Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@18:28:09 GMT

◄ جریمه‌ میلیونی تاکسی‌های پلاک شهرستان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۸۸۸۸۸

◄ جریمه‌ میلیونی تاکسی‌های پلاک شهرستان

تین‌نیوز | 

تردد به تهران از ورودی های جنوب پایتخت و از شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، به طور معمول و سنتی از طریق میدان «شوش» صورت می پذیرد، که البته با راه‌اندازی ایستگاه‌های مترو «ری» و «جوانمرد قصاب» ، هم‌اکنون می توان ۳ مقصد برای وسایل نقلیه عمومی ۳ شهرستان جنوب تهران در پایتخت در نظر گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، اما از آذرماه ۱۳۸۴ تاکنون و با راه‌اندازی طرح زوج و فرد، رانندگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی ورامین، پیشوا و قرچک برای تردد به میدان شوش مشکلات متعدد جریمه را دارند، یعنی این خودروهای عمومی برای انجام وظیفه  خود در انتقال جمعیت یک میلیونی جنوب تهران به پایتخت باید «جریمه» شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شماره پلاک شهرستان دلیل جریمه میلیونی تاکسی‌هایی که از ورامین به تهران وارد می‌شوند عنوان شده است.

جریمه‌های میلیونی رانندگان

یکی از این رانندگان گفت: دوربین ها از بعد از پل «بعثت» به سوی میدان «شوش» اقدام به جریمه ما می کنند، واقعا مسئولین تکلیف ما را مشخص نمی کنند، جریمه شدیم اما ایستگاه را به هر طریق ممکن حفظ کرده و ترک ایستگاه و سنگر نکردیم.

وی افزود: یک میلیون ۳۰۰ هزار تومان جریمه شده‌ام که اسناد همه آن‌ها نیز موجود است، که همه این مبلغ توسط دوربین‌های پل بعثت به بعد و از ۲۰ هزار الی ۶۰ هزار تومان فقط برای یک دوربین بوده است.

راننده دیگری که ۳ میلیون تومان جریمه شده بود اظهار داشت: در حالی که نرخ تاکسی شوش ۵۳۰۰ تومان و نرخ کرایه اتوبوس حدود یکی ۲ هزار تومان است، پرداخت جریمه های ۳ میلیون تومانی منصفانه نیست.

حسن محمدی افزود: اگر مسافران قرچک، ورامین و پیشوا با اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به تهران نیایند، پس چطور بیایند، حمل و نقل ریلی صحیح و پاسخگویی نیز در این منطقه نداریم و تنها راه تردد به تهران با خودروهای شخصی است، که حاصل آن ترافیک و آلودگی هوا خواهد بود.

مسئولین ورامین اقدامی در خصوص تخصیص ایستگاه نکردند

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسی‌رانی تهران در این خصوص گفت: قبلا اطلاع رسانی در این زمینه انجام شده است و قرار بود از برج ۸ سال ۹۵ جریمه های این عزیزان بخشیده نشود، اما با مساعدت هایی که به واسطه میانجی‌گری استانداری تهران انجام گرفت، این مهلت تا مهرماه امسال تمدید شد، منوط به این که جانمایی این وسایل در مترو شهرری انجام شود و حتی یک ایستگاه اضافی نیز به این رانندگان در مترو جوانمرد قصاب اختصاص یابد، اما هماهنگی از سوی تاکسی رانی ورامین انجام نشده است.

مهدی اسماعیل بیگی افزود: تا جانمایی صورت نگیرد، امکان بخشش جرایم رانندگان وجود نخواهد داشت، رانندگان باید به تاکسی رانی ورامین مراجعه کنند و در صورت عمل تاکسی رانی ورامین به تعهدات خود مبنی بر انتقال به ایستگاهی در جوانمرد قصاب و ری و تایید استانداری تهران، از پلیس راهور خواهیم خواست، که جرایم این عزیزان تا آبان ۹۶ بخشیده شود.

وی گفت: ایستگاه شوش باید به ری و یا جوانمرد قصاب منتقل شود.

رانندگان ورامینی بدون تخصیص ایستگاه جریمه می شوند

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری ورامین نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: شهرداری تهران به فرمانداری ورامین وعده اختصاص یک ایستگاه در مترو جوانمرد قصاب و یا ری داده بود و مقرر بود، تا زمان تعیین ایستگاه تاکسی جریمه‌ای صورت نگیرد و یا جرایم رانندگی بخشیده شود، اما در حال حاضر و بدون تخصیص ایستگاه در حال جریمه رانندگان تاکسی هستند.

مهمان‌نواز ادامه داد: رانندگان از زمان ورود تهران در ایستگاه توقف می کنند و به محض پر شدن تاکسی و یا اتوبوس از تهران خارج شده و هیچ اثری در ترافیک و آلودگی هوای تهران ندارند.

روزانه ۱۹۰ هزار مسافر از جنوب تهران تردد می‌کنند

حسن خوانساریان مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری ورامین در این خصوص گفت:  شهرداری تهران هنوز به این نکته مهم نرسیده که سازمان های اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی ورامین به عنوان بازویی در کنار شرکت واحد و سازمان تاکسی‌رانی تهران نسبت به جابجایی و نقل و انتقال روزانه بیش از ۱۹۰ هزار مسافر را به شهر تهران انجام می دهد و این آمار در نوع خود کم نظیر است و همه این موارد جزو وظایف روزانه این سازمان ها در امور حمل و نقل بوده که با وجود عدم همکاری تهران سال ها است که انجام می پذیرد.

اشتغال نزدیک به ۵۰۰۰ راننده اتوبوس، مینی بوس و تاکسی در اثر برخی ناهماهنگی ها در معرض خطر است، که این امر اقدام به موقع مسئولین امر به خصوص فرمانداری ورامین و مسئولین اجرایی را می طلبد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، اظهار کرد: دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین به دور دوم انتخابات کشیده شده اند.

جوهری بیان کرد: در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از پیگیری و انجام اقدامات برنامه ریزی شده توسط وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و عنوان کرد: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: امیدوار هستیم با توجه به برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده، برگزاری انتخابات در بهترین شکل ممکن انجام و سنگ بنایی برای ادوار آینده باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران مزیت برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم با این نحوه برگزاری انتخابات، هم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به بازشماری آرا بپردازیم و هم اطلاع رسانی‌ها به مردم در بازه کوتاه انجام شود.

جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود عنوان کرد: در این حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات، شبیه دور اول خواهد بود و در این راستا همه تمهیدات لازم سنجیده شده و امیدوار هستیم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

کد خبر 6088190

دیگر خبرها

  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست