Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس درشرق گلستان از آغاز توزیع 35 هزار اصله نهال رایگان توسط این اداره برای غرس در حاشیه جاده های بین شهری و روستایی، اماکن ورزشی و فضای باز واحدهای مسکونی و اداری خبر داد.

صفر سیجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد نهال با هدف ترویج کاشت درخت، حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهرستان به صورت رایگان بین مردم، تشکل های مردمی حوزه محیط زیست، شوراهای روستایی و دهیاران، ادارات و نهادها، مدارس و مراکز آموزش عالی توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: توزیع این نهال ها که بیشتر از گونه های اکالیپتوس، صنوبر، انواع افرا، انواع سرو، چنار، برگ نو، سنجد تلخ، گز گلدانی، داغداغان، گردو، ون خیابانی و اقاقیا هستند، از امروز در دو بخش داشلی برون و مرکزی گنبدکاووس آغاز شده است.
سیجانی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار با افراد، بویژه اشخاص حقوقی که نهال از این اداره تحویل می گیرند، قرارداد کشت نهال ها و تضمین برای نگهداری و مراقبت از آنها امضا می شود.
وی بابیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برای تامین هر اصله نهال حداقل حدود 30 هزار ریال هزینه می کند، تصریح کرد: نظارت بر کشت نهال ها و نگهداری از آن باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس ادامه داد: فردا (پنجشنبه) پنجم بهمن ماه مراسم درختکاری ابتدا در محوطه مجموعه سوارکاری این شهرستان و در ادامه در حاشیه جاده گنبدکاووس به مینودشت توسط تشکل زیست محیطی 'سبزگامان دکتر بسکی' انجام می شود.
سیجانی از متقاضیان دریافت نهال بویژه اشخاص حقوقی درخواست کرد تا تقاضای نهال درخواستی خود را در ساعت اداری به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس تحویل نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل