Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی ریّان تهران،گفت: فعالیت‌های تشکل‌های قرآنی مردمی نیازمند یک متولی مشخص است تا مانند اتحادیه‌های سایر اصناف نقش فعال ایفا کند.

به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان؛ مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی ریّان تهران در گفتگو با ایکنا با توجه به دلایل گسترش مؤسسات قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: بحث مؤسسات قرآنی اگر به معنای واقعی مؤسسه باشد و نه جلسه قرآن خانگی، باید فعالیت‌های گسترده در زمینه جذب مردم به سمت قرآن داشته باشد و نه اینکه بنشینند تا مردم برای حضور در کلاس‌های شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مؤسسات گسترش کمی پیدا کرده‌اند اما در مقابل فکر نمی‌کنم رشد و گسترش کیفی پیدا کرده باشند و بعضاً نیز مؤسسات قرآنی بزرگ چون جامعةالقرآن و ... که دارای شعب هستند، شعب آنها به مانند دفاتر مرکزی قوی نیستند و فضای مناسبی برای فعالیت آنها وجود ندارد.
کلانکی عنوان کرد: گسترش به شرط کیفیت خوب است اما اگر کیفیت نباشد چرا باید این مؤسسات از لحاظ کمی و تعداد رشد پیدا کنند.
وی در خصوص تخصصی شدن فعالیت مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: این پیشنهاد را سال‌های دور به مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور دادم که مؤسسات پس از سنجش کیفیت عمل آنها در حوزه‌های متنوع، براساس توانایی که دارند به صورت تخصصی کار کنند.
کلانکی با اشاره به اینکه بطور مثال مؤسسه فرهنگی امام رضا(ع) تهران در منطقه ما، در بخش نوجوانان آقا به خوبی عمل می‌کند، اظهار کرد: اما مؤسسه ما در بخش بانوان به خوبی فعالیت می‌کند اما متأسفانه این ضعف و تفرّق در جامعه قرآنی است که تعامل بین آنها نیست و حال اینکه اگر مدیران مؤسسات از تجربیات یکدیگر به نحو احسن استفاده کنند، شرایط خیلی بهتر پیش می‌رود و نوعی هم‌افزایی ایجاد می‌شود که متأسفانه این جو در حال حاضر وجود ندارد.
مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی ریّان تهران در پاسخ به این سؤال که ورود مؤسسات به مباحث آموزش عمومی ارجحیت دارد یا آموزش‌های تخصصی؟ اضافه کرد: هر دو دارای اهمیت است. مباحث عمومی، یعنی مردم در سطح عمومی آموزش می‌بینند. این پیشنهاد را داریم که آموزش و پرورش در کنار برپایی کلاس‌های قرآن، اقدام به غربال دانش‌آموزانی کند که از لحاظ قرآنی دچار ضعف هستند و آنها را به مؤسسات ارجاع دهند تا پس از گذراندن این دوره‌های کمک آموزشی، نمره قبولی در درس قرآن را دریافت کنند به مانند سایر دروس فیزیک و ریاضی و ... که دانش‌آموزان برای برطرف کردن ضعفشان به آموزشگاه‌های متفرقه مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: در بحث آموزش عمومی نیز نسبیتی را در نظر بگیریم مثلاً در زمینه حفظ به بیان آیات کاربردی به فرد علاقه‌مند بپردازیم و یا در بحث قرائت نیز مؤسسات می‌توانند در بالا آمدن سطح عمومی تلاش کنند و در کنار آن نیز استعدادیابی نیز انجام شود و افرادی که توانایی صوت و لحن و قرائت را دارند مشغول به فعالیت تخصصی در این زمینه‌ها شوند و در این زمینه نیز قوی عمل کنند.
مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی ریّان تهران در خصوص ادغام اتحادیه‌ها، بیان کرد: اینکه یک متولی برای فعالیت‌های تشکل‌های مردمی باشد ارزش دارد و این اتحادیه نیز به مانند اتحادیه‌های سایر اصناف نقش فعال ایفا کند و در زمینه موضوعات مختلفی چون احقاق حق مؤسسات، اختصاص بودجه‌های قرآنی و ... نقش داشته باشند.
کلانکی در خصوص میزان اتکای مدیران مؤسسات به بودجه‌های دولتی، اظهار کرد: بطور مثال هنگامی که خواستیم فعالیت مؤسسه را آغاز کنیم تعدادی از دوستان جمع شدیم پس از برنامه‌ریزی پولی را گذاشتیم و با آن منزلی را به منظور انجام فعالیت‌های قرآنی، رهن کردیم.
وی با تأکید بر اینکه هنوز نیز مکان‌های شعب مؤسسه نیز استیجاری است، بیان کرد: اما با مختصر شهریه‌ای که از قرآن‌آموزان اخذ می‌شود، هزینه‌های جاری مؤسسه پرداخت می‌شود و امور آن تأمین می‌شود اما باید گفت با کمک خیران پرداخت هزینه‌های جاری مؤسسه بهتر انجام شد.
مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی ریّان تهران اضافه کرد: هر مؤسسه باید خود به خودکفایی برسد چنانکه ما در مؤسسه در قبال ارائه خدمات خوب در مقطع پیش‌دبستانی و دبستان هزینه‌هایی را نیز دریافت می‌کنیم و نباید معطل هزینه‌های دولتی باشیم چون هر بار که دولت تغییر می‌کند رویکرد خاص خود را دارد اما در عین حال نیز باید دولت و مراکز دولتی با این تشکل‌های مردم نهاد قرآنی تعامل داشته باشند.
وی با ابراز گلایه از اینکه معلمان آموزش و پرورش در بحث قرآن بعضاً نیز افراد متخصصی نیستند، بیان کرد: برای آموزش اینها در منطقه خود پیشنهاد دادیم که به صورت رایگان به آنها آموزش‌های لازم را می‌دهیم و بهترین‌های آنها را به سفر زیارتی اعزام خواهیم کرد اما متأسفانه استقبال و تعاملی در این زمینه نیست.
کلانکی در خصوص اینکه چرا در حال حاضر مراجعه به مؤسسات قرآنی با نوعی رکود روبرو شده است، اضافه کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید تغییر کند و مهمترین جایی که می‌تواند این فرهنگ را تغییر دهد آموزش و پرورش است و سپس دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی است. امکانات حال حاضر چون بازی‌ در فضای مجازی و ... فرزندان را به اندازه‌ای سرگرم می‌کند که بعضا اعضای خانواده از یکدیگر غافل می‌شوند و لذا این فرهنگ عمومی جامعه باید بازسازی شود و تغییر کند تا این تمایل نسبت به بحث‌های قرآنی ارتقا یابد و مراجعات به مؤسسات قرآنی بیشتر شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مؤسسات باید تلاش کنند تا به دل مردم روند و با آنها هم‌کلام شوند و آنها به سمت و سوی حضور در جلسات قرآن جذب کنند. باید آنها به سمت مردم حرکت کنند تا خدا نیز برکت آن را بدهد.

پایان پیام/538

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۸۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن بعد از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیر گذر یا روگذر نیز از تقاضاهای دیگر مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده رود، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته شده است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی