Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:14:06 GMT

حضور قهرمانان جهان و المپیک در پیکارهای جام تختی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۷۱۰۸

حضور قهرمانان جهان و المپیک در پیکارهای جام تختی

سایت اتحادیه جهانی کشتی در آستانه آغاز رقابتهای بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در ایران، گزارشی از این مسابقات منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هشتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی که جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می شود با حضور کشتی گیرانی از کشورهای کوبا، فنلاند، رومانی، اوکراین، آذربایجان، بلغارستان، ترکیه، قزاقستان، گرجستان، قرقیزستان و ایتالیا و نمایندگان کشورمان روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه در سالن بعثت بندر ماهشهر استان خوزستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه جهانی کشتی پیش از آغاز این مسابقات در گزارشی در سایت خود به حضور کشتی‌گیران مطرح دنیا در این رقابتها پرداخته است:

۵۵ کیلوگرم:
وزن ۵۵ کیلوگرم به اوزان کشتی فرنگی بازگشته است. بسیاری از کشتی گیران این وزن تصمیم گرفته اند در وزن ۶۰ کیلوگرم رقابت کنند. در جام تختی دو قهرمان سابق جوانان جهان جزو مدعیان قهرمانی هستند. ابراهیم نورالله یف قهرمان جوانان جهان و اروپا از جمهوری آذربایجان و رضا خدری قهرمان نوجوانان و جوانان جهان رقبای اصلی وزن ۵۵ کیلوگرم هستند.

۶۰ کیلوگرم:
اسماعیل بوررو مولینا قهرمان جهان و المپیک از کوبا بعد از یک سال وقفه در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی می گیرد. او در رقابت های پاریس شرکت نکرد و جام تختی اولین آزمون او براساس قوانین جدید است. اما بوررو رقیب سرسختی دارد. میرامبک آیناگولوف از قزاقستان دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۷ انتظار می رود در ماهشهر به رقابت بپردازد. ساکیت گولیف دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان، موراد بازاراف از جمهوری آذربایجان قهرمان سابق جوانان جهان و مهرداد مردانی از ایران سایر کشتی گیرانی هستند که می توانند برای مدال رقابت کنند. مردانی نخستین تجربه جهانی خود را در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۷ در پاریس پشت سر گذاشت.

۶۳ کیلوگرم:
بعد از افزایش اوزان به ۱۰ وزن، وزن ۶۳ کیلوگرم جدید است. شریف کیلیج از ترکیه قهرمان سابق جوانان جهان در این وزن با محمد نوربخش و مصطفی کایدخورده از ایران برای قهرمانی رقابت می کنند.

۶۷ کیلوگرم:
آلمات کبیسبایف دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان و اتاکان یوکسل از ترکیه دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۷ معتبرترین کشتی گیران وزن ۶۷ کیلوگرم هستند. اما چندین فرنگی کار دیگر شامل کامران مامدوف دارنده سه مدال برنز اروپا از جمهوری آذربایجان، گوگا گوگیبراشویلی از گرجستان دارنده مدال برنز اروپا ۲۰۱۷ و محمد الیاسی از ایران که در رقابت های پاریس پنجم شد، نیز در این جمع قرار دارند.

۷۲ کیلوگرم:

دمیو ژادرایف از قزاقستان که مدال نقره رقابت های پاریس را از آن خود کرد مدعی اصلی این وزن است اما مراقب افشین بیابانگرد از ایران است که مدال برنز جهان ۲۰۱۴ و قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد.

۷۷ کیلوگرم:
محمدعلی گرایی دارنده برنز جهانی ۲۰۱۷ در وزن ۷۱ کیلوگرم، فاتح چنگیز قهرمان رقابت های زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۷ از ترکیه و تمرلان شادوکایف قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۱۶ از قزاقستان سه کشتی گیر جوان مدعی قهرمانی هستند. کشتی گیران باتجربه این وزن شامل حسن علی اف قهرمان سابق جهان از جمهوری آذربایجان، ماکاسات یرژپوف قهرمان آسیا ۲۰۱۷ از قزاقستان و امره کوش دارنده مدال برنز جهان از ترکیه هستند.

۸۲ کیلوگرم:
یوسف قادریان قهرمان سابق آسیا و صاحب مدال برنز جهان بهترین کشتی گیر میزبان برای تصاحب طلا است. سایر کشتی گیران مطرح شامل برهان آکبوداک دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ترکیه و رفیق حسین اف قهرمان سابق اروپا از جمهوری آذربایجان است.

۸۷ کیلوگرم:
متهان باشار قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ از ترکیه قوانین جدید را تجربه خواهد کرد. اسلام عباس اف صاحب مدال برنز زیر ۲۳ جهان ۲۰۱۷ از جمهوری آذربایجان بدنبال عملکرد تاثیرگذار در این رقابتهاست. آرمان علیزاده که دو مدال جوانان جهان را در کارنامه دارد، بهترین کشتی گیر میزبان در این وزن است.

۹۷ کیلوگرم:
جنگ ایلدیم دارنده مدال برنز المپیک و برنز جهان از ترکیه صاحب نام ترین کشتی گیر این وزن است. او در بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶ مدال برنز گرفت. اورخان نورایف دارنده مدال طلای جوانان جهان و قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا هم مدعی قدرتمند این وزن است.

۱۳۰ کیلوگرم:
بهترین کشتی گیران سنگین وزن ایران در جام تختی به روی تشک می روند. بهنام مهدی زاده که دوبار قهرمان آسیا شده است و شهاب قوره جیلی از ایران رقبای اصلی این وزن هستند.

بعد از اعلام قوانین جدید کشتی، جام تختی پس از تورنمنت پادوبنی، دومین تورنمنت براساس قوانین جدید برگزار می شود.همچنین جام تختی به عنوان رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی کشتی محسوب می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور

کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات قهرمانی کشور به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز در جایگاه ششم تیمی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها کشتی‌گیران کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز شدند.

در روز نخست این مسابقات علی اصغر صبوری‌زاده در وزن ۳۵ کیلوگرم با غلبه بر کشتی‌گیرانی از اصفهان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان به فینال مسابقات راه پیدا کرد.

صبوری‌زاده در دیدار نهایی در یک کشتی بسیار خوب و هوشمندانه با نتیجه ۹ بر یک کشتی‌گیری از اروند را مغلوب کرد و با اقتدار مدال خوش‌رنگ طلا را برگردن آویخت و بر سکوی قهرمانی کشتی ایران ایستاد.

در روز دوم این مسابقات محمد پورابراهیمی دارنده مدال نقره استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مشهد، در وزن ۳۸ کیلوگرم در فینال این مسابقات و در دیدار نهایی برابر کشتی‌گیری از خوزستان قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۶ به برتری رسید و صاحب مدال طلای قهرمانی نونهالان فرنگی کشور شد.

پورابراهیمی پیش‌از فینال بر حریفانی از استان‌های اروند، اردبیل، خراسان رضوی و کردستان با اقتدار غلبه کرده بود.

آرمین قاسمی دیگر نماینده استان در وزن ۶۲ کیلوگرم و دارنده مدال برنز استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مشهد توانست با غلبه بر کشتی‌گیرانی از استان‌های زنجان، آذربایجان‌غربی، توابع تهران، مازندران و گیلان و با شکست مقابل کشتی‌گیری از اروند بر سکوی سوم این مسابقات قرار گیرد و صاحب مدال برنز شود.

ایلیا خردمند واعظ نماینده وزن ۱۰۰ کیلوگرم استان و دارنده مدال طلای استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ در شهرمشهد مقدس در این مسابقات با غلبه بر کشتی‌گیرانی از استان‌های تهران، ایلام، البرز و خوزستان و شکست ناباورانه مقابل کشتی‌گیری از لرستان صاحب مدال برنز شد و بر سکوی سوم ایستاد.

در پایان این رقابت‌ها تیم منتخب کشتی نونهالان فرنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با کسب دو مدال طلا و دو برنز بعد از استان‌های مازندران، خوزستان، لرستان، اصفهان و فارس در مکان ششم تیمی قرار گرفت.

کد خبر 749699

دیگر خبرها

  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟