Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: عمده ترین منابع آلودگی هوا صنایع ریخته گری و نیروگاه ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قاسمی شامگاه دیروز سه شنبه در نشست تخصصی مدیران رسانه های گروهی در خصوص مدیریت آلودگی هوا گفت: ۷۴ درصد آلودگی هوای تبریز مربوط به حمل و نقل، ۲۱ معدن و ۵ درصد مربوط به فعالیت های تجاری و خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به بحث کمبود فضای سبز و عدم خارج شدن خودرو های فرسوده از سیستم گفت: حدود ۹۰۰هزار خودرو در تبریز در حال تردد هستند.

وی با بیان اینکه بسته شدن کریدور های هوای شهر تبریز به دلیل ساخت و ساز های بی رویه در شمال شرق شهر مشکل ساز شده است، گفت: تخریب پوشش گیاهی خاک، مراتع در جنوب و جنوب غربی تبریز و بروز گرد و غبار محلی نیز در آلودگی هوا تاثیرگذار است.

وی همچنین افزود: تردد بیش از ۹۰۰ هزار خودرویی که ۲۲ درصد آنها فرسوده هستند و همچنین فرسودگی ناوگان از کل تعداد ۸۷۲ خودرو تعداد ۲۸۶ اتوبوس با سن بیشتر از ۱۰ سال است.

قاسمی اظهار داشت: عمده ترین منابع آلودگی هوا از صنایع ریخته گری و آسفالت و نیروگاه ها است که می توان با راهکارهایی همچون نصب فیلتر هوا، اخذ استاندارد های زیست محیطی و پیگیری توزیع سوخت یورو ۴ و اجرای طرح LEZ و الزام صنایع به استفاده از سیستم پالایش و همچنین گسترش فضای سبز به تحقق این امر کمک کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری

هادی قاسمی اظهار داشت: برای ساخت این هتل ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این هتل در شهرستان شهرکرد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶ نفر فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰۰ درصدی صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی

قاسمی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان بهشت بوم‌گردی ایران معروف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس