Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مهدی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: رسول کاویان نژاد عضو هیات علمی و مدیر گروه رشته هوشبری این دانشکده؛ موفق به ثبت اختراع خود در اداره ثبت اختراعات و مالکیت فکری کشوری به شماره ۹۴۲۰۹ شد.


به گفته رسول کاویان نژاد مکانیسم این سیستم در تسریع درمان زخم بستر، ایجاد تغییرات فیزیولوژیک محیطی در ناحیه زخم شامل: کاهش فشار موضعی روی زخم، افزایش غلظت موضعی جریان هوا و درصد اکسیژن، افزایش رطوبت موضعی و ایجاد تغییرات دمایی هوا و اکسیژن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاویان نژاد همچنین قابلیت انتقال دارو‌هایی بصورت بخور بر روی ناحیه زخم را از دیگر ویژگی‌های این سیستم دانست و درمان و التیام انواع زخم بستر، کاهش هزینه‌های درمان و پیشگیری از عوارض زخم را از مزایای این اختراع بر شمرد.


این عضو هیات علمی زمینه اختراع خود را حوزه پزشکی و درمان زخم‌های بستر عنوان کرد و بیان داشت:بالشتک‌های فومی در ناحیه زخم بستر بیمار قرار داده می‌شود و تنظیمات دستگاه برای حالت‌های مختلف افزایش مقدار هوا و اکسیژن، رطوبت، هوای گرم و سرد بوسیله قسمت کنترل دستگاه انجام و بوسیله اتصال لوله‌ای به ناحیه داخل بالشتک انتقال و در تماس با ناحیه زخم قرار می‌گیرد.


وی موارد استفاده این اختراع را در بیمارستان‌ها و نیز بیماران دچار زخم بستر بیان کرد.

 

 انتهای پیام/ز

درمان زخم بستر با اختراع جدید

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۴ میلیاردی برای طراح آسمانه هنر ایران

وزیر ارشاد در رابطه با ساخت مجموعه آسمانه هنر ایران گفت: جایزه‌ای که برای نفر برتر طراحی مجموعه آسمانه هنر ایران در نظر گرفته‌ایم ۴ میلیارد تومان است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در اولین جلسه شورای معماری در رابطه با طراحی و ساخت مجموعه آسمانه هنر ایران که توان برگزاری همزمان ۵ جشنواره بین‌المللی در آینده را فراهم خواهد کرد، گفت: جایزه بزرگی را برای طراحی این پردیس معظم درنظر گرفتیم که نام آن «آسمانه هنر ایران» است؛ که در برآورد‌های اولیه توان برگزاری همزمان ۵ جشنواره بین‌المللی در آن  پیش‌بینی شده است. جایزه‌ای که برای نفر برتر طراحی مجموعه آسمانه هنر ایران در نظر گرفته‌ایم که مبلغ ۴ میلیارد تومان است.

وی افزود: این اقدام را گام بزرگی برای ارتقای فرهنگ و هنر و معماری در کشور می‌دانیم و همزمانی سند معماری ایرانی و اسلامی و ایجاد ساختار هنر معماری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و آغاز طراحی و ساخت مجموعه هنری آسمانه هنر ایران را به فال نیک می‌گیریم. برای ساخت این مجموعه پس از بررسی‌های لازم، زمینی در حدود ۱۰ هزار متر حوالی بلوار کشاورز در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • چادر سنتی مغولی به سبک روز بازسازی شد! (+تصاویر)
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • جایزه ۴ میلیاردی برای طراح آسمانه هنر ایران