Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند به علت دستور به عدم برافراشتن پرچم‌های بریتانیا در این کشور متهم به بی‌توجهی به ملکه انگلیس شد.

ایران آنلاین / دولت حزب ملی‌گرای اسکاتلند متعلق به نیکولا استورجن اخیرا دستور داد دیگر نباید به مناسبت جشن تولد ملکه انگلیس پرچم‌های اتحاد بریتانیا در ده‌ها مکان عمومی این کشور برافراشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا در ۱۵ روز در سال این پرچم‌ها در مکان‌های رسمی و میراث فرهنگی مهم اسکاتلند به مناسبت جشن تولدهای سلطنتی و سالگردهای مربوط به خاندان سلطنتی انگلیس برافراشته می‌شدند اما اخیرا دولت اسکاتلند قانونی را پیشنهاد کرد که تنها از این پرچم در یک روز از سال آن هم در روز یادبود استفاده شود.

استورجن و ملکه

در عین حال به مقام‌هایی که خواهان برافراشتن پرچم بریتانیا باشد گفته شده که آنها باید اول از استورجن مجوز کسب کنند.

با این حال برخی سیاستمداران اسکاتلندی این تصمیم استورجن را که خود او تصویب کرده بی‌ادبانه و احمقانه توصیف کرده‌اند.

یکی از این مقام‌ها به نام موردو فریزر گفت: خودداری از برافراشتن پرچم بریتانیا در جشن تولد ملکه تنها خوشایند عناصر افراطی و جنبش ملی‌گرایان است اما اعضای عادی دولت از آن استقبال نمی‌کنند.

پاملا نش، رئیس اجرایی گروه "اسکاتلند در اتحاد" گفت: مردم اسکاتلند در همه‌پرسی رای دادند به اینکه بخشی از بریتانیا باشند و این شامل پذیرفتن پرچم بریتانیا هم می‌شود و زمان آن رسیده که استورجن سرانجام آن را بپذیرد نه اینکه تنها به دنبال سیاست‌های ملی‌گرایی وقتش را تلف کند.

/ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»