Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@12:03:05 GMT

سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در قزوین اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۷۴۴۴

سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در قزوین اجرا می شود

به گزارش ایرنا مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان قزوین افزود: این طرح طی تفاهم نامه ای بین وزارت دادگستری و سازمان بهزیستی کشور سال گذشته در 11استان کشور به صورت آزمایشی اجرا شد و قرار است در قزوین اجرایی شود.
وی اضافه کرد: در نشست اخیر ستاد فرهنگی و اجتماعی استان طرح پیشگیری و کاهش طلاق مطرح و شرح وظایف نمایندگان هر کدام از دستگاه ها در این زمینه مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درطرح ثبت الکترونیک طلاق ، مشکلات زوجین در سامانه ای ثبت می شود و براساس نوع مشکل، خانواده ها به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.
در این مراکز مشاوره هایی در رابطه با توانمندسازی زوجین، مشاوره فرهنگی و اشتغال نیزبه افراد ارایه می شود.
بیدخام در خصوص اعتیاد نیز گفت:این بلای خانمان سوز از سال ها پیش معضل جامعه ایران بوده و در ارتباط با سایر آسیب های اجتماعی تبدیل به یک بحران مهم اجتماعی شده و طبق پژوهش های انجام شده پس از بیکاری بزرگترین مشکل جامعه ایران است.
وی با بیان اینکه اعتیاد با وجود مجاهدت ها و تلاش ها، همچنان از چالش های اجتماعی است اضافه کرد:کاهش سن اعتیاد، اعتیاد زنان، شیوع بیماری های مختلف به دلیل ناخالصی مواد مخدر و روند مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی از آسیب های این حوزه است.
وی با بیان اینکه اعتیاد و آسیب های اجتماعی زیبنده جامعه اسلامی نیست ادامه داد: با دستور مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ریشه یابی و تسریع در حل آسیب ها؛ کاهش پنج آسیب شامل حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و اجتماعی از اولویت بالایی برخوردار شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود:آسیب های اجتماعی در یکدیگر تنیده شده به طوری که اکنون قسم عمده ای از طلاق ها به واسطه اعتیاد همسران است.
وی ادامه داد:به منظور کنترل وضعیت اعتیاد، مراکز گذری کاهش آسیب(DIC) توسط دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی راه اندازی شده اند.
وی گفت:هم اکنون یک مرکز کاهش آسیب توسط دانشگاه علوم پزشکی و پنج مرکز هم توسط بهزیستی در قزوین ایجاد شده است.
بیدخام خاطرنشان کرد:با توجه به راه اندازی مرکز ویژه زنان آسیب پذیر در دانشگاه علوم پزشکی به دنبال آن هستیم تا با توسعه این مرکز و افزودن خدمات متادون درمانی یک مرکز ویژه برای زنان نیز ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک مدرسه توسط آموزش و پرورش برای مدت دو سال به مرکز(DIC) اختصاص یافته است با توجه به مکان درست آن خواستار افزایش مدت استقرار این مرکز به سه سال شد.
وی افزود:این مدرسه نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که از شهرداری انتظار داریم در این زمینه همکاری کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: تمام این مراکز کاهش آسیب در حوزه مردان است در حالی که آسیب های اعتیاد در بین زنان بسیار جدی تر است و امیدواریم با تامین امکانات سخت افزاری توسط شهرداری و نرم افزاری توسط بهزیستی چنین مرکزی برای زنان هم ایجاد شود.
براساس آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی، 623 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 273 هزار نفری استان قزوین را زنان تشکیل می دهند.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال کردستان از کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج و ۱.۶ درصدی طلاق در سال گذشته در استان خبر داد.

علی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۱۲۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد ولادت شهری را ۱۵۴۵۲ واقعه و روستایی را ۵۶۷۳ واقعه اعلام کرد و افزود: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۱۰ هزار و ۹۰۹ واقعه و ولادت ثبت شده دختران ۱۰ هزار و ۲۱۶ واقعه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۶.۸ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۷ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

جوکار با بیان اینکه بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۱.۳۰ درصد بوده است، ادامه داد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۹۵ سال بوده است.

ثبت ۴۰۵ مورد دوقلوزایی در کردستان

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۱۱۲۵ واقعه ولادت ثبت شده، ۴۰۵ واقعه دوقلوزایی و ۱۱ واقعه سه‌قلوزایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: فراوانی پنج نام اول پسران سال گذشته در استان به ترتیب شاهان ۴۷۸ مورد، محمد ۴۴۸، آیهان ۳۷۳ مورد، میران ۲۶۹ و آراد ۲۰۲ مورد بوده است.

جوکار فراوانی پنج نام اول دختران را نیز ماهلین با ۳۷۴ مورد، دلوین ۳۶۱، آنیا ۳۳۹، نورا ۱۹۲ و نیلا ۱۳۲ مورد اعلام کرد.

افزایش ۳.۳ درصدی وفات در کردستان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۱۴۱ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تعداد وفات ثبت شده در مردان استان را ۴۶۴۸ واقعه و در زنان ۳۴۹۲ واقعه اعلام و تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۳.۱ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان، حدود ۱۳۳ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

جوکار اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۴.۴۳ سال و میانگین سن زنان فوت شده را ۷۰.۶۵ سال بوده است.

کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج در کردستان

وی گفت: سال گذشته ۱۲۶۰۱ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ سال به تعداد ۳۸۵۷ مورد بوده که به روایتی ۳۰.۶ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار تاکید کرد: بیشترین ازدواج ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ سال به تعداد ۳۳۴۳ مورد بوده که به روایتی ۲۶.۵ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان استان ۲۸.۲۳ سال و میانگین سن ازدواج بار اول در زنان ۲۴.۱۵ سال بوده است.

کاهش ۱.۶ درصدی طلاق در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: در سال گذشته ۵۲۲۵ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

جوکار افزود: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۱۱۵۶ مورد بوده که به روایتی ۲۲.۱ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده در زنان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۹۸۹ مورد بوده و به روایتی ۱۸.۹ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار اظهار کرد: میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۶.۹۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول در زنان استان را ۳۲.۲۴ سال است.

کد خبر 751027

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند