Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز مشاوره جهاددانشگاهی استان همدان از ارائه آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج به بیش از ۶۰۰۰ زوج همدانی در سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه انهاری، مدیر مرکز مشاوره جهاددانشگاهی استان همدان  با بیان اینکه به این زوج‌ها فقط آموزش مهارت‌ها و مشاوره‌های پیش از ازدواج ارائه می‌شود، بیان داشت: زوج‌ها پس از مراجعه به مراکز بهداشت به مرکز مشاوره جهاددانشگاهی معرفی می‌شوند و پس از شرکت در کلاس‌ها گواهینامه اخذ شده را به دفاتر مراکز بهداشت تحویل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه شرکت در این کلاس‌ها برای تمامی زوج‌ها اجباری است، افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از متقاضیان، تقریبا 90 درصد زوج‌هایی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند، کاملا رضایت دارند.

انهاری با اشاره به اینکه کلاس‌ها 4 ساعته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این کلاس‌ها 2 ساعت به مسائل فردی زوجین و شیوه رفتار با یکدیگر و والدین و 2 ساعت نیز پرداختن به مسائل حقوقی است.

 وی یادآور شد: در حال حاضر این مراکز مشاوره در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، کبودراهنگ و اسدآباد در حال فعالیت هستند.

مدیر مرکز مشاوره جهاددانشگاهی استان همدان به اهداف برگزاری این کلاس‌ها اشاره کرد و گفت: ارتقاء آگاهی زوجین نسبت به یکدیگر و مهارت‌آموزی زندگی مشترک به منظور کاهش آمار طلاق از اهداف اصلی این مشاوره‌هاست.

وی با بیان اینکه از زمان برگزاری کلاس‌ها آمار طلاق نسبت به سالیان گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: در طول سالجاری 600 تا 700 پرونده طلاق نیز به این مراکز ارجاع داده شده تا تحت مشاوره متخصصان این مرکز قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم مخفی با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی است، گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهرهای هم جوار کفایت نمی‌کند.

فرماندار همدان با اعلام این خبر که با پیگیری‌های مدیریت راه آهن استان از ابتدای تابستان قطار پنج ستاره به مسافران همدان خدمات می‌دهد گفت: این اقدام حتماً افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت دارد افزود: امیدواریم این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد بزودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متأسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

وی گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند که امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

مخفی افزود: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در دو قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دو ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

کد خبر 6098610

دیگر خبرها

  • چگونه از کلاس خصوصی زبان انگلیسی نتیجه بگیریم؟
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند