Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@03:02:18 GMT

واحدهای آلاینده در استان اردبیل ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۷۷۴۴

واحدهای آلاینده در استان اردبیل ساماندهی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: به منظور رفع خطر از محیط زیست نیاز است تا واحدهای آلاینده استان در سریع‌ترین زمان ممکن ساماندهی شود. ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد خداپرست پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: باتوجه به اینکه در هفته هوای پاک واقع شدیم بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌هایی در راستای حفظ پاکیزگی محیط زیست و رفع آلایندگی‌ها از آن انجام شده است که نیاز است تا به منظور حفظ محیط زیست برخی از واحدهای آلاینده متخلف در این زمینه پلمپ و ساماندهی شوند که در این زمینه نیازمند ورود جدی و سریع دادگستری به امر بررسی پرونده‌های تخلف در استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اجرای سیاست‌های مناسب با حفظ محیط زیستی در سطح استان گفت: مسائل زیست محیطی اهمیت بسزایی در منطقه دارد که در این زمینه ساماندهی محل دفع زباله‌ها و پاکسازی کامل محیط‌های اطراف آن که بیشتر در اطراف روستاهای استان قرار دارد، جلوگیری از فعالیت شکارچیان متخلف در استان و نیز دقت و نظارت بر عملکرد واحدهای آلاینده از اقدامات حائز اهمیت در راستای حفظ زیست محیطی می‌باشد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: در همین رابطه طی ماههای اخیر چند واحدهای آلاینده در سطح استان پلمپ و از فعالیت انها در سطح استان جلوگیری شد که نظارت و پایش این واحدهای آلاینده در سطح استا به کمک نهادها و بازرسی‌ها و سربازرس‌های ویژه ادامه داد.

خداپرست با اشاره به ساماندهی محل دفن زباله‌ها در حواشی استان اردبیل تصریح کرد: در 9 ماهه امسال اقدامات بسیار خوبی در راستای ساماندهی و راه‌اندازی محل و سایتهای جدید راه‌اندازی دفن زباله انجام شد که به منظور برطرف شدن سریع آلودگی‌ها از محیط زیست به ویژه اطراف روستاها عملیات خوبی انجام شد و در همین رابطه برخی سایتهای جدید زباله در اطراف شهرستانهای خلخال و مشگین‌شهر راه‌اندازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اقدامات انجام شده در هفته هوای پاک در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: تخفیف 30 درصدی به معاینه فنی خودروها و بازدید رایگان به مدت 5 روز از موزه طبیعت استان از جمله این اقدامات بود که اداره کل حفاظت محیط زیست با همکاری سایر نهادها در انجام آن موفقیت آمیز بود که طرح دوم تا 5 بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از موزه طبیعت استان در ساعات مشخص شده طی امروز و فردا بازدید به عمل آورند.

رئیس دادگستری شهرستان مشگین‌شهر نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفظ محیط زیست در سطح شهرستان مشگین‌شهر گفت: خوشبختانه در رفع معضلات زیست محیطی آمادگی هرگونه تعامل دادگستری با اداره کل حفاظت محیط زیست فراهم است و تلاش بر این بوده تا با همکاری محیط‌بانان و بازرسان محیط زیست بتوانیم در گام اول از فعالیت شکارچیان متخلف در مناطق ممنوع شکار جلوگیری کنیم که در این زمینه جدیت لازم در برخورد با شکار و صید خلاف قانون در سطح مشگین‌شهر وجود دارد.

لطیف سروی تصریح کرد: پرونده‌های تخلف محیط زیست هم‌‌اکنون با سرعت و جدیت کامل در دادگستری شهرستان بررسی و تصمیمات لازم درخصوص این پرونده‌ها بنابر قانون اتخاذ و صادر می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود

مسعود ایرانی گفت: مزایده عمومی ۳۶۶ محدوده و واحد معدنی استان در مرحله بازگشایی پاکت و سپری کردن روند قانونی واگذاری به متقاضیان واجد شرایط در راستای برنامه‌های امسال اداره‌کل صمت مبنی بر تعیین تکلیف معدن‌های راکد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعال‌سازی ۱۳ معدن راکد استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: تعیین تکلیف ۲۷ معدن غیرفعال در کنار احیای ۱۰ واحد معدنی و معرفی ۲ بسته سرمایه‌گذاری جزو اولویت‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ است.

او با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی افزود: محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی نیز بر اساس ماده ۸۳ قانون معادن واگذار و برای فعال‌سازی دوباره آنها اقدام لازم انجام خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز در این نشست به وضعیت کلی واحدهای معدنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اداره‌کل صمت اردبیل، تعداد معدن‌های این استان ۱۸۷ مورد است که ۱۰۰ واحد معدنی فعال، ۶۴ معدن غیرفعال و تعداد ۲۳ معدن نیز در مرحله تجهیز هستند.

عباس جرجانی با بیان اینکه بیشتر معدن‌های استان اردبیل مربوط به مصالح ساختمانی است، افزود: چهار معدن آهن، یک معدن مس و ۱۰ معدن سنگ‌های تزیینی از مهم‌ترین واحدهای معدنی این استان هستند.

او گفت: ۱۵ درصد از حقوق دولتی که از معدن‌ها دریافت می‌شود باید بر اساس قانون بودجه به روستا یا آبادی که ماده معدنی از آنجا استخراج می‌گردد، اختصاص یابد و در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و تکمیل زیرساخت‌های منطقه موثر باشد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس همچنین افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی که در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اردبیل نقش دارند، در راستای حمایت از واحدهای معدنی، پیمانکاران و مجریان را ملزم کنند که برای خرید مصالح تولیدکنندگان و معدن‌های منطقه را در اولویت قرار دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا