Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی از تهیه بانک اطلاعات بهره‌برداران حوزه کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم خاوازی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان بابیان اینکه اختلاف بین رکوردها و متوسط تولید کشور زیاد است اظهار داشت: تفاوت فاحشی بین میزان تولیدات تولیدکننده برتر و سایر تولیدکنندگان در حوزه‌های زراعت، باغبانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..وجود دارد.

وی ادامه داد: در بخش زراعت میزان برداشت تولیدکننده برتر ۳ برابر سایر تولیدکنندگان است و در بخش باغبانی نیز میزان برداشت تولیدکننده برتر تا ۹ برابر بیشتر از سایر تولیدکنندگان است به‌نحوی‌که تولیدکننده برتر سیب در هکتار ۱۷۰ تن و سایر تولیدکنندگان حدود ۲۰ تن بداشت می‌کند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به مشکلاتی از قبیل ضریب پوشش کم‌بهره برداری، کمبود یافته‌های دانشی و فناوری و همچنین کم بخش خصوصی، دولتی و جوامع محلی گفت: برای رفع چنین مشکلاتی طرح نوین نظام ترویج در کشور اجرایی شده است و شامل سه محور اساسی ازجمله ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی، پهنه‌بندی اراضی کشاورزی و مدیریت دانش در بخش کشاورزی است.

خاوازی اضافه کرد: بر اساس این طرح مشخص شد که هزار و ۳۰۰ مرکز جهاد کشاورزی در سطح کشور وجود دارد که همین مراکز نیز کاستی‌های زیادی داشتند.

وی ادامه داد: قبل از اجرای این طرح در مراکز جهاد کشاورزی ما فقط یک یا دو نفر حضور داشتند که برخی هم سابقه حدود ۲۶ سال خدمت داشتند و نفر دیگر هم راننده بود که همین مسئله بهره‌وری در مراکز جهاد کشاورزی را کاهش داده بود.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: رابطه بین کشاورز و مسئول مرکز جهاد هم کاملاً یک‌طرفه بود که فقط کشاورز به مرکز مراجعه می‌کرد ولی امروز از این هزار و ۳۰۰ مرکز بیش از ۷۵۰ مرکز وضعیت مطلوبی ازنظر ارتباط با کشاورزان دارند.

خاوازی افزود: درزمینهٔ پهنه‌بندی هم ۱۰ هزار نفر در سطح کشور جذب‌شده است، این بخش از مهم‌ترین بخش‌های جهاد کشاورزی است و مرکز تهیه آمار عرصه‌های تولید هستند و گسترده‌ترین سطح عملیاتی وزارتخانه هستند.

وی ادامه داد: ایجاد تغییر نگرش در کشاورزان، افزایش بهره‌وری و ارتباط و اطلاعات از وضعیت بازار و بازاریابی و ...در این بخش صورت می‌گیرد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: مسئولین پهنه‌ها در حقیقت مروجین جهاد کشاورزی هستند و تاکنون اطلاعات ۳.۵ میلیون بهره‌بردار در کشور ثبت‌شده است.

خاوازی افزود: بانک اطلاعاتی بسیار خوبی در این زمینه تهیه‌شده و فقط اطلاعات ۲۰ هزار نفر در این سامانه غلط بوده است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر سه هزار پژوهشگر در سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی فعالیت دارند.

خاوازی اظهار کرد: امسال ۱۰۰ اپلیکیشن کشاورزی تولیدشده و سال بعد هم ۲۰۰ اپلیکیشن وارد بازار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد با اشاره به اینکه رونق بازار برنج موجب افزایش امید و اشتیاق شالیکاران به کار و تولید در شالیزار شد، گفت: تأمین ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای شهرستان آمل در سال زراعی جاری موجب توسعه و افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی بویژه در مرحله کاشت و نشاء مکانیزه برنج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ واحد بانک نشاء برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: کشت مکانیزه برنج با بکارگیری ۷۷۰ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۱۶۵ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است