Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، میرحسن موسوی امروز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در غرفه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی قطار گردشگری چند روزه تهران- شیراز- اصفهان- یزد- تهران خبر داد و گفت: این قطار در مدت زمان 4 شب و 5 روز در این مسیر سیر می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان این قطار چند روزه  4 تخته لوکس است که با مشارکت بخش خصوصی از دهه فجر امسال راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسافری راه‌آهن  ادامه داد: ظرفیت این قطار 160 نفر است که در اولین سیر آن 18 بهمن ماه از تهران حرکت می‌کند و 22 بهمن ماه به تهران بازمی‌گردد.

موسوی قیمت بلیت این قطار را با احتساب هزینه صبحانه، نهار، شام و یک شب اقامت در هتل شیراز 590 هزار تومان اعلام کرد.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: فعلا سه رام قطار در این مسیر راه‌اندازی خواهیم کرد که در صورت استقبال مردم و بخش خصوصی این تعداد قطار افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های دولت از سال 93 نسبت به راه‌اندازی قطارهای گردشگری ریلی اقدام کردیم.

موسوی افزود: 23 قطار گردشگری بین‌المللی تاکنون از مرزهای رازی در غرب کشور و سرخس در شرق کشور وارد ایران شده‌اند و از شهرهای مختلف نظیر شیراز، تهران، یزد، زنجان، اصفهان و مشهد بازدید کرده‌اند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: در راستای ارتقای روحیه نشاط مردم از سال 97 قطارهای گردشگری داخلی راه‌اندازی شد که در این باره می‌توان به تور یک روزه مشهد - نیشابور،‌قطار گردشگری اهواز -تنگه پنج، قطار گردشگری تهران- سوادکوه، قطار بیابانگردی تهران- بادرود، قطار گردشگری گرگان- اینچه‌برون، قطار گردشگری تبریز- رازی، قطار گردشگری تبریز - جلفا، قطار گردشگری زنجان و قطار خاص گردشگری شب یلدا اشاره کرد.

وی تاکید کرد: همچین نوروز سال 97 قطار بین‌ المللی گردشگری مجددا وارد ایران می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن  تاکید کرد: از سرمایه‌گذاری در امر گردشگری ریلی خواستاریم نسبت به حضور در این بخش استقبال کنند و راه‌آهن نیز در این حوزه مشوق‌هایی دارد.

وی ادامه داد: تاکنون 500 گردشگر خارجی و 70 هزار نفر گردشگر داخلی از قطارهای گردشگری استقبال کردند.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین از پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از اواخر بهمن ماه خبر داد و گفت: از دو هفته پیش ستاد سفرهای نوروزی در راه‌آهن تشکیل شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور بلیت قطار بخریم؟

پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین، از امروز ۹ فروردین آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین پیش‌فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی از ساعت ۱۳ روز پنج شنبه ۹ فروردین، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی‌مانده انجام می‌پذیرد.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطار‌های مسافری برای نیمه دوم فروردین از امروز
  • فروش بلیت قطار‌های مسافری برای نیمه دوم فروردین
  • چطور بلیت قطار بخریم؟
  • جزئیات پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ۹ فروردین
  • آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از فردا
  • آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا
  • جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری
  • آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از پنجشنبه ۹ فروردین ماه
  • آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از پنج شنبه ۹ فروردین
  • آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ۹ فروردین ماه