Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@02:07:20 GMT

پاسخ وزارت خارجه ایران به ادعاهای معاون ترامپ

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۶۰۴۷

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گفتار و اتهامات نادرست و از سر خصومت معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ملت ایران برای دهه‌های متوالی طعم دوستی و چگونگی "رابطه آمریکایی" را چشیده‌اند و برای وعده‌های پوچ و تجربه‌شده مقامات آمریکایی ارزشی قائل نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گفتار و اتهامات نادرست و از سر خصومت معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: ملت ایران برای دهه‌های متوالی طعم دوستی و چگونگی "رابطه آمریکایی" را با انواع بدخواهی و اقدامات ناعادلانه از جمله کودتا و سرنگونی دولت ملی و قانونی، کاپیتولاسیون، حمایت از دیکتاتورها، حمایت از صدام در تجاوز به سرزمین ایران و به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی علیه مردم بی‌دفاع برخی از شهرهای ایران، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران برفراز خلیج فارس و اعطای نشان افتخار به فرمانده ناو حمله‌کننده به این هواپیمای غیرنظامی، تروریست نامیدن ملت ایران، سال‌ها تحریم‌های ظالمانه، به‌کارگیری نام جعلی برای خلیج فارس، کارشکنی و بهانه‌جویی‌های بی‌ربط و مکرر در اجرای تعهدات خود در برجام و ایجاد موانع در جهت جلوگیری از بهره‌برداری ملت ایران از مزایای این توافق بین‌المللی را چشیده‌اند و برای وعده‌های پوچ و توخالی و تجربه‌شده مقامات آمریکایی هیچ‌گونه ارزشی قائل نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: به‌خلاف کلمات فریبنده و گرانفروشی این مقام آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و برجام به‌درستی و راستی، دروغ‌پردازی‌های چندین‌ساله آمریکایی‌ها را نزد کشورها و افکار عمومی جهانیان آشکار ساخت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اظهار داشت: انتظار می‌رفت این مقام آمریکایی باید تاکنون و به‌خوبی دریافته باشد که نقش و حضور ایران در مبارزه با تروریسم و ایستادن کنار دولت‌ها و ملت‌های سوریه و عراق، مؤثرترین و اصلی‌ترین دلیل تعبیر نشدن خوابی بود که برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان و به‌کمک تروریست‌های افراط‌گرای خشونت‌طلب، برای مردم این منطقه و دولت‌های مستقل آن دیده بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: تلاش دائمی و البته بی‌حاصل مقامات ایالات متحده آمریکا برای ایجاد و تولید تهدیدات ساختگی و دروغین در خلیج فارس و خاورمیانه، صرفاً با هدف بی‌ثبات نگاه داشتن منطقه به‌نفع اهداف شوم و بلندمدت رژیم صهیونیستی و برای جلوگیری از نزدیکی و وحدت کشورهای مسلمان در برابر این رژیم و تأمین منافع نامشروع اقتصادی از طریق فروش سرسام‌آور تسلیحات به کشورهای منطقه است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی‌ حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901697

دیگر خبرها

  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست