Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه نباید کول‌بری را به رسمیت شناخت، گفت: بر اساس آمار هفت میلیارد دلار از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق سالانه توسط کوله‌بران انجام می‌شود و این اقدام باعث از بین رفتن ۷۰۰ هزار شغل شده است.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، رسول خضری به عنوان یکی از طراحان طرح ساماندهی معابر مرزی کشور (معابر کول‌بری و ته‌لنجی) در دفاع از این طرح، گفت: کول‌بران به دلیل وضعیت بد مالی چهار ماه است که فرزندان‌شان را به مدرسه نفرستادند و حتی نان در سفره برای خوردن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس، افزود: بنده و ۱۴۰ نماینده دیگر با امضای این طرح درصدد شناسایی و ساماندهی کول‌بران در شهرها و روستاها و صدور کارت شناسایی برای آنان و تشکیل تعاونی‌های کول‌بری و مرزنشین هستیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با این درخواست،‌ گفت: نباید کول‌بری را به رسمیت شناخت. به رسمیت شناختن کول‌بری، اشتغال به وجود نمی‌آورد و دیگر نمی‌توان قاچاق کالا را کنترل کرد چرا که در حال حاضر بر اساس گزارش‌ها هفت میلیارد دلار از مجموع قاچاق کالا از طریق کول‌بران انجام می‌شود که این مساله موجب از بین رفتن هزاران فرصت شغلی در داخل شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر شان کردهای عزیز بالاتر از این است که کول‌بری کنند. به جای آن باید طرح جامعی برای همه مرزنشینان تهیه شود و دولت باید اشتغال آنان را در اولویت قرار دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید مجدد بر اینکه با واردات از طریق کول‌بران مشکل اشتغال کول‌بران برطرف نمی‌شود، گفت: این عزیزان در سرما و گرمای طاقت‌فرسا با زحمت حمل کالاهای سنگین، سود سرشاری را به جیب کسانی که واردات این کالاها را سازماندهی می‌کنند، واریز می‌کنند.

محسن بیگلری در موافقت با این فوریت، گفت: کول‌بری و ته‌لنجی قاچاق نیست. مقام معظم رهبری هم گفتند منظور من از کول‌بری قاچاق نیست.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس ادامه داد: اگر در شهرهای ما کارخانه بود لباسشویی، یخچال، فریز، لاستیک و انواع دیگری از کالاها را بر دوش‌مان نمی‌گذاشتیم تا از مناطق صعب‌العبور وارد کشور کنیم. ما از ناچاری به کول‌بری و ته‌لنجی روی آوردیم. ما را با حمایت از کول‌بری و ته‌لنجی در برابر «مرگ ناشی از حوادث» نجات دهید.

بیگلری در عین حال خاطرنشان کرد: اگر دولت در شهرهای مرزی کارخانه احداث کند به مبارزه با کول‌بری و ته‌لنجی می‌رویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه جنگ غزه باید پایان یابد گفت که حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض پایتخت عربستان درحال برگزاری است، گفت: از جامعه‌ بین‌المللی می‌خواهیم که فلسطین را به عنوان عضو کامل سازمان ملل به رسمیت بشناسد. اسرائیل اکنون سه چهارم نوار غزه را ویران کرده و اوضاع این باریکه بسیار اسف‌بار است. اگر اسرائیل به رفح حمله کند بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ملت فلسطین رخ خواهد داد. باید یک راه‌حل سیاسی ایجاد شود و بر اساس آن غزه، کرانه‌باختری و قدس به عنوان یک دولت فلسطینی به رسمیت شناخته شوند.

طبق گزارش الجزیره، محمود عباس خاطرنشان کرد: من نگران این هستم که اسرائیل بعد از غزه به سمت کرانه‌باختری بیاید و مردم آن را مجبور به کوچ کردن به سمت اردن کند. ما خواستار پایان جنگ و کمک به مردم غزه هستیم و به طور قاطع کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه و کرانه‌باختری را نمی‌پذیریم. از آمریکا می‌خواهیم که از اسرائیل بخواهد عملیات نظامی در رفح انجام ندهد. از کشورهای اروپایی می‌خواهیم که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند همانگونه که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم تهدید کرده‌اند که در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند در سایه افزایش احتمال توقف عملیات نظامی در شهر رفح در صورت انعقاد قرارداد تبادل اسرا با جنبش حماس، این دو وزیر تهدید به استعفا کرده‌اند.

منابع آگاه روز شنبه از پیشرفت محسوسی در مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه خبر دادند. این در حالیست که تل‌آویو به قاهره اطلاع داده که قصدش برای حمله به رفح «جدی» است و مذاکرات کنونی آخرین فرصت قبل از حمله است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • چرا تریپل اچ در درفت امسال یک تگ تیم محبوب را از بین برد؟/اخبار WWE
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند