 102 عدد داروی غیرمجاز و تقلبی در قوچان نیز خاطر نشان کرد: داروهایی تقلبی، به داروهایی گفته می شود که به صورت غیر استاندارد و با کیفیت، ایمنی و کارایی کمتر از نمونه‌های استاندارد تهیه و توزیع می شوند.

قدرتی با بیان اینکه  نتیجه داروهای غیراستاندارد می‌تواند منجر به ناکارآمدی و شکست درمان، مقاومت دارویی، بروز ناهنجاری های مادرزادی در جنین ها و در بعضی از موارد حتی مرگ شود، خاطر نشان کرد: باتوجه به دستور اداره کل دامپزشکی تعداد 102 عدد داروی تقلبی وارداتی که توسط یک شرکت پخش، توزیع شده بود، شناسایی و جمع آوری شد.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از دامداران درخواست کرد: دامداران می بایست داروهای دامی مورد نیاز خود را از داروخانه های معتبر دامپزشکی  و طبق تجویز دکتر دامپزشک تهیه و در دام های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدناصر موسوی گفت:  یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار دامی، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر است.   وی افزود: در همین راستا واکسیاسیون عمومی و سراسری بر علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در بیش از ۷۰ روستا در سطح شهرستان هویزه با اولویت مناطقی که در سال‌های گذشته درگیر تنش آبی بوده اند توسط اکیپ‌های دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی به صورت رایگان آغاز شد.   موسوی ادامه داد: در این طرح سراسری واکسیناسیون در برابر بیماری‌های واگیر دار دامی بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) زیر پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.   رئیس اداره دامپزشکی هویزه واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری را مهمترین راه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دامی عنوان و اضافه کرد: دامداران در صورت بروز بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری باید از جابه‌جا کردن دام خودداری کرده و دام و دامداری را قرنطینه کنند و مراتب را در کوتاهترین زمان ممکن به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد