Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین گفت: با توجه به آمار‌ها موجود ازدواج دانشجویی از موفق‌ترین و سالمترین ازدواج‌ها است و رشد شخصیتی در دانشگاه‌ها به نحوی است که دانشجویان واقع بینانه‌تر به مسئله نگاه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شناخت و پیدا کردن همسر ایده آل در دانشگاه و ازدواج دانشجویی این شانس را به دانشجویان می‌دهد که با کسی زندگی کنند که شرایط سنی مشابهی با هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازدواج دانشجویی مزیت‌هایی دارد که باعث می‌شود زندگی یک زوج دانشجو دوام مستحکمی پیدا کند.

اینکه مزیت‌های ازدواج دانشجویی چیست و ازدواج در دوران دانشجویی چه کمکی به دانشجویان می‌کند و سوالاتی از این دست باعث شد گفت‌وگویی تفصیلی با حجت‌الاسلام حسین حیدری مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد قزوین داشته باشیم.

مشروح این گفت‌وگو به شرح ذیل است:

خبرگزاری دانشجو: قومیت‌های متفاوتی در دانشگاه وجود دارد آیا این موضوع احتمال موفقیت در ازدواج دانشجویی را کاهش نمی‌دهد؟

حجت‌الاسلام حیدری: با توجه به توصیه کارشناسان دانشجویانی که تصمیم دارند با هم ازدواج کنند باید از هم شناخت داشته باشند و تنها به چند جلسه دیدار در محیط دانشگاه بسنده نکنند و با در جریان گذاشتن خانواده‌ها و آشنا شدن با فرهنگ و قومیتهای یک دیگر شناخت بیشتری پیدا کنند.

همانطور که کارشناسان مطرح می‌کنند باید شخص مورد نظر را در خانواده شناخت، امکان دارد شخصی در محیط دانشگاه از خود صورتی نشان بدهد که با شخصیت اصلی که در خانه رفتار می‌کند متفاوت باشد. برای مهار کردن این آسیب و با مشورت با خانواده می‌توانند تصمیم گیری کنند که آیا تاب و تحمل تفاوت فرهنگی و خانوادگی را دارند یا نه.

ازدواج دانشجوی از موفق و سالمترین ازدواج هاست

خبرگزاری دانشجو: آیا شما ازدواج دانشجویی را مناسب می‌دانید؟

حجت الاسلام حسین حیدری: با توجه به آمارها موجود ازدواج دانشجویی از موفق ترین و سالمترین ازدواج ها است. دانشجو مسلما در سن و سالی است که نیاز عاطفی و جنسی در آنها وجود دارد با توجه به برنامه که اعمال می شود رشد شخصیتی در دانشگاه ها به نحوی هست مقداری واقع بینانه تر به مسله نگاه میکند و ازدواج موفقی دارند.

 

خبرگزاری دانشجو: برای اینکه دانشجویان ازدواج موفق تری داشته باشند چه راه راه‌کاری پیشنهاد می‌کنید؟

حجت الاسلام حسین حیدری: نگاه خود را به زندگی واقعه بینانه تر و از حالت آرمانی در بیاورند و با واقعیت ها مواجعه شوند.

دانشجویان اگر شناختی خوبی از وضعیتی دانشجویی خود پیدا کنند می‌توانند ازدواج خوبی و زندگی موفقی داشته باشند، الان که زمان ازدواج دانشجویی در دانشگاها است فرصت خوبی است تا چشم و هم‌چشمی را کنار بگذارند و با همین عنوان که ما دانشجو هستیم و خیلی از کارها را انجام می‌دهیم پیش بروند.

دانشجویان می‌توانند خیلی از قضایا را مدیریت کنند ولی زمانی که وارد جامعه شدند دیگر فرصت چنین موقعیتی برای آنها فراهم نخواهد شد و می‌توانند زندگی خود را بدون امکانات کاذب و با آرامش شروع کنند.

 

خبرگزاری دانشجو: دانشگاه چقدر می‌تواند در ازدواج موفق دانشجویان نقش داشته باشد؟

حجت الاسلام حسین حیدری: نقش دانشگاه چشم گیر و بسیار زیاد است. با توجه به برنامه که میتواند اعمال کند، با برگزاری کارگاه ها و دوره های علمی تجربی و اطلاع رسانی از طریق رسانه مهارت زندگی به دانشجویان آموختن، متاسفانه در این زمینه در دانشگاه آن طور که باید برنامه ها خوب اجرا نمی‌کند.

شایسته است در طول سال برنامه به صورت و ثابت ارائه شود و برای دانشجویان دوره هایی برای آنها را تعریف کنند و مهارتهای لازم در اختیار آنها قرار دهد.

خبرگزاری دانشجو: نظر شما در مورد سایت‌های همسریابی که در فضای مجازی ایجاد شد چیست؟

حجت الاسلام حسین حیدری : سایتهای همسریابی باید زیر نظر مراکز خاصی راه اندازی شود مثلا دفاتر فرهنگی دانشگاه و دفاتر نهاد رهبری در این مورد پیش قدم باشند، البته بین خیران دانشگاه و اساتید مشتاق هستند در این زمینه فعالیت داشته باشند، اگر و جای قابل اطمینانی وجود داشته باشد می تواند ازدواج را برای جوانان راحت تر کند.

دوستان دانشجو به صرف این که کسی مورد را بهش معرفی کرده نباید بسنده کنند خود آنها باید آشنایی اولیه را از هم کسب کنند. و اگر آنها این موضوع را پیگیری نکنند و به شانس و قسمت بسپارند می تواند خیلی خطرناک باشد.

سلیقه ها در این موارد متفاوت است ممکن است شخصی مورد خواصی را معرفی کند و انسان خیر خواهی هم باشد اما افکار و سلیقش با ما فرق کند درپس در این مورد دختران و پسرا باید دقت زیادی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش می‌دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی عصر امروز در نشست با مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کردستان، کردستان را سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی برشمرد اظهار داشت: امیدواریم ظرفیت‌های نهفته این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به تبیین اهمیت شعار سال و رسالت این حوزه نسبت به این حوزه گفت: رویکرد مهارت آموزی از نکات مهم تحقق این شعار سال است و در این راستا تعهد و مقرر شده که بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش، 200 هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جهش تولید با مشارکت مردم را یک انتخاب راهبردی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره بر این حوزه تمرکز کرده تا با اهداف شوم خود برسد، اما دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور 657 مرکز دولتی و 4 هزار و 800 کارگاه و واحد آموزشی، 22 هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد که می‌تواند به آموزش نیروی کار در کشور کمک کند.

عظیمی توسعه مراکز جوار کارگاهی را با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی و برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری در کشور ذکر کرد و افزود: ارتقای این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های این سازمان فنی و حرفه‌ای است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وجود 40 هزار مربی و 8 هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و عنوان کرد: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است، می‌توان با تقویت مهارت‌افزایی، جهش تولید راه انداخت.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی