Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا – تارنمای فناوری «لوئیت » گزارش داد: اطلاعات شخصی بیش از 220 هزار نفر مالزیایی که برای اهدای عضو ثبت نام نام کرده بودند، در فضای مجازی درز پیدا کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا دراین تارنما آمده است: نیمی از اطلاعات 220 هزار و 394 نفر مالزیایی که اطلاعات شخصی آنها در فضای مجازی منتشر شده ، مربوط به کسانی بوده که برای اهدای عضو ثبت کرده بودند و مابقی اطلاعات نیز مرتبط با افرادی بود که ثبت کنندگان آنها را به عنوان معرف ، مطرح کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش تارنمای «لوئیت »، تمام این افراد در یک تارنمای دولتی «اهدای عضو» اطلاعات خود را شامل ؛ نام اهدا کننده، شماره ملی، قومیت، آدرس، اطلاعات معرف اهدا کننده، شماره تلفن، آدرس ایمیل و عضو برای اهدا ، ثبت کرده بودند.
روزنامه مالزیایی استار نیز در این زمینه نوشته است : از آن‌جا که این تارنمای دولتی در حال حاضر در دسترس نیست و امضای مراکز درمانی نیز بر روی برگه های فاش شده وجود دارد ، محتمل ترین گزینه این است که این اطلاعات از یک مرکز جمع آوری آمار به سرقت رفته باشد.
تارنمای «لوئیت » یک و بگاه خبری در حوزه های فناوری ، اینترنت وفضای مجازی است .
این پایگاه خبری در مهرماه سال جاری نیز از نشت اطلاعات شخصی 46 میلیون نفر از کاربران تلفن همراه در مالزی خبر داده بود.
طبق این گزارش اطلاعات میلیون ها کاربر تلفن همراه در مالزی در سالهای 2012 تا 2015 شامل نام ، آدرس پستی، شمار تلفن همراه، شماره سیم کارت و شماره کارت ملی آنها هک شده بود.
روزنامه نیواستریت تایمز با انتشار این گزارش به نقل از پلیس مالزی و کمیسیون چندرسانه ای و ارتباطات این کشور اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه در حال پیگیری است.
مالزی با جمعیت 31 میلیون نفری خود از لحاظ میزان کاربران اینترنت در بین کشورهای جهان رتبه 30 و در بین کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا نیز پس از کشورهای اندونزی، فیلیپین و تایلند رتبه چهارم را در اختیار دارد.
آساق****241**1599**انتشار : مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: «صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.» این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها