Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی منصوری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، مستعد بودن زیستگاه های شهرستان را از نظر آرامش، امنیت غذایی،علت ماندگاری گونه های مهاجردر فصل زمستان عنوان کرد.
وی، قالب خانواده پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی مستقر در زیستگاه های بروجن را خانواده اردک ها و مرغابی ها ذکرکرد و تصریح کرد: این پرندگان از خانواده اردک ها، مرغابی ها، کشیم ها، سلیم، چنگر، غاز خاکستری، درنا، حواصیل، اگرت، اکراس، خروس کولی و چنگرها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس حفاظت محیط زیست بروجن افزود: در فصل پاییز امسال بیش از90 هزار پرنده مهاجر از مناطق سیبری و آسیای میانه درمسیر کوچ سالانه خود به سمت مناطق گرمسیری حوزه خلیج فارس در تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان فرود آمدند که بخش عمده آنها در منطقه ماندگار شدند.
تالاب بین المللی چغاخور با مساحت یکهزار و 500 هکتار و منطقه شکار ممنوع پیرامون این تالاب یکهزار هکتار و تالاب گندمان با یکهزار و 70 هکتار مساحت در نزدیکی تالاب چغاخور قرار گرفته و با 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا، بلندترین تالاب کشور است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
6199/6021

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور با بیان اینکه هر ساله تعدادی از جانوران وحشی در اثر فعالیت‌های انسانی و یا حوادث طبیعی آسیب می‌بینند، اظهار کرد: امکان نگهداری، درمان، آماده سازی و بازپروری گونه‌های با ارزش آسیب دیده جهت بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در استان تیمار می‌شود، گفت: فاز یک ساخت تیمارگاه چند منظوره جهت تیمار و درمان گونه‌های جانوری از محل تأمین اعتبار طرح ملی حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و اسناد خزانه در مجموع به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تأمین و اجرا شد.

وی اظهار کرد: تکمیل و تجهیز اجرای این مرکز تیمار و نگهداری با کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز از نظر فضاسازی در حال انجام است.

اله پور گفت: خریداری و استقرار یک باب کانکس جهت حضور دامپزشک و معاینات اولیه با توجه به اقدامات موفق سنوات قبل و تأمین برخی اقلام دامپزشکی از قبیل ست جراحی و کالبدگشایی، میز کالبدگشایی، جعبه‌های حمل گونه جانوری، انواع سرنگ بیهوشی و غیره از دیگر امکانات تأمین شده در این پروژه است.

کد خبر 6090170

دیگر خبرها

  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان