Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قرارداد تولید مشترک اتوبوس‎های برقی ابرخازنی بین یک شرکت ایرانی و یک شرکت بلاروسی به امضا رسید و نخستین اتوبوس‎های تمام برقی ابرخازنی تولید داخل در سال آینده به خیابان‎ها خواهد آمد.

  به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، عصر دیروز در خلال چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و جمهوری بلاروس، در حضور رؤسای دو هیئت - محمد شريعتمداری وزير صنعت، معدن و تجارت ایران و ويتالي ميخايلوويچ ووک وزير صنايع بلاروس - قرارداد تولید مشترک اتوبوس‎های پیشرفته برقی با نام اتوبوس‎های ابرخازنی با همکاری دو شرکت ایرانی و شرکت خودروسازی «بل کامون ماش» بلاروس به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 شرکت بل کامون ماش سابقه نیم قرن تولید اتوبوس های برقی را یدک می کشد و اتوبوس های برقی ساخته شده در این شرکت و مد نظر در قرارداد صورت گرفته، نسل جدید اتوبوس های برقی با سیستم بی سیم و مجهز به ابرخازن است که با باتری شارژ می شود.

محمد صمصام سخیراوی رئیس هیات مدیره یک شرکت خودروسازی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفت: اولین نمونه از این محصول اسفند ماه به ایران وارد می شود و  خط تولید این اتوبوس های برقی پیشرفته از اوایل تابستان سال آینده آغاز به کار خواهد کرد . این محصول یک اتوبوس 12 متری با قابلیت پیمایش 20 الی 40 کیلومتر تنها با 5 دقیقه شارژ است که می تواند در ایستگاه اتوبوس و هنگام تخلیه مسافر به راحتی شارژ شود.

وی درباره مزایای محصول مورد نظر افزود: این محصول تماما برقی و کاملا دوستدار طبیعت است و از آنجایی که بیش از 30 درصد آلودگی هوای تهران را به اتوبوس های حمل و نقل عمومی نسبت می دهند، یکی از مزایای این اتوبوس ها می تواند کاهش آلودگی کلانشهرها به خصوص تهران باشد.

سخیراوی در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی و زمان بندی انجام گرفته با اولین سفارش 100 دستگاهی از این اتوبوس از اوایل تابستان با استفاده از پلتفرم و ظرفیت های شرکت شهاب خودرو تولید زود هنگام اتوبوس های ابر خازنی را شروع خواهیم کرد.

همچنین زارعی مشاور عالی و اجرایی مدیر عامل یک دیگر از شرکت های خودروسازی درباره قرارداد به امضا رسیده با شرکتبلاروسی به خبرگزاری میزان گفت: شرکت شهاب خودرو با سابقه بیش از 50 سال در تولید اتوبوس های درون شهری و بین شهری هم اکنون با همکاری شرکت های سام سبز خودرو ایرانیان و شرکت‌ بل کامون ماش از جمهوری بلاروس به  تولید داخلی و بومی سازی اتوبوس های برقی ابرخازنی به عنوان صنعتی برتر ورود کرده و امیدواریم بتوانیم قدم های موثری را در رفع آلودگی شهرها به عنوان یک طرح ملی، جهادی و همسو با اقتصاد مقاومتی برداریم. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مجتبی گوهری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانش سالار ایرانیان از طراحی و تولید فوت مدیسنس برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی، عنوان کرد: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

وی درباره نحوه عملکرد محصول فوت مدیسنس توضیح داد: این دستگاه با ارائه نمودار های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیروهای اضافی وارده بر کف پا را مشخص کرده و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می توان اطلاعات کاملی را برای آنالیز عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین جهت شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.

مدیرعامل شرکت دانش‌سالار ایرانیان با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه فوت مدیسنس در کلینیک های ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت‌ مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده‌ پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی محصول فوت مدیسنس ایران‌ساخت، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم و با توجه به قیمت تمام شده این دستگاه، تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی ریالی به ارمغان آورده است. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشورها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌سالار، عنوان کرد: فوت مدیسنس محصولی است که کار تولید می کند به ازای هر دستگاه می توان کسب و کاری راه انداخت و به طور مستقیم برای ۴ نفر کار ایجاد کرد.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با اشاره به ظرفیت بالای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: معاونت علمی از ظرفیت بسیارخوبی برای برای معرفی شرکت های دانش بنیان برخوردار است و برای رونق تولید دانش‌بنیان می‌تواند بزرگ‌ترین کار را در توسعه بازار این شرکت‌ها انجام دهد.

کد خبر 6080588 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اهمیت استراتژیک گندم
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • جایگاه خانم‌ها و آقایان در بی آرتی تغییر کرد
  • محل سوار شدن خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی تغییر کرد
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا