Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - طي هفته هاي اخير موضوع قديمي ثبت سند خودرو بار ديگر جنجال آفرين شده است. در اين زمينه مهدي آبزن بازپرس دادسراي عمومي و انقلاب تهران در مصاحبه اي اظهار کرد: قانون مدني دو نوع سند را که در اداره ثبت اسناد و املاک يا دفاتر اسناد رسمي بر طبق مقررات قانوني تنظيم شده باشد، به رسميت مي شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اين نکته که تنظيم سند لازمه انتقال خودرو است ادامه داد: هزينه هاي دو مرتبه تعويض پلاک و تنظيم سند در دفاتر اسناد رسمي يکي از مهم ترين دلايل اجتماعي است که از مراجعه عموم مردم به دفاتر اسناد رسمي جلوگيري مي کند. ضمن اينکه دارا بودن سند رسمي خودرو مي تواند از بروز بسياري از ابهامات و دعاوي بعد از انتقال خودرو جلوگيري کند.
بازپرس دادسراي عمومي و انقلاب تهران همچنين عنوان کرد که مسئوليت صدور گواهينامه رانندگي، اسناد مالکيت و پلاک خودرو در قلمرو جمهوري اسلامي ايران بر عهده نيروي انتظامي است، قانون صدور اسناد مالکيت خودرو توسط نيروي انتظامي در سال 74 به تصويب رسيده است، در حالي که قانون گذار با عنايت به اين قانون در سال 89 تنظيم اسناد رسمي را در حيطه وظايف دفاتر اسناد رسمي تعريف کرده است؛ بر همين اساس قانون تازه تصويب قانون قديمي را مورد نقض ضمني قرار مي دهد.
در انتها نيز آقاي آبزن عنوان کردند که خوشبختانه امروزه بسياري از مردم براي تنظيم سند رسمي به دفاتر اسناد رسمي مراجعه مي کنند.
از طرفي شرکت هاي بيمه براي پرداخت خسارت خودرو وجود سند رسمي را الزامي مي دانند بنابراين افرادي که در هنگام نقل و انتقال خودرو اقدام به تنظيم سند رسمي نکرده اند، در مسايل مربوط به بيمه خودرو با مشکلات بسياري مواجه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: خودرو سنگین که راننده آن تخلفات پرخطر و ناهنجاری اجتماعی خود را در فضای مجازی انتشار می‌داد با رصد هوشمندانه کارشناسان این پلیس شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ مهدی نیکبخت  در رابطه با جزئیات این خبر گفت: در پی رصد و پایش اطلاعاتی کارشناسان پلیس سایبری استان، صفحه مجازی مربوط به یک شهروند که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌هایی با تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز، سبقت از سمت راست خودرو‌های سواری، استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، رانندگی همسر وی با وضعیت نامناسب و رها نمودن فرمان هنگام رانندگی و رقصیدن می‌کرد، شناسایی و تحت پیگرد قرار گرفت.

وی گفت:با بدست آمدن این اطلاعات شناسایی راننده خلافکاردررصد هوشمندانه ماموران پلیس راه قرار گرفته و در نهایت با کمک دوربین‌ها و سیستم‌های هوشمند این پلیس با همکاری پلیس راه استان اصفهان موفق به شناسایی خودرو کشنده رنو T نیوفیس شده و با هماهنگی قضائی خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه راننده متخلف سابقه دار ضمن انتشار رفتار‌های پرخطرخود در فضای مجازی باعث تضییع حقوق شهروندان نیزمی شده است ، گفت: سایر تخلفات راننده در حال پیگیری و پرونده پس از تشکیل تحویل مرجع قضائی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • خدمات دارالترجمه رسمی در تهران
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • لازمه تحقق جهاد اقتصادی چیست؟
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟
  • تهران قدیم| ژست جالب این دو نفر مقابل یک کفاشی، ۷۳ سال قبل/ عکس