Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: همزمان با آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بین ‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، طی مراسمی با حضور مدیرکل همکار‎ی‎ ها و توافق ‎های ملی گردشگری، از کتاب «پرنده ‎نگری در خوزستان» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیین رونمایی از کتاب «راهنمای پرنده ‎نگری در خوزستان» با حضور محمدرضا پوینده مدیرکل همکار‎ی ‎ها و توافق‎ های ملی گردشگری، خسرو نشان مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، سیدمرتضی نعمت ‎زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، عبدالخالق طاهری و حجت طاهری خالقان اثر و جمعی از فعالان حوزه طبیعت‎ گردی در سالن 35 نمایشگاه بین ‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و در غرفه مشترک اقامتگاه بوم ‎گردی «الیما» از ایذه و شرکت خدمات مسافرتی «رایان ‎پرواز آریا» از اهواز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عبدالخالق طاهری، خالق کتاب «راهنمای پرنده ‎نگری در خوزستان» در خصوص این اثر گفت: به صورت کلی، در این کتاب به معرفی سایت های پرنده ‎نگری استان خوزستان پرداخته شده است.

 

وی با بیان اینکه در سایت‎ های دارای ظرفیت پرنده ‎نگری استان خوزستان، زیرساخت ‎های مناسب پرنده‎ نگری وجود ندارد، اضافه کرد: با چاپ و انتشار این کتاب، امید می‎ رود این زیرساخت‎ ها برای گسترش پرنده ‎نگری فرآهم آیند.

 

وی ادامه داد: وقتی صحبت‎ از زیرساخت لازم برای پرنده‎ نگری به میان می‎ آید، باید ساده‎ ترین نکته در این زمینه یعنی نقطه‎ یابی را مورد توجه قرار داد، به این معنی که باید نقاط مناسب پرنده ‎نگری را شناسایی و در آن نقاط سازه ‎هایی ساده و سازگار با منطقه را ایجاد کرد.

 

طاهری، تصریح کرد: این سازه‎ ها باید به گونه ‎ای طراحی شوند که پرندگان آزار نبینند و در عین حال پرنده ‎نگرها نیز تسلط کافی برای مشاهده پرندگان داشته باشند.

 

وی تصویرمحور بودن را از ویژگی‎ های این کتاب عنوان کرد و افزود: با وجود تصویر محور بودن، این کتاب اطلاعات لازم و کافی از جمله نوع پرنده، سایت پرنده ‎نگری، مسیر دسترسی به سایت و حتی نقاط جغرافیایی و جی ‎پی ‎اس سایت را نیز در اختیار خواننده قرار می ‎دهد.

 

خالق کتاب راهنمای پرنده نگری در خوزستان، ابراز کرد: علاوه بر این ها، لیست کلیه پرندگان نیز به همراه نام علمی آنها هم به زبان فارسی و هم انگلیسی، در انتهای کتاب آورده شده و خلاصه ‎ای هم از کتاب به زبان انگلیسی در ابتدای کتاب عرضه شده است.

 

وی بیان کرد: با تمام این ‎ها نقاط دیگری نیز در خوزستان وجود دارند که با وجود داشتن ظرفیت پرنده ‎نگری، نام آنها در کتاب آورده نشده که دلیل آن نیز تعداد صفحات محدود کتاب و بودجه محدود برای این کتاب بود.

 

وی در پایان با اشاره به زمان طولانی‎ که صرف آماده ‎سازی این کتاب شد، گفت: من به همراه برادرم حجت طاهری حدود پنج سال را صرف عکاسی ازسایت های پرنده‎ نگری استان کردیم و پس از آن به مدت یک سال و نیم نیز به نگارش، پژوهش و آماده‎ سازی کتاب پرداختیم تا در نهایت این کتاب در 128 صفحه به سفارش اداره‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان توسط انتشارات «ماه و ما» چاپ و منتشر شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به این که تعهد ساخت ۱۶۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن مازندران دست یافتنی است و فقط به همت و تلاش و همگرایی وابسته است‌، گفت: بخشی نگری مانع پیشرفت و آبادانی مازندران می‌شود.

یوسف نوری روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن مازندران، با عنوان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: تامین مسکن در افزایش نرخ ازدواج و باروری مازندران بسیار تأثیرگذار است لذا از فرمانداران  تقاضا داریم تا در تامین زمین مسکن حمایتی همت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: موانع تامین زمین مسکن حمایتی مازندران باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برطرف شود لذا روش‌ها و همگرایی‌ها در اجرای طرح‌ها بسیار مهم است و هر یک از شهرستان‌های مازندران در طرح نهضت ملی مسکن باید برای مسکن حمایتی وارد عمل شوند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در مازندران تصریح کرد: مازندران حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بنا به اعلام دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۲۴۰ هزار خانوار زیر پوشش خود دارد و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه داشبورد طرح نهضت ملی مسکن مازندران باید در فناوری‌های جدید عملیاتی شود، تصریح کرد: یعنی شماره انداز پیشرفت روزانه ساخت نهضت ملی مسکن مازندران باید طراحی شود.

استاندار مازندران با بیان این که عمده مشکلات و موانع استان در سایه همگرایی حل و فصل می‌شود، گفت: طرح‌های هادی روستایی مازندران باید متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طراحی شود، این که در روستایی خالی از سکنه، طرح‌های هادی تهیه شود، صحیح نیست.

نوری با اشاره به اینکه، نظام مسائل هر شهرستان با همکاری فرمانداران باید بدون مراجعه به استان حل و فصل شود و به جلسات استانی منتقل نشود، بیان کرد: ساخت مسکن محرومان مازندران را خیلی جدی بگیریم، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود