Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون بین ۳۸ تا ۴۰ درصد از اعتبارات سفر هیات دولت به استان مرکزی تخصیص یافته است، گفت: تخصیص کامل اعتبارات تا پایان سال بعید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ دولت یازدهم، اولین سفر استانی خود را ۲۴ دی‌ماه سال ۹۲ آغاز کرد و در سی و دومین سفر استانی خود اوایل آبان ماه سال ۹۵ و در آخرین روزهای استقرار دولت یازدهم به استان مرکزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این سفر محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نشست شورای اداری استان مرکزی در خمین با تاکید بر اینکه اعتباری بالغ بر ۹۳۰ میلیارد تومان در قالب اجرای ۵۱ طرح تا پایان سال ۹۶ برای توسعه و پیشرفت استان مرکزی در نظر گرفته شده است گفت: این اعتبار در مقایسه با بودجه‌های مصوب در سفرهای استانی، رشد مطلوبی داشته است و سازمان برنامه و بودجه موظف شده است که ۱۰۰ درصد اعتبار مصوب را تامین کند.

در شرایطی که مسئولان استانی سفر هیات دولت به استان مرکزی را سفر پر باری تلقی می‌کردند واقعیت امر چیز دیگری را نشان می‌دهد چرا که تا امروز با وجود گذشت بیش از یک سال، تنها ۳۸ درصد از اعتبارات مصوب این سفر تخصیص یافته است.

نوبخت؛ به وعده‌های سفرهای استانی عمل نکرد

رقیه یادگاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ در خصوص مصوبات سفر هیات دولت یازدهم به استان مرکزی گفت: در این سفر مجموع ۹۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف عمرانی، محیط‌زیست، آب، تکمیل کنارگذار شمالی اراک، ساماندهی حمل و نقل عمومی اراک، احیای تالاب میقان و غیره مصوب شد و نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قول داد این اعتبارات تا پایان سال ۹۶ به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص شود.

یادگاری با اشاره به اینکه تاکنون بین ۳۸ تا ۴۰ درصد از اعتبارات سفر هیات دولت به استان مرکزی تخصیص یافته است اظهار کرد: تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر هیات دولت به استان مرکزی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: البته هر چند درصد تخصیص اعتبار مناسب نیست ولی مبلغ تخصیص یافته عدد بزرگی است که در پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذاری در استان هزینه شده است.

تخصیص صددرصدی اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان امکان پذیر نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر مصوبات سفر هیات دولت به استان هستیم افزود: در چند روز آینده بخشی دیگر از مصوبات در حوزه آب به استان اختصاص خواهد یافت.

یادگاری اظهار کرد: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک هستیم و با منابعی مالی که دولت در اختیار دارد بعید به نظر می‌رسد تا قول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص تخصیص صد درصدری مصوبات سفر هیات دولت به استان مرکزی تا پایان سال محقق شود.

ضرر استان مرکزی در قرارگرفتن در پایان لیست سفرهای استانی دولت

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در بین سفرهای پایانی دولت به نوعی ضرر کرده است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۹۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر